نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. مهر 1400 - 9:24
رئیس منابع طبیعی گچساران گفت: امروز ساعت 5صبح آتش سوزی دیگری در ارتفاعات دشتک دیل حادث شد که هم اکنون تلاش برای مهار آتش سوزی ادامه دارد که امیدواریم هرچه زودتر هم مهار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آتش‌سوزی گسترده مراتع و جنگل های کوه دیل(ارتفاعات دشتک) گچساران که از عصر دیروز آغاز شده همچنان ادامه دارد و پوشش متمرکز گیاهی و جنگلی متراکم این منطقه سرعت و وسعت آتش‌سوزی را بیشتر کرده است.

تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و نیروهای امدادی ،منابع طبیعی و انجمن های دوستدار محیط زیست در منطقه حضور دارند، اما وزش باد شدید و خشک بودن پوشش گیاهی متراکم در این مناطق کار مهارآتش سوزی را با سختی روبرو کرده است.

درختان بلوط، بن، کلخنک و بادام از مهمترین پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده "کوه دیل" به شمار می روند که با توجه به موقعیت جغرافیای و پوشش گیاهی و جنگلی این کوه و اتصال آن به پوشش متراکم دیگر مناطق حفاظت شده،این احتمال وجود دارد که اگر آتش‌سوزی هر چه زودتر مهار نشود، فاجعه‌بار شود.

نظری ،رئیس منابع طبیعی گچساران در این خصوص گفت:این آتش سوزی عصر روز گذشته در ارتفاعات کوه دیل به وقوع پیوست که با تلاش نیروهای امدادی در ساعت 21مهار شد،متاسفانه امروز ساعت 5صبح هم آتش سوزی دیگری در ارتفاعات دشتک دیل حادث شد که هم اکنون تلاش برای مهار آتش سوزی ادامه دارد که امیدواریم هرچه زودتر هم مهار شود.

هرچند 90 درصد از آتش سوزی های امسال در این شهرستان عمدی بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز کاهش داشته است و در سال گذشته بالغ بر 606 هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان طعمه حریق شد.

 تاکنون۵۳۵ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در آتش سوزی های امسال طعمه حریق شده اند و این آتش سوزی ها در مناطق خامی، نارک، آبریگون، کوه پهن و... به وقوع پیوسته است.

بنابراین بیش از 435 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان 320هزار هکتار مرتع و بیش از 115 هزار هکتار جنگل است ودرختان بلوط، بادام، بن،کلخنگ و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان به شمار می روند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها