نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. مرداد 1400 - 13:41
رضایی گفت: تخت های بیمارستان شهید رجایی تکمیل شده و بخش های مدنظر برای بیماران کرونایی دیگر جوابگو نیستند هرچند مجبور شدیم که تخت های بیمارستانی را در فضای دیگری همچون رواهروها مستقر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید امین رضایی،معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان گفت:متاسفانه برخلاف آنچه که برخی ها متصور هستند هم درسطح شهرستان ،هم استان و هم کشور بدترین وضعیت کرونا از روز اول تاکنون را تجربه می کنیم درحالی که در گچساران  تعداد بیماران کرونایی به شدت در حال افزایش است.

وی افزود:در حال حاضر نیز تمامی تخت ها چه تخت های اصلی و چه تخت های جایگزین در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان تکمیل شده است،اگرچه بدنبال تخت های جایگزین در دیگر بیمارستان های این شهر هستیم به طوری که بخشی از بیمارستان بی بی حکیمه(س) در اختیار این موضوع قرار گرفته است.

رضایی ادامه داد:باید توجه داشت که بیمارستان بی بی حکیمه یک بیمارستان تخصصی مادر و کودک است، به هرحال خطوط قرمزی هم برای سلامتی مادران و کودکان در این مرکز درمانی وجود دارد که ملزم هستیم که نگاه آنچنانی نسبت به استفاده از تخت های این بیمارستان نیز نداشته باشیم.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کر:قطعا این روزها هم بیمارستان شهید رجایی گچساران در شرایط خوبی به سر نمی برد که با توجه به چنین شرایطی هم کیفیت مداخلات درمانی و سایر رسیدگی ها به بیماران نیز متاثر از این موضوع خواهد بود.

وی افزود:بنابراین پرسنل ما در چند جبهه مشغول به کار هستند، یک گروه در بحث آموزش و راهنمایی بیماران نسبت به بیماری کرونا با توجه به اطلاعات جدید، گروه دوم نیز در بحث بیماریابی و نمونه گیری فعالیت می کنند و گروه سوم نیز در مراکز درمانی فعالیت دارند که در کنار این مسائل هم طرح واکسیناسیون را اضافه کنید.

رضایی درادامه گفت:با این وجود هم حجم کار بیشتر از قبل شده است، اما شرایطی همچون ساده انگاری ها و عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی شهروندان موجبات چنین مسائلی را رقم زده است و براساس بررسی های کارشناسی شده نیز بیشترین عامل شیوع کرونا در این شهرستان هم ناشی از مراسمات ترحیم،جشن های عروسی و دورهمی های خانوادگی بوده که می شود مدعی بود که امروز کرونا در گچساران خانوادگی شده است.

وی ادامه داد:طبق بررسی های صورت گرفته اکثر بیماران کرونایی از یک خانواده یا خانواده های نزدیک به هم بوده اند و این موضوع به خوبی هم نشان می دهد که قدرت سرایت این ویروس بسیار بالاست به طوری که امروز شرایط نامناسبی را داریم.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود:بنابراین اگر قرار باشد مردم باز هم توصیه های بهداشتی را رعایت نکند، بیمارستان های ما هم جوابگوی این حجم از بیماران نخواهد بود چرا که فضای بیمارستان ها کم و انرژی کار درمان نیز تحلیل رفته است و شرایط خیلی بدی را تجربه می کنیم.

رضایی گفت:چاره ای جز همکاری مردم وجود ندارد و مهمترین اصلی که قبل از واکسیناسیون عمومی که هدف اصلی قطع زنجیره بیماری است، اینکه شهروندان از تجمعات و دورهمی ها خودداری کنند،تا بیش از این خاطرات تلخی را شاهد نباشیم.

وی ادامه داد:در حال حاضر نیز  کادر درمان ما بیش از ظرفیت و توانایی مشغول فعالیت هستند در حالی که چندماه است که حتی مرخصی هم نرفته و کنار خانواده شان هم حضور ندارند  و هرچه بار بیماری بیشتر بشود، کار کادر درمان هم به مراتب بیشتر می شود.

رضایی تصریح کرد:بازهم تاکید می کنم که در حال حاضر تخت های بیمارستان شهید رجایی تکمیل شده و بخش های مدنظر برای بیماران کرونایی دیگر جوابگو نیستند هرچند مجبور شدیم که تخت های بیمارستانی را در فضای دیگری همچون رواهروها مستقر کنیم که شرایط بسیار نامناسبی هم بوجود آورده است.

وی درادامه گفت: فعلا این توان را داریم که از ظرفیت تخت های بیمارستان نرگسی استفاده کنیم و دنبال این موضوع هم هستیم، اما همان مشکل تامین نیروی درمانی و پزشک متخصص عفونی را داریم،بنابراین انتظار از مردم می رود که با رعایت دستورالعمل ها و اصول بهداشتی و اجتناب از دورهمی ها و تجمعات در این پیک سخت کرونا ما را یاری کنند تا بیش از این شرمنده مردم هم نشویم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها