نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. تير 1400 - 13:17
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت مقابله با کرونا در شهرستان گچساران قدردانی کرد و گفت:گچساران در این دوره وقتی به وضعیت قرمز کرونایی رسید که موضوع سه انتخابات در این شهرستان مطرح بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، هشتادوهشتمین جلسه ستاد کرونا با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

غلامیان،مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در این نشست گفت:تاکنون ۳۹هزارو 405تست کرونا گرفته شده که تعداد 11هزارو 129نفر هم مثبت بوده و تاکنون ۱۴۱فوتی ناشی از بیماری کرونا نیز داشته ایم.

وی افزود: تاکنون هم 10هزارو 623نفر بهبود یافته اند،و تعداد ۱۱هزارو ۵۱۹ نفر هم واکسن کرونا در مرحله اول و دوم نیز دریافت کرده اند.آخرین وضعیت شهرستان نیز نارنجی است و به خاطر تجمعات انتخاباتی طبق پیش بینی ها وارد پیک جدید شدیم که بعد از انتخابات موارد بستری با افزایش روبرو بوده است هرچند این روزها هم شیب صعودی نیز کنترل شده است.

غلامیان تصریح کرد:چهار مرکز واکسیناسیون روستایی داریم که افراد ۵۰سال به بالا درحال واکسیناسیون هستند و در سطح شهر نیز در سالن کانون جوانان بسیج واکسیناسیون صورت می گیرد، بنابراین روزانه بین ۶۰۰تا ۷۰۰مورد واکسیناسیون درسطح شهرستان را شاهد هستیم.

حجت الاسلام ادیبان،دادستان گچساران درادامه هم گفت:طبق مصوباتی که قرائت شداین مدت گذشته یا اراده ای نبوده یا دوستان ذهنشان درگیر انتخابات، آتش سوزی ها وباقی مسائل بوده اما باید توجه کرد که با قوه قهریه هم نمی توان به مقابله با کرونا رفت.

وی افزود:بازدیدی در سطح بازار صورت گرفت درحالی که اکثر اشخاصی که با ما حرف می زدند هم ماسک نداشتند، هرچند توصیه های به عزیزان هم داشتیم اما با قوه قهریه امکان مقابله با کرونا هم نمی رود و صرفا با آگاهی می توان به این نتیجه رسید.

ادیبان تصریح کرد: مشکلی که وجود دارد اینکه در بحث کرونا هم مکان های عمومی شبیه تالارها را تعطیل کردند، اما  متاسفانه جشن ها به منازل انتقال یافت و همان جمعیت ها هم هستند،بنابراین مراسمات اگر در سالن و تالارها بود حداقل نسبت به خانه ها فاصله ها هم رعایت می شد.

دادستان گچساران افزود:فکر نکنم بتوانیم بگوییم که بازار تعطیل شود‌، اما درخصوص مکان هایی که دارای اجتماع بیشتری است و بیشترین حجم رفت و آمد وجود داردچراکه اگر همین خیابان دستفروشان هم ساماندهی شود و مکان ثابتی در اختیار این عزیزان قرار داده شود تجمع آنجا کم می شود ،هرچند اکثریت مطب ها، ،آزمایشگاه ها، داروخانه ها در چنین مکانی هستند و باید پیشگیری بیشتری صورت می گیرد تا اینکه بخواهیم رستوران ها  و تالارها را تعطیل کنیم.

سرهنگ پسنده،فرمانده سپاه گچساران هم در ادامه گفت:درادامه طرح شهیدسلیمانی با هم افزایی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان، برای طرح واکسیناسیون نیز حسینیه کانون جوانان بسیج را در اختیار عزیزان قرار دادیم، حتی بهداری این ناحیه مقاومت این آمادگی را دارد که درصورت نیاز درخدمت شبکه بهداشت و کادر درمان شهرستان باشد.

وی افزود:در کنار اقدامات ناحیه مقاومت بسیج گچساران در بحث مقابله با کرونا، همچنان کمک های مومنانه به نیازمندان ناشی از بیماری کرونا در این شهرستان به قوت خودش باقی است.

سرهنگ خادمیان،جانشین انتظامی شهرستان گچساران هم ادامه داد:مصوبات ستادکرونا لازم الاجراست، بحث محدودیت های ترافیکی  به صورت شبانه هنوز در دستور کار است و از ساعت ۱۰شب تا ۴صبح ادامه دارد و تمامی دوربین های سطح شهر فعال هستند و همکاران بنده نیز به صورت فیزیکی درسطح شهر هم حضور دارند.

وی افزود:گشت مشترک با شبکه بهداشت و اداره صنعت و معدن وجود دارد و در دو ماه گذشته ۳۶مورد گشت مشترک و 3هزارو 499مورد بازرسی انجام گرفت که ۷۶واحد صنفی مختلف جریمه و ۱۲صنف هم پلمب شدند.

خادمیان گفت:یک هزارو 731 خودرو بخاطر ترد شبانه اعمال قانون شدند، که 32دستگاه خودرو هم به پارکینگ منتقل شد به هرحال نیروی انتظامی اجازه نخواهد داد کسی مخل سلامت شهروندان شود.

شریفی،رئیس صمت گچساران هم گفت:بازاریان همراهی خوبی دراین مدت داشته اند،بنابراین محدودیت هایی که اعمال هم شد برخی صنوف هم همچنان تعطیل هستند و گاهی اعمال محدودیت های دوماهه هم بوده است و کسبه در مقاطع زمانی با تصمیمات ستاد کرونا خوب همراهی کردند.

وی افزود:هرچند به جهت شیوع کرونا بازار متضرر شده و کسب کارشان هم از رونق افتاده است،اما احساس می شود بازار دیگر کشش اعمال محدودیت را نداشته باشد اما همچنان همکاری ها با گشت هایی ستاد کرونا ادامه دارد و توصیه ها و تذکرات بهداشتی ثبت گزارش می شود،با این وجود تابع تصمیم ستاد مدیریت کرونا هستیم و هر تصمیمی که گرفته شود مصمم به اجرای دستورات ستاد هستیم.

اتابک،فرماندار گچساران هم گفت:شهروندان باید خود مراقبتی داشته باشند و پیک اخیر کرونا در شهرستان ما تلفات جانی چندانی نداشت و همه تلاش و مجموعه کادر درمان این شد که شرایط رنگبندی شهرستان نیز تغییر کرده است.

وی افزود:همه تلاش مجموعه اداری شهرستان این است که شهروندان کمتر آسیب ببینند ،بنابراین همکاری مجموعه ستاد کرونا شهرستان بسیار خوب بود  و ای کاش درهمه مراسمات همراهی به این سبک را هم داشته باشند و این همراهی ها هم قابل تقدیر است.

احد جمالی،معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد درادامه هم گفت: از زحمات خالصانه ستاد مدیریت کرونا شهرستان گچساران کمال تشکر و قدردانی  را داریم ، شهرگچساران از نطر بنده به عنوان یک شهرستان جامع و یک شهر بالغ در بین شهرستان های جنوب کشور است.

وی افزود:به عنوان فردی که استان های مختلف را تجربه کرده است،گچساران شهری با مردمان با شعوری است و این موضوع نیز به وضوح مشخص است؛بنابراین راه عبور از موارد تهدید همان مدیریت صحیح است و گچساران شهری پویا و زنده است و مبلمان شهری ،نظافت شهری و رسیدگی به فضای شهری دربین شهرهای استان سرآمد است و باید از مدیرانی که مدیریت می کنند و شهروندانی که همکاری می کنند هم تشکر کرد.

جمالی ادامه داد:گچساران در این دوره وقتی به وضعیت قرمز کرونایی رسید، موضوع سه انتخابات در این شهرستان مطرح بود که حساسیت مردم در این رابطه هم مسبوق به سابقه بوده است، به هرحال پیش بینی هایی هم در این قضیه صورت گرفته بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمدتصریح کرد: اگر چه بسیاری از کشورهای جهان هم درگیر کرونا هستند،حتی درکشوری همچون انگلیس که واکسن تزریق شده است، بازهم درگیر کرونا هستند، بنابراین بهترین راه مقابله با کرونا هم رعایت پروتکل ها و اصول بهداشتی است، حتی آن هایی که واکسن زده اند باید موارد بهداشتی را حتما رعایت کنند ،لذا مردم این شهرستان مردمی باشعور و زنده هستند و مدنیت را خوب می فهمند.

جمالی اظهارکرد:به هرحال وضعیت پیک کرونا در این شهرستان حالت شیب منفی گرفته است که بدون شک همکاری مردم باعث موفقیت این قضیه خواهد شد،اما در بحث مقاومت بازاریان در مقابل تعطیلی ها و محدودیت های کرونایی، نیز شخصا نظرم این است که محدودیت ها باید خروجی لازم را داشته باشند،هرچند اصناف ضررهایی هم متحمل شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود:باید در اولویت اول از بازاریان و کسبه شهرستان گچساران تشکر کرد و به جایی اینکه به صورت جمعی برای اعمال محدودیت ها نیز برخورد شود باید فرهنگ سازی شود و گفتمان تفهیم صورت گیرد چرا که امروز خط مقدم ما درمقابله با کرونا همین رعایت اصول بهداشتی ودرمانی است.

جمالی ادامه داد:بنابراین وظیفه داریم تذکر دهیم و در صورت لزوم  هم با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد،اگر جاهایی افراد رعایت نمی کنند برخورد شود، اما معتقدیم مردم باید شاد و زندگی با آرامشی هم داشته باشند ابنکه مردم دار باشیم خودش یک هنر است.

وی افزود: چارچوب قوانین بایستی رعایت شود چرا که  هرجا نظام نیاز داشته خود مردم درصحنه بوده اند،حکومت ما بر مبنای سرمایه و حمایت مردم مشروعیت پیدا کرده است و همه مسئولیم که کرونا بازهم مدیرت شود.

جمالی در ادامه گفت: این شهرستان معبر است و مهاجرت ها هم به این شهرستان زیاد است در نتیجه آسیب پذیری بیشتر است و تقاضا داریم که دانشگاه علوم پزشکی استان نیز توجه بیشتری هم به این شهرستان  در بحث امکانات و تجهیزات هم داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت:از اعضای محترم شورای تامین،ستاد مقابله با کرونا،بهداشت و درمان شهرستان،تمامی ادارات،نهادها،دستگاه ها و همه و همه که در راستای مقابله با بیماری کرونا همکاری می کنند کمال تشکر را دارم.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها