نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. تير 1400 - 13:35
کوهنورد گچسارانی نوشت: برای حمل واكسن به ارتفاعات "کوه لیزه" در اين هوای گرم 45 درجه تنها وسليه آن "كلد باكس" است كه نبايد دمای آن بالا رود، چرا که واكسن فاسد می شود!! منطقه ای كه هيچ مسير دسترسی ندارد و تنها از طريق بالگرد هم می شود به منطقه رفت!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، امین خاکی، کوهنورد گچسارانی در حساب کاربری اش در اینستاگرام نوشت: ظهر تابستان است، سايه ها می دانند كه چه تابستاني است!.

وقتی به آخر هفته كاری خود نزديک می شوم!! پيامی از بهورز منطقه شاه بهرام(شهرستان باشت) مي بينم!! نوزاد چهار ماهه در ارتفاعات "كوه ليزه" نوبت واكسن پنج گانه  و خانواده  ديگر هم نياز به مراقبت دارد!.

 برای حمل واكسن به ارتفاعات منطقه در اين هوای گرم 45 درجه تنها وسليه آن "كلد باكس" است  كه نبايد دمای آن بالا رود، چرا که واكسن فاسد می شود!! منطقه ای كه هيچ مسير دسترسی ندارد و تنها از طريق بالگرد هم می شود به منطقه رفت!.

تصميم بر اين شد که هر چه زودتر خود را به منطقه برسانم و سفر را آغاز كنم!!! همراه بهورز منطقه تجهيزات پزشكی و دارو را در كوله پشتی ها ريختيم، اميدی كه ما را در اين گرمای تابستان بعد از ساعت ها پيمايش و حمل تجهيزات زنده نگه می داشت ديدن چهره مادری مهربان در دامنه "كوه ليزه" بود، در طول مسير استرس اين را داشتيم كه مبادا خللی در كارمان پيش بيايد!!.

با سرعت از سربالایی ها می رفتيم و مجال استراحت نداشتيم، سرتا پا خيس عرق بوديم و ضربان قلب مان به شدت بالا می رفت و با هم هيچ حرفی نمی زديم!! و با اين محروميت منطقه حرفی برای گفتن نداشتيم! ودرنهایت موفق شديم واكسن را به كودک چهار ماهه برسانيم.

 وقتی به منطقه زيبای "مهكی" رسيديم عشاير ليزه نشين که براستی بجز محرومیت چیزی ندیده‌اند از زحمات بهورز منطقه قدردانی می کردند، ما که درتکمیل این گزارش ازسختی کار بهورز آن دیار باخبر شدیم و خطراتی را که به جان می خرند را دیدیم، ازمسئولین انتظار داریم که مساعدت های لازم برای این مدافعان سلامت به عمل آورند.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها