نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. تير 1400 - 22:56
مجید جودی گفت:عمده کار ما در بافت فرسوده دوگنبدان تکمیل یک هزارو ۷۰۰ واحد است که در سال جاری یک میلیارد ریال تسهیلات و ۳۰۰ میلیون ریال نیز بلاعوض برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مجید جودی، مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اقدامات بنیاد مسکن در بافت فرسوده گچساران گفت: بافت فرسوده دوگنبدان یکی از بافت هایی بوده که از قدیم آرزوی تحول در آن را داشتیم که ۴ سال پیش برنامه ریزی برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده این شهر به عنوان پایلوت صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا جهت اجرای تحول در بافت فرسوده گچساران‌ نگرانی وجود داشت، تصریح کرد: خوشبختانه با همت بسیار خوب مردم دوگنبدان نگرانی ها مرتفع و این اقدام به صورت پایلوت در قالب یک کار نو و خوب در کشور انجام شد،بنابراین مردم با همت پای کار آمده و ماهم به عنوان وظیفه از آنها در اجرای این طرح حمایت کردیم هرچند متاسفانه وجود گرانی ها باعث کند شدن کارها شد.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر با این‌میزان‌ مبلغ تسهیلات و کمک بلاعوض که در اختیار مردم برای بازسازی و نوسازی منازل قرار می گیرد آنها نمی توانند خانه های خود را به سرانجام برسانند که  امید می رود که یک بازنگری مجدد برای میزان‌ تسهیلات و کمک بلاعوض هم انجام شود.

وی ادامه داد:از ۳ هزار واحدی که به عنوان هدف اولیه در طرح بازسازی و نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان انتخاب شده بود بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ واحد به بهره برداری رسید و ۴۵۰ واحد نیز در دست اقدام است که باید تلاش شود تا مابقی واحد ها نیز بازسازی و نوسازی شوندهرچند بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان یک‌ مدل نمونه در این حوزه  می باشد که تاکنون در هیچ جای ایران این کار وجود نداشته است.

جودی اضافه کرد: در بافت فرسوده کشور نیز در چابهار ۲ هزار و ۵۰۰ واحد، زاهدان ۱۰ هزار واحد و دو هزار واحد هم در مشهد به عنوان پایلوت انتخاب شدند، اگرچه معتقدیم که در کار بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده درکشور باید کار فرهنگی آغاز شود تا مردم بهتر به اجرای آن کمک کنند.

مدیر کل  بازسازی بنیاد مسکن کشور درادامه هم اظهار کرد: در شهرهای زاهدان ، چابهار و مشهد بازسازی و نوسازی بافت فرسوده از سال گذشته آغاز شده و تعداد کمی تاکنون در این‌ مناطق به بهره برداری رسیده است.

جودی در پایان تصریح کرد: عمده کار ما در بافت فرسوده دوگنبدان تکمیل یک هزار و ۷۰۰ واحد است که در سال جاری یک میلیارد ریال تسهیلات و ۳۰۰ میلیون ریال نیز بلاعوض برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها