نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
31. شهريور 1400 - 21:30
نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولین از پروژه های عمرانی گچساران بازدید و از نزدیک در جریان روند احداث و مشکلات این پروژه ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید ناصر حسینی پور،نماینده گچساران و باشت درمجلس امروز به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از جمله معاون عمرانی استاندار از طرح تعریض و بهسازی جاده گچساران به گناوه، طرح تعریض و بهسازی جاده گچساران به باباکلان (قطعات 1و2)، طرح تامین آب اراضی کشاورزی باباکلان، طرح سد و نیروگاه چم شیر و نیز طرح های آبرسانی به اراضی کشاورزی دشت مور بازدید کرد.

این در حالی است که نصرالله خادمی،پیمانکار چند پروژه عمرانی گچساران در جلسه جمع بندی پروژه ها گفت:امروز خوشحالیم که پس از یک سال و اندی، چنین جلساتی نیز برگزار می شود تا به تبع مشکلات مردم هم مرتفع شوند.

اجحاف در حق پیمانکاران استان

وی افزود:آقای حسینی پور و آقای حاجی زاده !،واقعا متاسفم که در این استان با نظام پیمانکاری برخوردهای می شود که به هیچ وجه قابل وصف نیست ،بنده در ۱۴ استان کارکرده ام هرچند بالاترین ارزش افزوده ،مالیات و نیز بالاترین نیروی انسانی استان را دارم.

خادمی تصریح کرد:به نوبه خودم از آقای نیک اقبالی تشکر می کنم  و انسانی هم به پاک دستی ایشان ندیده ام، اما حقیقت این است در این استان اما در حق پیمانکاران اجحاف می شود و نمی دانم اینجا چطور با پیمانکار حساب و کتاب می کنند؟!.

 می خواهم شهریار شهرم باشم

وی درادامه افزود:همه بدانید که بنده مشکلم پول نیست و می خواهم شهریار شهرم باشم،بنده با جدیت کار کردم و در حال حاضر پدر یک هزار کارگر در این شهرستان هستم،اما مشکلات پروژه هم باید مرتفع شوند.

علیرضا اتابک ،فرماندار گچساران در این خصوص نیز گفت: بنابراین مشکل جناب خادمی تمدید مجاز پروژه و عقد قرارداد جدید است.

قصاص قبل از جنایت نکنید!

کیامرث حاجی زاده، معاون عمرانی استاندارکهگیلویه و بویراحمد هم درادامه گفت:یکی از حسن های انسان ها این باشد که قصاص قبل از جنایت نکنند، به هرحال این جلسات جمع بندی برای حل مشکلات است و قرار است در چنین جلساتی تصمیماتی گرفته شود که مشکلات هم مرتفع شوند تا بیش از این هم مردم متضرر نشوند.

وی افزود:بنابراین خداوند هم توفیقی داد و با هماهنگی خوبی که در استان شکل گرفت و اعتمادی که استاندار ، مدیران و نمایندگان داشتند، برنامه ریزی خوبی برای فعال کردن پروژه های استان به خصوص در حوزه راه نیز داشته باشیم.

با تعامل مشکلات حل خواهند شد

حاجی زاده ادامه داد:الحمدالله در گچساران پروژه جاده گچساران _گناوه فعال شده و پروژه کمربندی این شهرستان فقط 800متر مانده که قرار است به مناقصه برود،اگرچه درمحور باباکلان مشکلاتی داریم که باید بدانیم با تعامل مشکلات حل خواهند شد و راهی هم غیراز این  وجود ندارد به هرحال شما پیمانکاران در بحث پرداخت و کارکرد مشکلی ندارید هرچند دیگر مشکلات هم قابل حل است.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد:بنابراین مهندس نیک اقبالی جلسه ای برای رفع این موضوعات به طور ویژه نیز ترتیب بدهید و این موضوعات را هم مرتفع کنید، هرچند آقایان خادمی باید از فردا پروژه را شروع کند و ظرف مدت یکماه اداره کل راه شهرازی درباره تمدید مجازقرارداد و ...نیز اقدام کند وبا این وجود نیز از شما برادران خادمی می خواهیم که مجددا پروژه ها را کلید بزنید بنابراین سعی می کنیم پیمانکاری از چرخه خارج نشود چرا که معتقد به فرصت زمان و هزینه ها برای مردم هستیم.

سفر یه شو دو شو نکشه و سالی!

نصرالله خادمی در ادامه هم به ضرب المثلی محلی اشاره کرد و گفت: ما کار می کنیم اما سفر یه شو دو شو نکشه و سالی...

حسینی پور، نماینده گچساران و باشت در مجلس گفت:بدانید که یک روزی با دست خالی درشرایط سخت جزو مد اروند رود،از لوله سازی اهواز لوله ها را برای احداث پل بعثت برای فتح فاو حمل می کردند.

وی افزود:یک زمانی هم پرونده پل های خیبری در دولت وقت رفت و گفتند ما نمی توانیم 13کیلومتر پل را در فاصله زمانی مشخص شده بسازیم و پرونده پل های خیبری در دولت وقت برگشت،بنابراین تفکر"ما می توانیم "در جهاد خودکفایی آمد و پل های خیبری را ساخت و بزرگترین پل های خیبری تاریخ در دفاع مقدس ما شدنی شد در مقابل دولتی هایی که می گفتند ما نمی توانیم بسازیم.

حسینی پرو تصریح کرد:دوتفکر را ر همه دولت ها می بینیم ، هم موفقیت هایی داشتند و هم ناکامی ها،و همه موفقیت ها در ادوار دولت ها در تفکر جهادی با تدبیر بود و همه ناکامی ها هم ذیل تفکر ما نمی توانیم آقایان لیبرال خودکم بینی بوده که همه مشکلات ملت را به تحریم گره زدند و آبشخورشان آن سوی خاکریزها و آبها بوده است.

نگاه حسینی پور به مدیران استانی

نماینده گچساران و باشت اظهارکرد:نگاه بنده این است که در استانم مدیرانی داریم که ذیل همین دو تفکر هستند،تفکر ما می توانیم و تفکر ما نمی توانیم و امروز هر شهروند عادی بیشتر از خواص اهل تحلیل و بررسی است و عملکردها را به خوبی شاهد است.

وی افزود:شاید جناب حاجی زاه مدتی بعد در این مسئولیت هم نباشند،شخصی به بنده گفت چرا در جلسه کمیته برنامه ریزی تعریف استاندار و فرماندار را کردید و بیان کردم هر انسان و مدیر همراهی که توانمند و متعهد باشند حتی به بنده در عرصه سیاسی فحش داده باشند برای ماندن چنین مدیرانی نیز تلاش می کنم و اعتقاد بنده است.

نسخه حسینی پور برای پروژه های عمرانی؟

حسینی پور تصریح کرد:من برای تمام پروژه های ریز و درشت این شهرستان تحت عنوان کمیته کارآفرینی و رونق تولید، برنامه دارم و انتظارم این است به عنوان نماینده شهرستان و نگاهم این است و نمی گویم برخلاف قانون عمل کرد اما خیلی وقت ها می شود قانون را از کنارش کمانه رفت، اما نگاه این باشد که این مشکل هم حل بشود.

مردم خسته شده اند

وی افزود:مردم خسته شده اند از پروژه هایی که سیاسی شده اند و بعد از سالها همچنان بلاتکلیف مانده اند  در حالی که هزینه تاخیر خودش چند برابر شده اند و مردم هم متضرر شده اند، این پروژه باید زودتر مرتفع شوند که بشود چند سرمایه گذار در این شهرستان جذب کرد،برای اینکار بیش از 17بار به یزد رفته ام .

وقتی زانوانم سست می شود

حسینی پور ادامه داد:بنده وقتی زانوانم سست می شوند و نمی توانم کاری پیش ببرم، اینکه یک پروژه عمرانی در گچساران جمع نمی شود که باید تلاش کرد با همان تفکر ما می توانیم مردم را به انقلاب و نظام امیدوار کنیم و به ما هم برای آوردن سرمایه گذار درشهرستان انگیزه بدهید و این شهرستان هم به توسعه برسد.

پیشرفت 84درصدی سد چمشیر

فاضل،نماینده سد چمشیر در این جلسه به پیشرفت 84درصدی سد چمشیر اشاره کرد و گفت: تامین سیمان اگر حل شود پروژه با سرعت بیشتری هم به بهره براری نزدیک خواهد شد، ۲۵۰۰بنابراین 2هزارو 500تن فقط ازکارخانه سیمان یاسوج مطالبه داریم و یکی هم بحث تخصیص اعتبارات است.

آبرسانی به 2هزار هکتار در گچساران

تاج الدینی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درادامه هم گفت:پروژه های خوبی در زمینه کشاورزی در گچساران که بزرگترین مشکل نیز عدم اعتبار در شبکه آبرسانی سه و چهار درمزارع کشاورزی است که باید از طریق اعتبارات ملی هم حمایت شود،بنابراین سرجمع ۴۵میلیاردتومان لازم داریم که با اجرای شبکه آبرسانی دوهزار هکتار را آبرسانی کنیم.

ما سرباز نظام هستیم

حاجی زاده در پایان هم گفت:مدیران تا زمانی که هستند باید پای کارباشند، و این استان وآن استان هم برای ما فرقی ندارد و ما سرباز نظام هستیم، انصافا سعی کردیم هم جناب استاندار و هم تیم استاندار به جد پای کار هستند و تا روزی  که هم باشیم پای کار خواهیم بود.

وی افزود:هدف خدمت است به خصوص در این استان انگیره خدمت را با توجه به محرومیت ها دوچندان می کند به هرحال حرکت های خوبی هم در استان صورت گرفته و همه استان را با یک دیدگاه می بینیم و مشکلات را هم پیگیری می کنیم.

حاجی زاه تصریح کرد:دربحث پروژه های زیرساختی همه فعال شده اند و هرپروژه ای را نشستیم و حل کردیم،اما این‌چند پروژه گچساران را باید حل کنیم، بحث سیمان پروژه سدچمشیر را شخصا پیگیری خواهم کرد، چرا که این سد بزرگترین سد در استان است که تا پایان امسال نیز آبگیری خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار گفت:کل پیشرفت سد ۸۴درصد است که با آبگیری سد دراین‌ منطقه نیز مشکلات کمبود برق در استان هم مرتفع خواهد شد، که باید کمک کنیم که این سد هرچه سریعتر نیز به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها