نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. مرداد 1400 - 17:20
بیمارستان 142تختخوابی نرگسی گچساران با حضور «حسن روحانی» رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سید امین رضایی، معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران در حاشیه افتتاح بیمارستان نرگسی این شهرستان گفت:عملیات اجرایی بیمارستان ۱۴۲ تختخوابی نرگسی گچساران مرداد ۹۲در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع آغاز شد.

وی افزود:بیمارستان نرگسی در ۲ بلوک ۶ و پنج طبقه ساخته شده که اعتبار هزینه شده برای بیمارستان نیز 280 میلیارد تومان است.

رضایی در ادامه اظهار کرد:باید توجه داشت که مساحت ساختمان اصلی ۱۱هزار و ۳۰۰ مترمربع و مساحت ساختمان های جنبی  نیز یک هزار و ۲۰۰ مترمربع است.

وی افزود: این بیمارستان دارای بخش های اورژانس، داخلی، رادیولوژی، آزمایشگاه، ICU، CCU، NICU، اعصاب و روان، جراحی های تخصصی، جراحی عمومی و فیزیوتراپی است.

با این وجود بیمارستان نرگسی گچساران در حالی امروز به بهره برداری رسید که طی روزهای گذشته نیز برخی انتقادات در خصوص تجهیزات این بیمارستان مطرح شده بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این خصوص نیز گفته بود که برخی از افراد سیاست زده ادعاهای واهی مطرح می کنند و می خواهند در مسیر راه اندازی بیمارستان نرگسی گچساران سنگ اندازی کنند.

اگرچه پرویز یزدان پناه اظهار کرده بود که بیمارستان نرگسی گچساران تنها بیمارستانی در ایران است که کل تجهیزات آن ( ۱۰۰ درصد ) نو خریداری شده است در حالی که برخی ها ادعا کرده اند که تجهیزات درجه ۲ در این بیمارستان نصب شده است.

وی بازهم تاکید کرده بود که این بیمارستان هیچ گونه بدهی در زمان افتتاح ندارد، بلکه ۳ میلیارد تومان نیز پول در حساب آن وجود دارد.

هرچند استاندار کهگیلویه و بویراحمد هفته گذشته نیز در نشست ستاد کرونا استان هم به انتقادات واکنش نشان داده و گفته بود که اگر انتقادات درست باشد ما استقبال می کنیم اما نمی توان انتظار داشت بیمارستانی که این همه برای آن هزینه شده است به مردم خدمات ندهد برای اینکه کسی بگوید ما نظر دیگری داریم!.

با این وجود نیز کلانتری افزوده بود که برای بیمارستان نرگسی میلیاردها تومان پول هزینه شده است و تنها بیمارستانی است که یک ریال بدهی ندارد و جدیدترین تجهیزات را هم دارد حال این بیمارستان به مردمی که نیازمند هستند خدمات ندهد!

وی خطاب به منتقدین گفته بود که  گاهی کار درست انجام نمی شود که انتقاد درست است اما حالا که کار به خوبی انجام گرفته به جای خسته نباشید گفتن که آن هم اگر گفته نمی شود، اجازه دهید به مردم خدمات دهد.

این در حالی است که بیمارستان نرگسی گچساران با حضور «حسن روحانی» رئیس جمهور،وزیر بهداشت و وزیر راه و شهرسازی از طریق ویدئو کنفرانس و نیز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

بنابراین در هشتاد و هفتمین برنامه از افتتاح طرح‌های کلان ملی، هفت بیمارستان با هزار و ۴۴۳ تخت با حضور رئیس جمهور و به صورت تصویری (ویدئو کنفرانس) به بهره برداری رسیدند.

بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان، بیمارستان ۴۶ تختخوابی ویژه بیماری سل به نام امام رضا (ع) زابل، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی کودکان زهرا مردانی آذر تبریز، بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب شیر، بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری، کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری، بیمارستان 142 تختخوابی نرگسی گچساران و بخش سوختگی و اورژانس سوانح ۵۲ تختخوابی بیمارستان کوثر سمنان طرح‌هایی بودند که امروز با دستور رئیس جمهور بهره برداری از آن‌ها آغاز شد.

این طرح‌های بیمارستانی با سرمایه گذاری سه هزار و ۳۰ میلیارد تومان برای دو هزار و ۹۹۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

گفتنی است بیمارستان 142تختخوابی نرگسی گچساران با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید. روحانی در همین خصوص گفت: «امیدواریم کسی نیازمند این بیمارستان‌ها نشود اما آمادگی کافی برای بیماران احتمالی وظیفه ماست.»

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها