نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. تير 1400 - 14:46
گردان های تیپ 48 سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد جهت مقابله با آتش سوزی جنگل های گچساران هم پای کار آمدند و تا مهار کامل شعله های سرکش آتش از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شامگاه پنجشنبه 17تیرماه بود که شعله‌های آتش به جان جنگل‌های بلوط در ارتفاعات "نارک و خامی" افتاد و یکی بعد از دیگری بلوط های کهن این دیار را نقش زمین کرد.

ستاد بحران شهرستان گچساران از همان ساعات اولیه وقوع آتش سوزی با گسیل نیروهای امدادی به مقابله با زبانه های آتش پرداختند و به طور شبانه روز برای خاموش کردن آتش نیز جانانه تلاش کردند.

این درحالی بود که در ادامه گسترش آتش سوزی ها در چند منطقه گچساران به درخواست ستاد بحران استان نیز گردان های تیپ 48سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد جهت مقابله با آتش سوزی جنگل های این شهرستان هم پای کار آمدند و تا مهار کامل آتش سوزی ها از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

با این وجود فرمانده تیپ 48 فتح سپاه استان پیشتر در خصوص اقدامات این نهاد در کمک به کنترل و مهار آتش سوزی جنگل های گچساران گفته بود:در راستای رسالت سپاه پاسداران برای مقابله با هر نوع تهدیدی ، این نهاد ماموریت خود را تعریف می کند.

سردارحکمتیان نیز افزوده بود: یگان های تیپ 48 فتح در ماموریت های درون مرزی در سالیان مختلف با اقتدار حضور پیدا کرده اند، هرچند در ماموریت های مختلف دیگری همچون سیل، زلزله، مبارزه با ویرس منحوس کرونا، محرومیت زدایی ، کمک های مومنانه و مهار آتش سوزی های جنگل ها و مراتع نیز حضور فعال داشته است.

گردان تکاور،گردان کمیل ،گردان های امام حسین علیه السلام شهرستان های گچساران و باشت،  گردان حضرت زهرا سلام الله علیها و نیزگردان ادوات تیپ 48سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در جریان مهار آتش سوزی ها جنگل ها و مراتع گچساران نقش آفرینی کردند.

گفتنی است آتش سوزی جنگل های گچساران بعد از یک هفته، روزگذشته نیز به طور کامل در ارتفاعات خامی مهار شد.

ادامه بخشی از اقدامات تیپ 48 سپاه فتح استان را در تصاویر و ویدئو زیر شاهد باشید.

 
 
 
تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها