نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. مرداد 1400 - 20:24
این آتش سوزی عصر امروز در ارتفاعات روستای چهاربیشه (کوه پهن) آغاز شده و با وجود تلاش نیروهای امدادی مهار نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آتش‌سوزی گسترده مراتع و جنگل های کوه پهن گچساران که از عصر امروز آغاز شده همچنان ادامه دارد و پوشش متمرکز گیاهی و جنگلی متراکم این منطقه سرعت و وسعت آتش‌سوزی را بیشتر کرده است.

تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و نیروهای امدادی ،منابع طبیعی و انجمن های دوستدار محیط زیست در منطقه حضور دارند، اما وزش باد شدید و خشک بودن پوشش گیاهی متراکم در کوه پهن کار مهارآتش سوزی را با سختی روبرو کرده است.

درختان بلوط، بن، کلخنک و بادام از مهمترین پوشش گیاهی "کوه پهن" به شمار می روند که با توجه به موقعیت جغرافیای و پوشش گیاهی و جنگلی این کوه و اتصال آن به پوشش متراکم دیگر مناطق از جمله ارتفاعات آبریگون و کوه دیل این احتمال وجود دارد که اگر آتش‌سوزی هر چه زودتر مهار نشود؛ گستره آتش‌سوزی به این مناطق نیز سرایت کرده و نیز فاجعه‌بار شود.

هرچند 90 درصد از آتش سوزی های امسال در این شهرستان عمدی بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز افزایش داشته است و در سال گذشته بالغ بر 606 هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان طعمه حریق شد.

بنابراین بیش از 435 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان 320هزار هکتار مرتع و بیش از 115 هزار هکتار جنگل است ودرختان بلوط، بادام، بن،کلخنگ و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان به شمار می روند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها