نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. دى 1400 - 12:58
یادواره ۳۴شهید روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد درسالن اجتماعات ازادی گچساران با حضور آیت الله حسینمی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه دراستان گفت:خداوند دو فضیلت به علما داده است که یکی شهادت است که ما فوق آن فضیلتی نخواهد بود و اما شهدای ما آرمان و اهدافشان الهی بود و قلبشان نیزسرشار از محبت اهل بیت علیهم السلام  که  به فرمان ولی فقیه وارد میدان جنگ شدند و مقابل جبهه کفر و استکبار ایستادگی کردند.

وی افزود:  کسی که راهش خداوند است و به فرمان رهبر الهی به میدان جنگ می رود و این همان شهید است.رهبر فرزانه انقلاب شخصیتی است که دردوران غیبت به فرمان امام معصوم علیه السلام مرجع سیاسی،اجتماعی و فقهی جهان تشیع و مسلمانان است و اگر کسی بخواهد به فرمان امام معصوم(ع) گوش فرادهد باید از رهبری نیز تبعیت بجوید،امروز کسی نمی تواند بگوید که امام راحل، اسلامی و الهی فرمان نمی دادند و الهی فکر نمی کردند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه وقتی که انقلاب پیروز می شود نظام سلطه مقابل انقلاب ولایی قد علم می کند و اینجاست که آن فردی که به میدان جنگ و مبارزه می رود و به شهادت می رسد همان شهید است گفت:شهدای جنگ احد و جنگ احزاب شهدای بسیار والامقامی هستند،اما شهدای ما با چنین اندیشه ای آکنده و سرشار از محبت اهل بیت علیهم السلام به میدان نبرد می رفتند،تمام آن ارزش هایی که درزمان ائمه اطهار درمیدان بود و آنها برای آن ارزش ها شهید شدند امروز درمیدان است و حضرت امام راحل فریادشان اخلاق و معنویت بود.

آیت الله حسینی ابراز داشت: درکشورمان امنیت شرافت و استقلال را امروز به عینه می بینیم و دوران قبل از انقلاب دوران خفت باری برای کشورمان بود چرا که حاکمش به دست بیگانه عزل و نصب می شد، در دوران پهلوی کشورمان ذلیل شد و ملت بزرگ ما شایسته این همه تحقیر نبودند.

وی گفت:امروز شکوه و عظمت را می بینیم و آمریکای جهانخوار دربرابر عظمت و عزت این ملت به زانو درآمده است.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه با بیان اینکه فضیلت دوم همان دانش و آگاهی است که آن عالم جایگاه ویژه ای درفرهنگ دینی دارد،یک عالم هدایت کننده برتر از هزار عارف است و اگر عالم نباشد راه شهادت هم بوجود نخواهد آمد خاطر نشان کرد:زمانی انسان به شهادت می رسد، زمانی است که بداند احکام و ارزش های دینی چیست و رهبران الهی چه کسی است که به فرمان آنها به میدان جنگ بروند،ولایت فقیه بستر و سفره شهادت را برای همه ما گسترانید،اگر حکومت اسلامی درسرزمین ایران شکل نمی گرفت تاکنون دیگر اثری ازاسلام ناب محمدی(ص) وجود نداشت.

آیت الله حسینی تصریح کرد:حرکتی که حکومت پهلوی آغاز کرده بود  تمام ارزش های دینی را سرنگون می کرد و امروز باید قدر ولایت فقیه را بدانیم، هرچند درکنار رهبران هم انسان های شایسته ای هم وجود دارند که ثابت قدم در آرمان شان هستند و هرگز ترس به دل راه ندادند و صبور و مقاوم پیروزی را از آن جبهه اسلام کرده اند.

وی در پایان اذعان کرد:روز به روز به برکت ولایت فقیه شاهد قدرت یافتن جبهه مقاومت هستیم،روحانیت همیشه باید وسط میدان باشند و دین ما می گوید روحانیت باید به فکر مشکلات مردم درهر زمینه ای هم باشند.

سخنرانی حجت الاسلام اسدی،دبیر شورای حمایت از موسسات و مراکز فرهنگی پژوهشی حوزه های علمیه؛تجلیل از خانواده های معظم شهدای روحانی و نیز رونمایی از کتب چاپ شده در خصوص نقش روحانیت در دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این همایش معنوی بود.

تصاویر را مشاهده کنید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها