نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. تير 1401 - 18:23
حجت الاسلام عبودی گفت:بنابراین بی توجهی و اهمیت ندادن به عفاف و حجاب از سوی برخی از بانوان آثار زیانبار فردی و اجتماعی در پی خواهد داشت و ممکن است به تدریج بنیادهای ارزشی و اخلاقی را سست و متزلزل و در نتیجه هم زمینه انحطاط فرهنگی و معنوی در یک جامعه را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت الاسلام و المسلمین عبودی ، رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی، در خصوص اهمیت و جایگاه  حجاب و عفاف در جامعه گفت:حجاب یکی از ضرورت های دین و یکی از تکالیف واجب الهی است که البته هم برای مرد و هم برای زن قرارداده شده است، اما با توجه به خلقت خاص زن مسئله حجاب برای زن با تاکیدات موکدی آمده است.

وی افزود:بنابراین باید به فلسفه وجودی حجاب و آثار و برکات حجاب نیز توجه کنیم،چرا که حقیقتا اگر در جامعه آثار و برکات حجاب واقعا باور شود و چه زن و مرد به آن اعتقاد پیدا کنند پس بعید است کسی باشد که آنرا رعایت نکند.

عبودی ادامه داد:یکی از آثار و برکات حجاب و عفاف همان مسئله آرامش دادن به جامعه است و در جامعه ای که بد پوششی و بد حجابی باشد، پس آرامشی هم نخواهد بود و به تعبیری هم چشم ها ببینند و دلها هم درخواست کنند آرامش از جامعه گرفته می شود حتی گاهی اوقات به افراد متاهل نیز تسری پیدا می کند و شرایط حادی در جامعه بوجود می آید.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد افزود:یکی از با اهمت ترین دلایل رعایت حجاب و عفاف در جامعه همان جلوگیری از شیوع فحشاء و فساد درجامعه است، وجود آیات و روایات بسیار نشان از اهمیت بی حد و حصر این موضوع دارد چرا که بدون حجاب انسان نمی تواند به سعادت حقیقی خود دست یابد.

 وی تصریح کرد:با این وجود هر انسانی دارای شخصیتی است که باید از شخصیت و هویت خودش هم صیانت کند و حجاب در حقیقت مواظبت از این شخصیت و هویت است ، خداوند زن را همراه با ظرافت ها و جذابیت هایی خلق کرده است که این امر تنها در سایه حجاب و عفاف صیانت می شود.

حجت الاسلام عبودی ادامه داد:بنابراین بی توجهی و اهمیت ندادن به عفاف و حجاب از سوی برخی از بانوان آثار زیانبار فردی و اجتماعی در پی خواهد داشت و ممکن است به تدریج بنیادهای ارزشی و اخلاقی را سست و متزلزل و در نتیجه هم زمینه انحطاط فرهنگی و معنوی در یک جامعه را فراهم کند.

وی در پایان گفت:در حقیقت حجاب وسیله‌ای برای صیانت از زن و ارتقای شأن و شخصیت او است، بنابراین زن جلوه ای از جمال،خلاقیت، محبت و رکن اساسی در تعلیم و تربیت است و اگر زنان به این جایگاه ارزشمند واقف شوند و در صیانت از آن بکوشند فرایند تربیتی و شخصیتی آنان و همه اجتماع سالم مانده و به خوبی پیش می رود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها