نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. شهريور 1400 - 9:07
چرومی گفت:بهترین خاطره کاری ام برگزاری کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه(س) در شهرستان گچساران است که از کارهای ارزشمندی بود که در سال 93 برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هفته اول شهریور ماه با نام و یاد شهیدان والامقام "رجایی و باهنر" مزین و به نام هفته دولت نامگذاری شده است که یادآور خدمتگزاری دولتمردانی است که با ایمان و اخلاص به این کشور خدمت کردند و به همین جهت چهارم شهریور ماه نیز به نام روز کارمند نامگذاری شده است.

بنابراین مسئولیت، وظیفه شناسی و تعهد سه آیتمی است که همیشه با نام کارمند همراه است،چرا که کارمند بودن شايد به زبان راحت باشد و پشت ميز نشستن ساده را برای همه تداعی کند، اما به جرأت می توان گفت که  پويايی و موفقيت يک سازمان،نهاد و دستگاه وابسته به تلاش و پشتكار كارمندانش است.

 حال به این بهانه گفتگو می کنیم با كارمند اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، کارمندی كه همه او را به وظيفه شناسی و متعهد بودن می شناسند.

نامش "رامین چرومی" است،36سال سن دارد و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی است، او 12سال است که خدمت می کند و در حال حاضر نیز  مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد است.

چرومی در ابتدا به حدیثی از معصوم (ع) اشاره می کند و می گوید:امام علی علیه السلام می فرمایند که کار هر روز را در همان روز انجام ده؛ زیرا هر روزی را کاری است، بنابراین روش کار بنده  در طول بیش از دوازده سال خدمت در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مان نیز رفتار و اقدامات صادقانه، شفاف و بعضا جهادی بوده است.

وی می افزاید:در اسلام، منزلت اجتماعی به عنوان موهبت و امانت الهی در اختیار کارمندان و کارگزاران قرار می گیرد تا برای رفع محرومیت ها و گرفتاری ها از امور جامعه به کار گرفته شود که از این رو، امام علی علیه السلام به یکی از کارگزاران خود چنین می فرمایند:" که کاری که به عهده توست، طعمه نیست، امانتی است که بر گردنت نهاده اند"،بنابراین توجه عملی به این اصول برای خدمتگزاران نظام اسلامی بسیار هم حائز اهمیت خواهد بود.

چرومی در ادامه به نقش انگیزه در افزایش بهره وری کارمندان هم اشاره کرده و تصریح می کند:باید توجه داشت که مهم‌ترین عامل برای افزایش انگیزه و بهره وری کارمند ، همان عشق و علاقه کارمند به کار خود در راستای خدمت صادقانه به مردم است چرا که زیباترین و با فضیلت ترین اعمال نزد خداوند متعال همین خدمت به خلق است.

وی در ادامه نیز از بهترین خاطره کاری اش هم می گوید:بهترین خاطره از فعالین های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سال های خدمتم، می توان به برگزاری کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه(س) در شهرستان گچساران اشاره کرد که از کارهای ارزشمندی بود که در سال 93 هم برگزار شد.

چرومی در ادامه با اشاره به ثمرات و برکات وقف درجامعه می افزاید: حل مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه، اشتغال و ازدواج جوانان ،تحصیل، درمان، آموزش و نیز کمک به نیازمندان از مهمترین نیازهای روز جامعه در زمینه وقف است که نیاز است هرچه بیشتر هم فرهنگ وقف را در جامعه ترویج دهیم چرا که منجر به رشد و توسعه اجتماعی،اقتصای و فرهنگی جامعه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که غیر از انجام امورات ادارای درچه زمینه های دیگری نیز فعالیت دارید؟،بیان می کند:غیر از فعالیت های کاری و اداری در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به نوشتن و نویسندگی علاقه دارم و در این زمینه فعال هستم، همچنین فعال فضای مجازی و رسانه ای هم هستم.

چرومی می افزاید:به نظرم صفحه اینستاگرامی "عاشقان حرم مطهر بی بی حکیمه( @emamzadeh_bibihakimeh) یکی از بهترین کارهایی است که جهت شناساندن هرچه بیشتر این حرم مطهر به مردم ،خارج از تایم اداری و از روی علاقه انجام می دهم.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد در پایان هم می گوید:بدون شک خدمتگزاری در نظام اسلامی افتخاری بس بزرگ است و چه با سعادتند افرادی که در مسیر خشنودی و رضایت خدای متعال و مردم گام بر می دارند.

ضمن آرزوی موفقیت برای رامین چرومی، و تشکر از وقتی که در اختیار این پایگاه خبری تحلیلی قرار داد.

 انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها