نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. آبان 1400 - 12:36
اتابک گفت: فلسفه وجودی صندوق کار آفرینی امید این است که رفع موانع کند نه ابنکه خودش یک مانع باشد،هرچند دردولت ها نامش تغییر می کند اما رسالت مهمی دارد و درشهرستان سیاست براین است که از کسانی که اشتغالزایی می کنند هم حمایت جدی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گچساران با حضور جمعی از مسئولین درسالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

شریفی،رئیس صنعت ،معدن و تجارت گچساران در ابتدای این جلسه گفت:یک کارگاه تولیدی گچ در منطقه سعادت آباد این شهرستان قرار دارد که یک واحدصنعتی _معدنی است که چندسالی است که تامین آب این مجموعه با مشکلاتی نیز مواجه شده که انتظار می رو با همکاری و حمایت سایر دستگاه ها  مشکلات این کارگاه نیز مرتفع شود و به مدار تولید بازگردد.

محمدیان،مدیر این کارگاه تولید گچ درادامه با اشاره به مشکلات این کارگاه گفت:در حقیقت ادارات ما تابع شایعات هستند تا تابع مجوزات،بحث تامین آب شرب این کارگاه در سال ۹۳با همکاری شرکت نفت گچساران صادر شد اما مدیرعامل بعدی این شرکت براساس شایعاتی همچون کاشت درخت و ایجاد باغ این مجوز را باطل کردند، درحالی که خلوص گچ این معدن بالای ۹۷درصد است و حتی صادرات به کویت هم داشته است.

وی افزود:بنابراین با توجه به ظرفیت های این شهرستان طرح بسیاری ارزشمندی در منطقه به شمار می رود که پایلوت خوبی برای ماده معدنی واستثنایی کربنات کلسیم خواهد بود هرچند امروز مشکل تامین آب و گاز این کارگاه در اولویت است این درحالی است که این کارگاه تولیدی حداقل ۴۰نفر مستقیم و ۱۶۰نفر غیر مستقیم اشتغالزایی دارد.

محمدیان گفت:شرکت نفت سال ۹۳جاده دسترسی به کارگاه گچ را تسهیل کرده است ،به هرحال رقبای بزرگی داریم و مجوزهای معدن بسیاری درکشور هم صادر شده است و شاید مخالفت هایی هم با ما داشته اند،اما  ظرفیت گچساران بسیار بالاست و اگر این مشکلات مرتفع شود اشتغالزایی بالایی خواهیم داشت.

فرماندار گچساران درادامه هم گفت:دراین شهرستان دنبال این هستیم که مشکلات اشتغال را مرتفع کنیم، واگر بخواهیم مشکلات مردم را حل کنیم باید به سمت همین کارهای بزرگ برویم، در حالی که معادن این شهرستان به لحاظ غنی بودن از شهرستان های اطراف بالاتر هستنداما امروز به دنبال سرمایه گذار می گردیم.

اتابک تصریح کرد:اگر ادارات و دستگاه ها به سمتی بروند که با حمایت آنها،کارگاه های تولیدی راه اندازی و اشتغال زایی کند مشکلات شهرستان هم برطرف می شوند چرا که گچساران ظرفیت این کار را دارد و اگر این دغدغه ها را دنبال کنیم تا زمینه های اشتغال جوانان بوجود بیاید،آنگاه کار ارزشمند است.

وی ادامه داد:به طور مثال همین مجتمع پتروشیمی گچساران  در برخی قسمت ها پیشرفت 95درصدی دارد و اگر چند مجتمع دیگر در زیر مجموعه و پایین دست این مجتمع بزرگ ایجاد شود یقین بدانید که مشکل اشتغال دراین شهرستان نیز مرتفع خواهد شد.

اتابک درادامه اظهارکرد:پس واحدهای تولیدی نیاز به حمایت جدی مسئولان دارند چرا که همه ما مسئولیت داریم که مشکلات و دغدغه های واحدهای تولیدی را رفع کنیم. بنابراین قانون اجازه داده که مجوز بدهیم و دلیلی هم ندارد که سرمایه گذار را اذیت کنیم اگرچه راستی آزمایی را در مورد افراد مد نظر است هرچند انتظار داریم متولیان امر نسبت به راه اندازی کارگاه های تولیدی بی تفاوت نباشند.

شمس،نماینده شرکت نفت در این جلسه هم گفت:برای آب این کارگاه تولید گچ مجوزی درسال ۹۳ از شوی شرکت نفت گچساران صادرشد که در آن زمان آبی غیر از این هم وجودنداشت ،اما درادامه طبق بررسی هایی هیچ استفاده ای ازاین آب نمی شد چرا که آب از پشت کارگاه جهت آبیاری درختان به باغی می رفت، هرچند بعد از مدتی هم ازسد کوثر آب به منطقه کشیده شد و براساس دستورات مراجع ذی صلاح تمام خطوط آب متعلق به شرکت نفت هم در ادامه قطع شدند.

محمدیان درادامه نیز گفت: وقتی براساس گزارشات غیررسمی اینگونه برخورد می شود دیگر چه انتظاری باید از مسئولین داشته باشیم، بنده نیازی به آبیاری درخت و باغ ندارم  و تقاضا می کنم که مسئولین از حاشیه ها دوری کنند و تنها حمایت کنید و بعد هم خروجی کارگاه را ببینید.

وی درادامه هم گفت:برای چه یک سرمایه گذار باید درگچساران کار کند، وقتی حمایتی هم نمی شویم بنابراین شایعات را ول کنید و مجوزات لازم را صادر کنید و اگر تولید هم نکردم گردنم از مو هم باریکتر خواهد بود.

فرماندار گچساران درادامه گفت:بنابراین بایستی بدنبال آب پایدار در این خصوص باشید،پس مصوب کنید که امور آب ،آبفا و شرکت نفت گچساران در جلسه ای مشترکا مشکل آب این کارگاه تولید را مرتفع کنند.

وی درادامه هم گفت:بحث دیگر هم یک شرکت ماشین سازی در منطقه امامزاده جعفر است که ظاهرا ادوات کشاورزی و تجهیزات قالیشویی تولید می کند که باید برای فعالیت مجدد مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

اتابک درادامه تصریح کرد:بنابراین فلسفه وجودی صندوق کار آفرینی امید این است که رفع موانع کند نه ابنکه خودش یک مانع باشد،هرچند دردولت ها نامش تغییر می کند اما رسالت مهمی دارد و درشهرستان سیاست براین است که از کسانی که اشتغالزایی می کنند هم حمایت جدی کنیم.

عرب پور،رئیس صندوق کارآفرینی امید گچساران هم گفت:این صندوق دردولت تدبیر با کمترین نیرو قریب به دوهزارو ۱۱۸پرداخت تسهیلات داشته است ،بنابراین صندوق کارآفرینی سنگ تمام گذاشته است درحالی که بارها نیز برادری مان را نسبت به برخی کارآفرین ها ثابت کرده ایم.

گفتنی است در پایان این جلسه نیز مصوباتی برای تسهیل و رفع موانع کارگاه های تولیدی در این شهرستان تصویب شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها