نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. مرداد 1400 - 12:32
سفارت روسیه در تهران روز چهارشنبه عکسی از ملاقات سفیر این کشور و سفیر جدید انگلیس در کانال تلگرامی این سفارتخانه منتشر کرد که با واکنش های بسیاری در کشورمان روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سفارت روسیه در تهران روز چهارشنبه عکسی از ملاقات سفیر این کشور و سفیر جدید انگلیس در کانال تلگرامی این سفارتخانه منتشر کرد که با واکنش های بسیاری در کشورمان روبرو شد.

سید ناصر حسینی پور،نماینه گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در توئیتی در واکنش به عکس منتشر شده توسط سفرای روسیه و انگلیس نوشت:

اقدام سفرای روس و انگلیس در جهت امتحان سطح واکنش دولت آقای‌ رئیسی صورت گرفته است.

 شایسته است دولت به خاطر این موضوع واکنشی مناسب اتخاذ نماید.

به‌طور مثال هر نوع مذاکره با طرف غربی را به مدت زمان ۶ ماه معلق کند.

اینکه صرفا به عذرخواهی سفرا اکتفا شود، بازی در زمین طرف غربی است.

این در حالی است که قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، به سفرای انگلستان و روسیه هشدار داد که فورا از اقدام غیردیپلماتیک خود عذرخواهی کنند تا با واکنش ایران روبه رو نشوند.

وی در پیامی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده، از وزارت خارجه خواست که به اقدام نامناسب سفرای انگلستان و روسیه رسیدگی کند.

هرچند وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی در واکنش به عکس منتشر شده توسط سفرای روسیه و انگلیس نوشت: امروز عکسی فوق العاده نامناسب مشاهده کردم.

ظریف افزود: لازم است یادآور شوم که اوت ۲۰۲۱، نه اوت ۱۹۴۱ است و نه دسامبر ۱۹۴۳.
رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: مردم ایران نشان داده‌اند - از جمله در طول مذاکرات برجام - که سرنوشت آن‌ها هرگز نمی‌تواند برآمده از تصمیمات سفارتخانه‌های خارجی یا قدرت‌های خارجی باشد.

اگرچه دستیار وزیر امور خارجه به عکس توهین آمیز سفرای انگلیس و روسیه در تهران واکنش نشان داد و به آن ها توصیه کرد ماجرای «نوز» بلژیکی را بخوانند.

سید رسول موسوی در صفحه توییتر خود نوشت : « ‏عجیب است!.درست ۱۲۰ سال پیش!محرم سال ۱۳۲۳ قمری ! موسیو نوز بلژیکی که از طرف روس‌ها وزیر گمرکات ایران شده بود عکسی از خود منتشر کرد که جرقه ای برای انقلاب مشروطیت و سرانجام اخراج وی از ایران شد. به سفرای انگلیس و روسیه که فارسی می دانند توصیه می کنم ماجرای نوز را بخوانند!».

با این وجود نیز برخی چهره های سیاسی و هنری کشورمان نیز واکنش هایی در این خصوص داشتند که به عنوان مثال "مسعود ده نمکی" کارگران سینما در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: یکی به سفرای روسیه و انگلیس بگوید، گذشت آن زمانی که آن سان گذشت!

ایران ۱۴۰۰ با ایران ۱۳۲۰ زمین تا آسمان فرق دارد این مهم را هر سه کشور می دانند. مطمئن باشید در دنیای فردا هر سه صندلی خالی خواهد بود.نه فقط آمریکا!

برخی کاربران هم  در واکنش به این اقام نوشته بودند: سفیر جدید انگلیس رفته سفارت روسیه، در همان محلی که روزولت، چرچیل و استالین در سال 1322، کنفرانس تهران را بدون اطلاع ایران برگزار کردند، عکس یادگاری گرفتند.

صندلی آمریکا را هم خالی گذاشتند...

با این تفاسیر نیز، سفارت روسیه در تهران در توییتی نوشت: با توجه به واکنش‌های انجام‌شده به تصویر منتشرشده از سوی ما، می‌خواهیم دقت کنیم که این تصویر زمینه ضد ایرانی ندارد و قرار نبود احساسات مردم کشور دوست، ایران را آزرده کنیم.

تنها معنای این عکس یادآوری و ادای احترام به تلاش‌های مشترک دولت‌های متحد علیه نازیسم در جنگ جهانی دوم بود.

ایران دوست و همسایه ماست و به تقویت روابط مبتنی بر احترام متقابل ادامه می‌دهیم.

گفتنی است سفارت روسیه در تهران روز چهارشنبه عکسی از ملاقات سفیر این کشور و سفیر جدید انگلیس در کانال تلگرامی این سفارتخانه منتشر کرد. در توضیح این عکس آمده است: ملاقات لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران با رئیس جدید نمایندگی دیپلماتیک انگلیس در ایران سایمون شرکلیف در راه پله تاریخی، جایی که کنفرانس تهران سال ۱۹۴۳ در آن برگزار شد.در آن سال، روسای جمهور سه کشور امریکا، انگلستان و روسیه بدون اطلاع محمدرضا پهلوی وارد ایران شده و با یکدیگر عکس یادگاری انداخته بودند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها