نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. دى 1400 - 7:58
رئیس شورای شهر دوگنبدان گفت:مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب عاشوراست ، لذا باید به آنچه که حاج قاسم عمل کرده مبنای کار و عمل مان باشد و مکتب شهید سلیمانی بایستی در جامعه تبیین و نهادینه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامرضا شکوهی پور،رئیس شورای شهر دوگنبدان در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص شاخصه های مکتب شهید سلیمانی گفت:مکتب "حاج قاسم" تعبیر بسیار ارزشمندی ازسوی رهبرفرزانه انقلاب بود،برخی انسان ها آنچنان به درجه ای از نفوذ در دل ها، معنویت، بصیرت و عملگرایی درجامعه می رسند که خودشان تبدیل به یک مکتب می شوند و سلوک ، راه و منش حاج قاسم نیز ایشان را به عنوان یک مکتب ارزنده به جهان معرفی کرد.

وی افزود:اخلاص، ولایتمداری، هوش و ذکاوت، عشق به اهل بیت(علیهم السلام) و ولی فقیه ازخصایص بارز و مشهود شهید سلیمانی بود، هرچند نوع نگاه و منش حاج قاسم در جامعه و منطقه بسیار تاثیرگذار بود.

رئیس شورای شهر دوگنبدان ادامه داد: بنابراین زندگی ساده و جهادگرانه سردار سلیمانی برقلب مردم حاکم بود در نتیجه آحاد مردم ایران اسلامی ارتباط روحی و قلبی با حاج قاسم برقرار کرده بودند،البته باید بگوییم که شهادت حاج قاسم نیز خون تازه ای در رگ های جبهه مقاومت جاری کرد.

وی تصریح کرد:خصوصیات حاج قاسم اینگونه بود که هیچگاه میدان را فدای دیپلماسی نکرد، اگرچه تعامل دیپلماسی و میدان را یک اصل می دانستند و به آن عمل می کردند و در حقیقت سردار سلیمانی دیپلماسی و میدان را به هم پیوند دادند.اگرچه ولایت پذیری ، عقلانیت و مقاومت سه عنصر و اصل بنیادی مکتب حاج قاسم به شمار می روند.

شکوهی پور گفت: با این وجود نیز اعتقاد و اعتماد به امر ولایت فقیه،استکبار ستیزی،خدمت به مردم ، فراجناحی بودن و عدم جدایی دین از سیاست از اصول عملی سردار سلیمانی در عرصه سیاست بود و این اصول از جمله مواردی است که دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان باید در بحث مذاکرات در نظر بگیرند.

رئیس شورای شهر دوگنبدان افزود:طبق این فرمایش مقام معظم رهبری حاج قاسم ملی ترین و امتی ترین شخصیت ایران و جهان اسلام بود، هرچند همه شاهد بودیم که ده ها میلیون نفر در تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی حضور یافتند و همچنان نام و یاد سردار سلیمانی تا هماره تاریخ بر تارک اسلام و انقلاب خواهد درخشید.

شکوهی پور در پایان گفت:مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب عاشوراست ، لذا باید به آنچه که حاج قاسم عمل کرده مبنای کار و عمل مان باشد و مکتب شهید سلیمانی بایستی در جامعه تبیین و نهادینه شود.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها