نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. شهريور 1400 - 15:55
حضور بسیجیان در مواقع بحران بیانگر این است که فرزندان این مرز و بوم، همواره برای خدمت به مردم و دفاع از آرمان های انقلاب سینه سپر کرده و آماده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، همواره این سپاه و بسیج بوده است که در زمان وقوع بحران های بزرگ همچون سیل، زلزله، آتش سوزی های جنگل ها و دیگر بحران ها؛ آستین های همت را بالا زده و خدمت به مردم را مقدم برهر کاری می داند.

با این حال یکی دیگر از عرصه های که سپاه و بسیج به یاری نظام سلامت آمد، حضور در میدان مبارزه باکرونا و در ادامه آن هم اجرای طرح ارزشمند شهید سلیمانی بود، که در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود بسیج جهت مبارزه با ویروس منحوس کرونا  از آذرماه سال گذشته این طرح شروع شد و تا امروز هم با جدیت ادامه دارد .

با این تفاسیر نیز سرهنگ باقر پسنده فرمانده سپاه ناحیه گچساران در آیین افتتاح مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی در مصلای بزرگ جمعه این شهرستان گفت:امروز توفیق یافتیم و مرکز واکسیناسیون "شهید سلیمانی" در مصلی نماز جمعه گچساران افتتاح شد که روزانه هم 500 تا یکهزار نفر از شهروندان عزیز در این مرکز واکسینه می شوند.

وی افزود: بنابراین به جهت تسریع در امر واکسیناسیون، 6غرفه را برای این امر خطیر منظور کرده ایم،هرچند تقاضا داریم که همشهریان نسبت به انجام واکسیناسیون اهتمام جدی داشته باشند و طبق برنامه های ابلاغی گروه های سنی به مرکز واکسیناسیون نیز مراجعه کنند.

پسنده ادامه داد:با این وجود در این طرح هم از ظرفیت نیروهای بسیجی ،کادر پزشکی  و پرستاران بسیجی با همکاری خوب شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهره برده ایم،که تلاش داریم انشاءالله تا مهرماه امسال نیز 90درصد از مردم عزیز تحت پوشش واکسیناسیون عمومی قرار گیرند.

وی تصریح کرد:هرچند معتقدیم هر جایی که مردم نیاز داشته باشند سپاه و بسیج به عنوان نیرو‌های مردمی در کنارشان بوده و خواهد ماند، بنابراین در موضوع مقابله با کرونا نیز از ابتدا سپاه و بسیج در موضوعات گندزایی معابر عمومی، آموزش همگانی مردم،تولید و توزیع اقلام بهداشتی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشی(کمک مومنامه) و دیگر موارد هم به میدان آمد که در نیمه دوم سال۹۹با ابلاغ رهبر معظم انقلاب، طرح شهید سلیمانی با محوریت مراقبتی، نظارتی و حمایتی به اجرا درآمد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت:امروز هم علاوه بر انجام برنامه های مراقبتی،نظارتی و حمایتی نیز طرح کمک به واکسیناسیون عمومی به این طرح اضافه شده است، بنابراین وظیفه خود می‌دانیم هر جایی که مردم عزیزمان نیاز داشته باشند؛ برای خدمت ورود پیدا کرده و بازهم نقش‌آفرینی کنیم.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران در این خصوص هم گفت:برای همگامی و یاری رسانی به مدافعان سلامت و پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، کلیه فضا و امکانات مصلی نماز جمعه این شهرستان برای انجام واکسیناسیون مردم در اختیار مجریان طرح واکسیناسیون قرار می‌گیرد.

وی افزود:طبق توصیه‌هایی که توسط رهبر معظم انقلاب و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برای همکاری با شبکه بهداشت و درمان اعلام شد، به تبع در این شهرستان نیز مصلای نماز جمعه جهت واکسیناسیون شهروندان در اختیار نیروی مقاومت بسیج و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار گرفت.

حجت الاسلام حجازی گفت:بنابراین از برادران سپاه پاسداران،مجموعه بهداشت و درمان،فرمانداری شهرستان،دیگر دستگاه ها و نهادهای شهرستان که در راه اندازی این مرکز یاری کردندبه سهم خودم تشکر و قدرانی می کنم ،هرچند همه و همه باید دست به دست هم بدهیم و برای سلامتی مردم و ریشه کنی این ویروس منحوس بیشترتلاش کنیم.

انتهای پیام/

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها