نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. مرداد 1400 - 15:03
اهالی بلوار محلاتی با انتقاد‌ از آب و فاضلاب شهری گچساران نسبت به عدم تامین آب شرب این بلور گلایه کردند و خواستار رسیدگی این مشکل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،برخی از اهالی بلوار ۳۲متری محلاتی گچساران در ارتباط با این پایگاه خبری تحلیلی مدعی هستند که عدم آبرسانی به این نقطه از شهر از طرفی صدای گلایه مردم را بلند شده است و در ادامه هم برخی مردم انگیزه‌ای برای تکمیل و ساخت و ساز واحد‌های مسکونی و تجاری جدید در این منطقه را ندارند.

یکی از اهالی می‌گوید: حدود چهار سال است در این منطقه اقدام به ساخت خانه کرده‌ایم، هم سند و هم پروانه ساخت داریم، برق منطقه وصل است و لوله‌گذاری گاز هم انجام شده، اما اداره آبفای شهری تاکنون از دادن انشعاب و آب نیز خودداری کرده است.

دیگری هم ادامه داد: به هر حال مکاتباتی با مسئولین هم انجام داده‌ایم که متاسفانه تاکنون جوابی نگرفته‌ایم، باوجود اینکه در این نقطه چند باب مغازه و خانه احداث شده است، اما بخاطر نبود آب مردم تمایلی هم به ساخت و ساز جدید در این منطقه ندارند.

به گفته اهالی این منطقه با وجود همه پیگیری‌های انجام شده و انتقاد‌های مردمی از آب و فاضلاب شهری، تا کنون هیچ اقدامی نسبت به حل این مشکل صورت نگرفته است که انتظار می‌رود که مسئولان برای رفع دغدغه های مردمی همت بیشتری به خرج دهند.

 

رئیس آبفای شهری گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص این مطالبه مردمی گفت: باید توجه کرد که اداره آبفای شهری در ضلع جنوبی همین منطقه که دارای جدول‌گذاری و آسفالت بوده نیز اقدام به احداث شبکه آبرسانی کرده است و مشکلی هم در این خصوص نبود، اما قطعه پشت که شمال این منطقه است اولا جدول کشی وجود ندارد و کف و بر خیابان هم مشخص نشده است.

بهنام پاد افزود: با این وجود نیز در این نقطه از شهر چیزی به اسم شبکه تاسیسات آب نداریم، در ثانی گرفتن آب از روی خط اصلی انتقال آب هم ممنوع است که خود باید در استان طراحی شود، حدود ۴۰۰متر فاصله است و منطقه ۳۲محلاتی نیاز به شبکه‌گذاری آب دارد در حالی که هر کیلومتر شبکه‌گذاری در حال حاضر با فهرست بهای ۹۵که محاسبه کنیم نزیک به ۵۰۰میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که این موضوع خودش به خودی خود منع قانونی دارد و قانون هم برای بنده فصل الخطاب است، هرچند نهاد‌ها و دستگاه‌هایی بدون هماهنگی با آبفا اقدامات و تخلفاتی در این نقطه انجام داده اند که خودشان نیز باید پاسخگو باشند.

رئیس آبفای شهری گچساران تصریح کرد: به هرحال این نقطه از شهر حتما بایستی جدول‌گذاری و طرح تفکیکی طرح نیز به ما ارائه شود، هرچند آبرسانی نیز باید در قالب ماده ۱۱ انجام شود یعنی همیاری مرم برای انجام پروژه؛ اما در صورتی که رفع موانع قانونی انجام شود و کمیسیون تنش آبی نیز این موضوع را تایید کند که دراین صورت اهالی منطقه خودشان باید با همیاری پروژه را پیش ببرند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها