نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. مهر 1400 - 17:46
ماجرای انتخاب شهردار دوگنبدان در روزها و هفته های اخیر حواشی زیادی را به وجود آورد که در آخرین مورد پس از انتخاب سرپرست شهرداری این شهر خبرهایی مبنی بر عدم تایید صلاحیت وی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یک منبع آگاه در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص برنامه شورای شهر دوگنبدان برای انتخاب شهردار این شهر گفت:روز دوشنبه جلسه ای برای تعیین سرپرست شهرداری دوگنبدان برگزار شد که اعضای شورای شهر با توجه به حواشی زیادی که  این مدت برای انتخاب شهردار به وقوع پیوسته بود ،نهایتا هر هفت نفر به "سید وحید نشاطی" برای سرپرستی شهرداری دوگنبدان رای دادند.

وی افزود:هرچند به نظر می رسید این موضوع نیز خلاف قانون است چرا که  چند ساعت قبل ازبرگزاری جلسه انتخاب سرپرست شهرداری دوگنبدان، از دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نامه ای به این مضمون به دفتر شورای شهر دوگنبدان ارسال شده بود که سرپرست شهرداری دوگنبدان بایستی از کارکنان رسمی شهرداری باشد.

این منبع آگاه گفت:بنابراین علی الظاهر جناب آقای "نشاطی" فاقد این شرایط بودند، اگرچه برخی اعضای شورای شهر مخالفت شان را با چنین انتخابی(غیر قانونی) ابراز داشتند اما به نظر می رسید فشارهایی هم از بیرون به برخی اعضای شورای شهر وارد می شود و جو طایفه ای بیرون از ساختمان شورای شهر حکایت از این موضوع می کرد که حتی نیروی انتظامی هم برای اجرای نظم دقایقی هم به ماجرا ورود کرد.

وی افزود:بنابراین از شواهد امر پیدا بود اگر مخالفتی هم با انتخاب سرپرست فعلی شهرداری بدین شکل صورت می گرفت معلوم نبود در بیرون از ساختمان شورای شهر چه اتفاقاتی هم به وقوع می پیوست.

این منبع آگاه گفت:با این وجود نیز با رای هفت نفره شورای شهر، سرپرست شهرداری پس از کش و قوس های بسیار تعیین شد به هرحال نماینده فرمانداری هم نگران این موضوع بود و تاکید داشت که بایستی برابر با قانون نسبت به این موضوع نیز اقدام شود، که در این هنگام یکی از اعضای شورای شهر ششم خطاب به نماینده فرماندار گفت که شما تضمین می کنید که از هر گونه تنش و درگیری احتمالی در بیرون ساختمان شورای شهر جلوگیری کنید.

وی ادامه داد: با این حال رای گیری انجام شد و طبق گفته اعضای شورای شهر نتیجه هم به استانداری ارسال شد ،این نکته هم حائز اهمیت است که از طرف امور شهری استانداری تاکنون هیچ گونه نامه رسمی مبنی بر رد صلاحیت "سید وحید نشاطی" به دفتر شورای شهر دوگنبدان نیز ارجاع نشده است و به هرحال اگر چنین موضوعی هم بیان شده به نوعی شیطنت رسانه ای بوده است.

این منبع آگاه گفت:با این وجود برخی اعضای شورای شهر دوگنبدان نیز بر این باور هستند که اگر این موضوع صحت داشته باشد تا عصر امروز دوباره جلسه ای برگزار شود و سرپرست جدید معرفی شود که فعلا نامه ای رسمی در این خصوص به دست شورای شهر نیز نرسیده است.

وی افزود:بنابراین قانون " ماده 2بندب " نیز صراحتا به این موضوع اشاره دارد که سرپرست شهرداری بایستی از کارکنان رسمی باشد، گرچه می توان مدعی بود که مسائل طایفه ای و حواشی بیرون از جلسه در انتخاب سرپرست هم بی تاثیر نبوده است!،اما در خصوص انتخاب شهردار تا زمانی که تکلیف سرپرست شهرداری مشخص نشود،موضوعیت ندارد که با توجه به رایزنی ها شورای شهر با استاندارکهگیلویه و بویراحمد فعلا تصمیم بر این شد که با سرپرست اداره شود تا موضوع اعتراض آقای "ظفری" نیز پیگیری شود که در غیر اینصورت شورای شهر باید در هفته های بعدی نیز شهردار جدید انتخاب کند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

با سلام ایجاد نظم و امنیت شهر خود بر اساس نص صریح قانون مشخص شده و شورای شهر به وظیفه ذاتی خود عمل کند فرا فکنی کردن نشانه بی تقوایی افراد است .شورا شهر باید تصمیم بگیرد و طبق قانون نظر خود را تز مبادی قانونی پیگیر باشد .نطام خود اقتدار ایجاد امنیت را دارد

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها