نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. مهر 1400 - 9:10
رئیس منابع طبیعی گچساران مطرح کرد؛
آخرین وضعیت آتش سوزی در ارتفاعات "گناوه لری" گچساران
تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات روستای گناوه همچنان ادامه دارد، اما وزش باد شدید و پوشش گیاهی متراکم در این منطقه کار مهارآتش سوزی را با سختی روبرو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، مجید نظری،رئیس منابع طبیعی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در ارتفاعات "گناوه لری" این شهرستان گفت:این آتش سوزی از عصر روز شنبه آغاز شد که بلافاصله نیروهای امدای جهت مهار آتش به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: از روز گذشته نیز فرماندار گچساران به همراه برخی مدیران شهرستان به جهت مدیریت بهتر اطفای حریق در منطقه حضور یافتند که با توجه به صعب العبور بودن منطقه آتش سوزی، فرماندار درخواست اعزام بالگرد کرد که با تلاش نیروهای امدادی نیز شب گذشته آتش سوزی کنترل و در نتیجه هم مهار شد.

نظری تصریح کرد:متاسفانه به دلیل وزش بادهای شدید و پوشش متراکم جنگلی، مجددا از صبح امروز شاهد شعله ورشدن آتش در این منطقه هستیم، هرچند نیروهای امدادی به منطقه گسیل شده اند اما همچنان از همه مدیران، مسئولین ،نیروهای مردمی و نیز دوستداران محیط زیست عاجزانه تقاضا داریم که به یاری بشتابند.

رئیس منابع طبیعی گچساران تصریح کرد:با توجه به موقعیت جغرافیای و پوشش گیاهی و جنگلی ارتفاعات روستای گناوه(کوه مزیز)،این احتمال هم می رود که اگر آتش‌سوزی هر چه زودتر مهار نشود، فاجعه‌بار شود و حتی به مناطق حفاظت شده هم سرایت کند.

این درحالی است که درختان بلوط، بن، کلخنک و بادام از مهمترین پوشش گیاهی ارتفاعات کوه مزیز در روستای گناوه به شمار می روند، با این وجود به گفته متولیان امر 90 درصد از آتش سوزی های امسال در این شهرستان عمدی بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز کاهش داشته است و در سال گذشته بالغ بر 606 هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان طعمه حریق شد.

 تاکنون بیش از ۵۳۵ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در آتش سوزی های امسال طعمه حریق شده اند و این آتش سوزی ها در مناطق خامی، نارک، آبریگون، کوه پهن و...به وقوع پیوسته است.

بنابراین بیش از 435 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان 320هزار هکتار مرتع و بیش از 115 هزار هکتار جنگل است ودرختان بلوط، بادام، بن،کلخنگ و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان به شمار می روند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها