نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. مهر 1400 - 7:40
فرماندار گچساران گفت: این آتش سوزی به طور عمدی صورت گرفته و پیگیر این موضوعات هستیم که با عامل و یا عاملین این آتش سوزی برخورد شود، هرچند انگیزه فرد یا افراد خاطی تا حدودی نیز برای مان محرز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علیرضا اتابک،فرماندار گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه دیل این شهرستان گفت:این آتش سوزی از عصر روز جمعه در ارتفاعات کوه دیل به وقوع پیوست که با تلاش نیروهای امدادی در ساعت 21همان روز نیز مهار شد.

وی افزود:با این حال مجددا آتش سوزی دیگری در منطقه "دشتک دیل" در ساعت 4 بامداد روز گذشته نیز آغاز شد که با توجه به پوشش گیاهی ،وزش بادهای شدید و نیز صعب العبور بودن منطقه کار مهار با سختی انجام می گرفت و متاسفانه آتش نیز به ارتفاعات کوه دیل نیز سرایت کرد.

اتابک ادامه داد:بنابراین شب گذشته نیز بخش  زیادی از آتش سوزی این منطقه مهار شد درحالی که حود یکصد نفر از نیروهای امدادی جهت پایش در منطقه حضور دارند که اگر اتفاق خاصی هم نیافتد می توان گفت تقریبا آتش کنترل و مهار شده است.

فرماندار گچساران گفت:به هرحال نیروهای محلی،بسیج،منابع طبیعی،محیط زیست ،انجمن ها،علاقه مندان به محیط زیست و دیگر گروه ها در مهار حریق جانانه حضورداشتند که از همه نیز به نوبه خودم قدردانی می کنم.

اتابک تصریح کرد:بنابراین به نوعی می توان گفت که این آتش سوزی به طور عمدی صورت گرفته و پیگیر این موضوعات هستیم که با عامل و یا عاملین این آتش سوزی برخورد شود، هرچند انگیزه فرد یا افراد خاطی تا حدودی نیز برای مان محرز شده است.

 فرماندار گچساران گفت:این نکته هم حائز اهمیت است که با توجه به پوشش متراکم جنگلی این منطقه و نیز وزش باد شدید،هرلحظه امکان وقوع مجدد آتش سوزی دور از تصور نخواهد بود،به هرحال نیروهای امدادی جهت پایش در منطقه حضور دارند.

 

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها