نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. آذر 1400 - 14:00
مسئولین بلند پایه استان قدر اعتماد مردم را بداند و به تسریع در روند انتخاب شهردار دوگنبدان همت کنند و مطمئن باشند که تعلل در چنین امر مهمی آسیب جدی به این شهر وارد خواهد ساخت و مسئولیت این آسیب ها نیز تنها و تنها بر گرده آنها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، نزدیک به پنج ماه از آغاز به کار شورا اسلامی شهر می‌گذرد، اما در شهر دوگنبدان هنوز مساله تایید صلاحیت شهردار از سوی استانداری به نتیجه خاصی نرسیده و شهر همچنان معطل یک امضاء مانده است.

باید توجه داشت که شهر دوگنبدان مشکلات بسیاری دارد و پیشبرد فعالیت‌ها و همچنین برنامه‌ریزی بلندمدت برای انجام اقدامات و اصلاحات اساسی در شهرداری دوگنبدان با وجود سرپرست امکان پذیر نخواهد بود،پس لازم است تا مسئولین بلند پایه استان و دیگر متولیان امر تعلل را کنار گذاشته و تکلیف شهر را هرچه زودتر مشخص کنند.

اگرچه جملگی مسئولین به نوعی با پرچم انقلابی گری روی کار آمده‌اند،پس انتظار هم می‌رود که همچنان تدبیر شایسته در تصمیم و نیز پرهیز از رفتارهای سیاسی و سهم خواهانه داشته باشند، چرا که آفت اصلی ناامیدی مردم همواره سیاسی کاری برخی مسئولین قلمداد شده است که ضرر این رفتار نیز بدون‌شک بیش از پیش به مردم گچساران خواهد رسید.

هرچند حجت الاسلام صفایی، امام جمعه موقت گچساران در بخشی از خطبه های نماز جمعه این شهر در واکنش به تعلل در انتخاب شهردار نیز گفته بود: "شهر ما چند ماهی است که متاسفانه شهردار ندارد و جای تعجب دارد که چقدر باید صبر کرد؟، چقدر باید چیزی نگفت؟ چند هفته تحمل کردیم! و چیزی نگفتیم .پس تاکی؟!مگر انتخاب یک شهردار چقدر زمان می برد؟!،چرا این اندازه سهل انگاری می شود؟ شهری که شهردار نداشته باشد طبیعتا به مشکلاتی برمی خورد و برای مردم نیز مشکلاتی ایجاد می شود.

مجتبوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران هم در سخنانی گفته بود:"با توجه به طولانی شدن پروسه انتخاب شهردار، از شورای شهر و استاندار محترم نیز تقاضا دارم هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنند و دست هایی که در این موضوع به دنبال سهم خواهی هستند را کوتاه کنند و با انتخاب یک شهردار کارآمد،متخصص و با تجربه و انقلابی، شهر را از این بلا تکلیفی خارج کنند.

با این تفاسیر نیز یک منبع آگاه در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص تعلل در انتخاب شهردار دوگنبدان گفت:نزدیک به50 روز است که "علی محمد آقایی" با رای اکثریت اعضای شورای شهر ششم، جهت سکانداری شهرداری دوگنبدان به استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز معرفی شده است.

وی افزود:بنابراین از وزارت کشور نیز تاییدیه جناب "آقایی" مبنی بر تایید مدرک تحصیلی و دیگر موارد هم به استانداری استان ارجاع شده و از سوی دیگر هم نهادهای امنیتی وی (آقایی)را برای پذیرش مسئولیت شهرداری دوگنبدان تایید کرده اند.

این منبع آگاه ادامه داد:به هرحال جناب استاندار هم تاکنون تاییدیه نهایی جناب آقایی را امضاءنکرده است اما دلیلش هم چه باشد، الله اعلم.اما باید توجه داشت که اعضای شورای شهر به جد پیگیر این موضوع بوده اند و هرچند مکاتباتی در این خصوص با استانداری داشته اند اما تاکنون پاسخی هم دریافت نکرده اند.

وی تصریح کرد:بنابراین طبق مواد قانونی آقای استاندار بایستی به صورت کتبا این موضوع را اعلام کند که اگر به فرض مثال هم جناب آقایی به هردلیلی هم رد صلاحیت شده باشدبایستی این موضوع نیز هرچه سریعتر در شورای حل اختلاف نیز مطرح شود،اما با این وجود نتیجه انتخاب شهردار باید 10روز پس از انتخاب توسط اعضای شورای شهر انجام می شد نه اینکه 50 بگذرد و این همه مشکل گریبانگیر شهر بشود.

این منبع آگاه ادامه داد:با توجه به مشکلاتی که در سطح گچساران وجود دارد دفع زباله ها از معظلات بزرگ شهر به شمار می رود و با توجه به اینکه پیمانکاری هم دراین زمینه وجود ندارد و سرپرست هم اجازه بستن قرارداد یکساله را ندارد، شهرداری با چنین مشکلاتی نیز دسته و پنجه نرم می کند.

وی افزود:اگرچه کمیسیون های مختلف دیگری نیز وجود دارند که باید با حضور شخص شهردار محقق شود و اما الان چه دلیلی دارد که پس از گذشت این همه مدت شهر همچنان در بلاتکلیفی تاییدشهردار باشد؟اما چه دلیلی دارد که وی تایید نمی شود و این واقعا از عجایب روزگار است بنابراین اعضای شورای شهر کار قانونی را انجام داده و مرتبا هم پیگیر موضوع بوده اند.

براین اساس باید گفت که مسئولین بلند پایه استان قدر اعتماد مردم را بداند و به تسریع در روند انتخاب شهردار دوگنبدان همت کنند و مطمئن باشند که تعلل در چنین امر مهمی آسیب جدی به این شهر وارد خواهد ساخت و مسئولیت این آسیب ها نیز تنها و تنها بر گرده آنها خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها