نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. تير 1400 - 23:24
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پرواز بالگردها از صبح روز دوشنبه شروع می شود،گفت: وزش باد و سخت گذر بودن ارتفاعات امکان حضور نیروهای امدادی برای را نمی دهد که برای خاموش کردن شعله های آتش در ارتفاعات نارک گچساران و ارتفاعات خامی راهی جز استفاده از بالگرد نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،خطه زاگرس این روزها داغدار میراثی کهن است که سال‌ها به مردمان زاگرس نشین زندگی بخشیده است اما این روزها آتش از هر سو بر این میراث گرانبهای طبیعت هم زبانه می‌کشد، اگرچه سریال آتش‌سوزی‌های امسال نیز از ارتفاعات شهرستان گچساران آغاز شد و زنگ خطر آن برای سایر نقاط هم به صدا درآمد.

طی روزهای اخیر شهرستان گچساران که عرصه وسیعی از جنگل و مرتع را در خود جای داده ، شاهد آتش سوزی برخی از مناطق خود بوده است،درحالی که این آتش سوزی ها در ارتفاعات "نارک" و "کوه خامی" رخ داده است که پس از سه روز تلاش بی وقفه نیروهای امدادی همچنان آتش بی رحمانه زبانه می کشد.

با این تفاسیر نیز استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز وارد گچساران شد و جمعی از مدیران و مسئولانی شهرستانی و استانی را به صحنه نبرد با شعله های آتش برد و آخرین اقدامات در خصوص مهار آتش سوزی های اخیر را مدیریت کرد.

حسین کللانتری در گفتگو با رسانه ها در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در ارتفاعات نارک و منطقه حفاظت شده خامی شهرستان گچساران گفت:از شروع آتش سوزی در ارتفاعات نارک یک دستگاه بالگرد به همراه تعدادی از نیروهای امدادی به محل آتش سوزی اعزام و خوشبختانه در ابتدا نیز موفق به مهار بخش هایی از آتش سوزی شدند، اما متاسفانه وزش بادهای شدید، این شعله ها را دوباره روشن و متاسفانه بخش های دیگری از ارتفاعات طعمه حریق شدند.

کلانتری از اعزام یک فروند بالگرد ارتش به غیر از بالگرد اول به ارتفاعات نارک گچساران به همراه نیروهای امدادی جدید خبرداد و یادآورشد؛ مجوز پرواز ۲ فروند شرکت نفت گچساران را از وزارت نفت گرفتیم و از سویی از نیروهای تیپ ۴۸ فتح یاسوج ، نیروهای ادارات محیط زیست ، منابع طبیعی ، شهرداری ها و نیروهای محلی استفاده کردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پرواز بالگردها از صبح روز دوشنبه شروع می شود، یادآور شد: وزش باد و سخت گذر بودن ارتفاعات امکان حضور نیروهای امدادی برای خاموش کردن شعله های آتش را نمی دهد،برای خاموش کردن شعله های آتش در ارتفاعات نارک گچساران و ارتفاعات خامی به طور حتم باید از بالگرد استفاده کرد و راهی جز استفاده از بالگرد نداریم.

وی اظهار امیدواری کرد که تا عصر دوشنبه از گسترش شعله های آتش در این ارتفاعات جلوگیری شود و نیروهای امدادی به توانند مجموعه آتش را مهار کنند،هرچند در مناطق آتش سوزی نارک و حفاظت شده خامی آسیبی به وحوش نرسیده چرا که فاصله آتش سوزی تا محل زندگی وحوش زیاد است.

در پایان باید گفت استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جمله مدیرانی است که در تمامی بحران های این استان با جدیت تمام پای کار آمده است و تاکنون مدیریت قابل قبولی در رفع بحران ها و مشکلات بوجود آمده در این استان از خود به جای گذاشته است.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها