نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. شهريور 1400 - 13:25
اتابک گفت:خدا می داند در پیک پنجم کرونا چه تلاش هایی که صورت نگرفت اما برخی ها مدام از وضعیت شهرستان جوسازی و سیاه نمایی می کردند و به جای کمک کردن هم نمک به زخم کادر درمان و بهداشت می پاشیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نود و ششمین جلسه ستاد کرونا با حضور جمعی از مسئولین در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

آرین غلامیان،مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در ابتدای این جلسه گفت:از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان تاکنون ۲۱۲نفر جان باخته اند، حدود 15هزارنفر هم بهبود یافته اند اگرچه این روزها از پیک پنجم خارج شده ایم اما مراکز نمونه گیری کرونا چه در سطح شهر و چه مراکز روستایی را افزایش داده ایم .

وی افزود:کل واکسیناسیون انجام شده در سطح شهرستان گچساران تاکنون 75 هزار و 980 دوزبوده است ،بنابراین آمار بستری ها سیر نزولی داشته و در حال حاضر نیز ۳۳نفربستری که ۵نفر هم در بخش مراقبت های ویژه هستند.

 

غلامیان ادامه داد:در بحث مراکز واکسیناسیون نیز کلیه مراکز جامع سلامت روستایی و شهری را فعال کرده ایم و روزانه هم این امر صورت می گیرد،دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان برپا شده است که دوز اول در سالن کانون جوانان بسیج  و دوز دوم هم در محل مصلی نماز جمعه انجام می شود.

وی تصریح کرد:علاوه بر این موضوع نیز در شرکت نفت وگازگچساران،مجتمع پتروشیمی و کارگاه سد چم شیر نیز به صورت روزانه واکسیناسیون تزریق می شود،با این وجود نیز سالن واکسیناسیون دانشگاه آزاد هم راه اندازی شده که به طور روزانه هم واکسیناسیون دانشجویان انجام می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت:تیم واکسیناسیون سیارهم در شهرستان راه اندازی شده است که از فردا درسطح بازار و اصناف فعالیت جدیدشان را هم آغاز خواهند کرد،اگرچه از دانشگاه علوم پزشکی استان نیز یک دستگاه اتوبوس برای تسریع واکسیناسیون سیار درخواست شده است.

وی افزود:پیشنهاد این است که در بحث تسریع روند واکسیناسیون در محل مصلی نماز جمعه، در بحث روشنایی، پارتیشن بندی و نیز استفاده از سیستم نوبت دهی سایر دستگاه ها هم همکاری لازم را داشته باشند.

 درادامه نیز کهزادی مدیر داخلی بیمارستان شهید رجایی گچساران به تشریح اقدامات انجام شده در این بیمارستان در بحث مقابله با کرونا پرداخت و گفت:در حال حاضر از پنج بخش کرونایی بیمارستان شهید رجایی تنها یک بخش درگیر این موضوع است و فعالیت باقی بخش ها به روال سابق خودشان برگشته است.

وی افزود:متاسفانه در مردادماه گذشته 52نفر از همشهریان قربانی بیماری کرونا شدند که این آمار در شهریورماه نیز به 24نفر رسید،بنابراین ساده انگاری، خود درمانی و مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی  از جمله عواملی بودندکه در افزایش مرگ و میر شهروندان نیز تاثیرگذار بودند.

کهزادی درادامه هم گفت:هرچند در این مدت هجمه های زیادی به برخی پزشکان شهرستان واردشد که از فرماندار گچساران جهت حمایت ها نیز قدرانی می کنم،اگر چه فرماندار گچساران در ادامه از کهزادی به عنوان "سوپرمن" بیمارستان شهید رجایی یاد کرد و از اقدامات صورت گرفته نیز قدردانی کرد.

سرهنگ عزیزی،جانشین سپاه ناحیه گچساران در ادامه این نشست هم گفت:با توجه به مشکلاتی که در بحث واکسیناسیون در محل مصلی هم صورت گرفت نیاز به پارتیشن بندی مصلی و دستگاه نوبت خوان و بارکد خوان هستیم که رفع این مشکلات همکاری سایر دستگاه ها را می طلبد.

وی افزود:در راستای طرح شهید سلیمانی نیز بحث آموزش و آگاهی سازی همچنان ادامه دارد،رزمایش کمک مومنانه کما فی سابق در دستور کار قرار دارد و توزیع بسته های بهداشتی هم به جهت مناسبت های مختلف در سطح شهرستان نیز جاری و ساری است.

خادمیان،جانشین انتظامی شهرستان درادامه گفت:با همدلی همه دستگاه ها توانستیم اقدامات خوبی در راستای مقابله با این بیماری انجام دهیم،اما مصوبه ممنوعیت تردد شبانه در این شهرستان از ساعت 22تا 4بامداد همچنان ادامه دارد و خودروهای متخلف نیز اعمال قانون خواهند شد.

فرماندار گچساران در ادامه هم گفت:امروز شاهدیم که بیماری کرونا در گچساران سیر نزولی پیدا کرده است، شاید هم کسی به اندازه بنده درگیر این موضوع نباشد که به طور روزانه آمارها را پیگیری و دنبال می کردم، وقتی که می دیدیم آمارها در حال کاهش هستند بنابراین شب راحت می خوابیدم اگر چه برعکس این موضع هم صادق بود.

وی افزود:تلاش های فراوانی صورت گرفته و شاید توصیف اقدامات عزیزانی که در این مدت جانانه هم پای کار بودند هم سخت باشد،هرچند هجمه هایی هم بعضا به بحث کرونا در این شهرستان وارد شده بود و خدا می داند تا جایی که به پزشک متعهد این شهر نیز واژه قاتل را می دادند و ببینید تا چه حد بی انصافی صورت می گرفت و پزشکی که شبانه روز تلاش می کرد را مورد هجمه قرار می دادند.

اتابک گفت:افرادی که بخاطر بی توجهی و شرکت در مراسمات عزا ودورهمی های خانوادگی و... دچار کرونا شده بودند، متاسفانه ستاد کرونا را پاسخگو می دانستند درحالی که هر فردی خودش ملزم به رعایت دستورالعمل ها بود و اینکه رعایت نکنند و  دچار بیماری شوند و بعد هم ستاد کرونا را مقصر جلوه می دهد، خود بسیار عجیب است.

فرماندار گچساران افزود:امروز هم توصیه همان توصیه های قبلی است و رعایت اصول و شیوه نامه های بهداشتی برای همه افرا لازم الاجرا است چرا که تنها با این شرط زنجیره این ویروس قطع می شود،آسیب های زیای این ویروس به اقتصاد، آموزش، تعلیم و تربیت، سلامت و زندگی مردم وارد کرده هرچند خیلی از خانواده ها هم عزیزانی از دست دادند و مصیبت ها کشیدند.

اتابک ادامه داد:هرچند ساده انگاری اشتباه است و همچنان باید حساسیت ها باقی بماند، چراکه جامعه ما یک جامعه آسیب پذیر است و مسائل خیلی زود اعادی انگاری می شو ند و خیال می کنیم که همه چیز تمام شده است درحالی که فاصله ای بین رنگ بندی قرمز و نارنجی وجود ندارد و هر لحظه ممکن است بازهم موج بعدی کرونا را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد:به هرحال تجمعات و دورهمی ها باید مدیریت شوند،خدا می داند در پیک پنجم کرونا چه تلاش هایی که صورت نگرفت اما برخی ها مدام از وضعیت جوسازی و سیاه نمایی می کردند و به جای کمک  کردن نمک به زخم کادر درمان و بهداشت می پاشیدند.

اتابک گفت:کنار این بیماری کرونا بداخلاقی ها هم وجود داشت  اما نباید بگذاریم که مردم آسیب ببینند چرا که مردم دیگر تحمل این همه آسیب را ندارند، در بحث همین بازار چقدر تحت فشار بودیم ،معتقدم در بحث این بیماری آموزش ها مهم هستند و باید نوعی زیست با این نوع ویروس داشته باشیم.

فرماندار گچساران اظهارکرد:همچنان خطر کرونا رفع نشده است و دستورالعمل ها باید رعایت شوند،و این باید به عنوان یک فرهنگ در سطح شهرستان وجود داشته باشد،متاسفانه عده ای هنجار شکنی و قانون شکنی می کنند بدانید که در مقابل این بیماری هیچ فرد روئین تنی هم وجود ندارد.

اتابک تصریح کرد:آسیب پذیری این شهرستان به تبع خیلی بیشتر از شهرستان های همجوار است چون افراد مختلفی به واسطه شرکت های فعال در این شهرستان آمد و رفت دارند،وضعیت را نباید ساه گرفت و در بحث واکسیناسیون هم باید استقبال بیشتری از سوی شهروندان را شاهد باشیم.

وی در پایان گفت:سهمیه واکسن با توجه به ظرفیت و توان شهرستان توزیع می شود،و این نکته بسیار مورد تاکید است که استقبال بیشتری از شهروندان در این خصوص را داشته باشیم،به هرحال بنده خوم واعظی هستم که تاکنون به دلایلی واکسن نزده ام اما اعتقاد قلبی ام است که بایستی واکسن زده شود و با توجه به این شرایط  زدن واکسن هم واجب است.

انتهای پیام/

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها