نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. مهر 1400 - 9:07
عضو شورای شهر دوگنبدان گفت: در جلسه چهارشنبه گذشته "علی محمد آقایی" با 4 رای شهردار و "وحید نشاطی" با 4 رای سرپرست انتخاب شدند،اما بدلیل ترک جلسه از طرف 3نفر عضو شورا ، جلسه از حداکثر افتاده و تکلیف شهرداری و مردم همچنان نیمه تمام ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد علی مرادی مفرد؛ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای ششم شهر دوگنبدان در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در این خصوص گفت:طی دعوت تلفنی و شفاهی جناب "غلامرضا شکوهی" ریاست محترم شورای اسلامی شهر دوگنبدان جلسه رسمی شورا برای ساعت 17عصر چهارشنبه 31شهریورماه برنامه ریزی و با 15دقیقه تاخیر با حضور تعداد 7نفر از اعضای شورای شهر در محل ساختمان شورا با تلاوت آیات کلام الله مجید نیز شروع شد.

وی افزود:ابتدا رئیس شورا موضوع جلسه را انتخاب شهردار و سرپرست شهرداری اعلام کردند و بیان داشتندکه جناب آقای "اتابک" فرماندار طی تماس تلفنی دستور داده اند که جلسه انتخاب شهردار و سرپرست را یک هفته به تاخیر بیاندازید. 

مرای مفرد ادامه داد:بلافاصله با فرماندار تماس گرفته شد و جناب آقای "اتابک" فورا خبر منتسب به ایشان را تکذیب و موضوعیت این پیام نیز پایان یافت.هرچند بعد از تکذیب خبر منتسب به فرماندار، آقای حاج شکوهی نامه جدید استانداری با موضوع حق اعتراض شهردار به اعلام وضعیت صلاحیتش را مطرح و به دلیل عدم ارتباط با موضوع جلسه از بحث خارج شد.

عضو شورای شهر دوگنبدان تصریح کرد:سپس دو نفر از اعضای جلسه (جناب آقایان عاملی مقدم  و کرمی فرد)تقاضای مهلت یک هفته ای برگزاری جلسه بعدی جهت انتخاب شهردار و سرپرست تا تعیین تکلیف شرایط اعتراض شهردار به وضعیت صلاحیتش داشتند که به دلیل مشکلات به وجود آمده در امورات شهرداری و مودیان شهرداری مورد موافقت اکثر اعضا قرار نگرفت.

وی افزود:برنامه بعدی اعضای شورا انتخاب شهردار و سرپرست شهرداری بود که به محض اعلام سریعا دو نفر از اعضا، جلسه را ترک نموده و ریاست محترم شورا نیز پشت سر آنها حرکت کردند که با وساطت اعضای جلسه مجدداً حاج شکوهی بر صندلی ریاست جلوس و پس از صرف یک لیوان آب از فشارهای بیرون از مجموعه شورا به خودش زبان به میان آورد.

مرادی مفرد ادامه داد:بنابراین ایشان اظهار داشتند که نمی‌دانید چقدر از بیرون به من فشار می‌آورند و ...در این میان گوشی ایشان زنگ خورد و پاسخ دادن آقای .... من دیگر خسته شدم و آقای .... ، دیگر این موضوع را تمام کنید چند لحظه ای حاج شکوهی پشت تلفن سکوت کردند و گفتندچشم ، چشم آمدم .الان می آیم بیرون.

وی افزود:پس از ترک جلسه ریاست شورا، اعضای جلسه اقدام به برگزاری انتخاب شهردار و سرپرست شهرداری کردند که "علی محمد آقایی" با 4رای شهردار و "وحید نشاطی" با  4رای به عنوان سرپرست شهراری انتخاب شدند،اما بدلیل ترک جلسه از طرف 3نفر عضو شورا ، جلسه از حداکثر افتاده  و تکلیف شهرداری و مردم همچنان نیمه تمام ماند.

مرادی مفرد گفت:بنابراین نکات مهم و قابل ذکر که در جلسه مذکور از طرف ریاست شورا رعایت نشده بود اولا عدم صدور دعوت نامه کتبی برای اعضای شورای شهر طبق قانون و روال جلسات قبل،دوما عدم اطلاع رسانی به فرمانداری و دعوت از ایشان (نماینده قانونی) در جلسه وفق قانون و روال جلسات این چنینی قبلی و سوم نیز عدم امضا دفتر حضور و غیاب و سایر دفاتر طبق روال جلسات قبل از طرف ریاست جلسه و اعضای شورا بود.

وی افزود:نکته بعد هم عدم تصویر برداری از جلسه و حتی جلوگیری از گرفتن عکس از جلسه توسط ریاست جلسه و برخی اعضا،در صورتی که در همه جلسات قبل ریاست جلسه شخصا دستور تصویر برداری را صادر می‌کردند و دیگر اینکه ریاست جلسه طبق قانون اداره جلسه را برعهده داشته و ضمن داشتن رای ، باید از هرگونه جانبداری و ترک جلسه رسمی خودداری نماید، آیا برنامه ریزی قبلی صورت گرفته است؟.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها