نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. مهر 1400 - 12:45
وزیر نفت در حاشیه بازدید از پتروشیمی گچساران خبرهای خوشی به مردم این شهر داد و از سرمایه گذاری 260 میلیون یورویی در سه میدان نفتی این شهرستان و آغاز پروژه از هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،وزیر نفت در گفتگوبا این پایگاه خبری تحلیلی گفت: خدار راشاکر هستم توفیق پیدا کردم در جمع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باشم؛ در بازدیدی که از سدچمشیر  داشتیم سد پیشرفت خوبی داشته است، مرحله آخر این سد بالغ بر 180 میلیارد تومان تا پایان امسال تامین اعتبار شود قول داده اند اوایل سال 1401 آبگیری سد انجام شود.

جواد اوجی با اشاره به این که سد مخزنی چمشیر  بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون متر مربع آب را می تواند ذخیره داشته باشد که می توان گفت یکی از بزرگترین سدهای کشور است،ادامه داد: تامین کالای این سد در بخش نیروگاهی انجام شده است .

 
اوجی در خصوص کمبود سیمان در استان نیز گفت: هم در بحث تامین بقیه اعتبار سد و در بحث سیمان موضوع را در وزارت صمت در دولت  مطرح خواهیم کرد ، با توجه به بازدیدی که داشتیم امیدوار هستم تا پایان سال آبگیری این سد شروع و مردم عزیز استان از آن بهره مند شوند.
 
وزیر نفت در خصوص مجتمع پتروشیمی در گچساران گفت: این پروژه روند خوبی داشته است بالغ بر 87 درصد پیشرفت داشته یکی از امتیازات خوبی که این پروژه دارد در بحث تامین کالا نزدیک 87 درصد در ساخت داخل شکل گرفته است و در کنارش پروژه پلی اتیلن دوم را استارت می زنند،  خوراک این مجتمع از خط اتانی که از پالایشگاه بید بلند می آید در این مجموعه به  اتیلن تبدیل می شود و در نهایت ان را به پلی اتیلن سنکین تبدیل می کنند می توان گفت زنجیره در این جا کامل است.
 
وی افزود: یکی از برنامه های وزارت نفت تکمیل پروژه های نیمه کاره و سنواتی است، برخی از این پروزه ها از سال 90 شروع شده اند شاید برخی ها دیگر صرفه اقتصادی یا ضرورت و نیاز نباشد ، قطعا باید یک غربالگری بر روی پروژه ها داشته باشیم و ان هایی که در اولویت و نیاز کشور است در اولویت قرار دهیم و در کنار این پروژه های نیمه تمام که در همین دولت سیزدهم به اتمام خواهند رسید  پروژه های جدیدی را شروع خواهیم کرد.
 
اوجی ادامه داد: این پروژه ها حتما با کار کارشناسی و مطالعاتی دقیق و تامین منابع مالی خواهد بود از اولویت های وزارت نفت اتمام این پروزه های نیمه تمام و غربالگری آن هاست.
 
وی به توسعه متوازن اشاره کرد و گفت: بحث توسعه متوزان نیز مد نظر است که این اتفاق رقم بخورد در این استان کمتر اما در برخی از جاهایی که وزارت نفت پروژه هایی دارد می بینیم  پروژه های بخش پایین دست پیشرفت خوبی دارد اما در بخش بالا دست هنوز شروع نکرده ، این قول را به تمام مردم می دهیم که شروع این پروژه ها باید متوازن باشد و هر دو بخش بالا دست و پایین دست به صورت مساوی پیش بروند.
 
اوجی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد 8 میدان نفتی دارد 13 درصد از ذخایر نفتی کشور در این استان است، امروز این نوید را به مردم ایران و مردم استان می دهم که توسعه و حفظ نگه داشت میدان گچساران یک ، گچساران دو ، سه و چهار و میدان بی بی حکیمه را با افزایش تولید 40 هزار بشکه در روز را شروع خواهیم کرد . 
 
وزیر نفت گفت: بالغ بر  260 میلیون یورو حجم سرمایه گذاری این سه میدان خواهد بود، در هفته آینده شروع پروژه ها انجام خواهد شد و ظرف دو سال و نیم آینده به بهره برداری خواهند رسید.
 
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها