نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. تير 1400 - 19:25
معاون بهداشت و درمان گچساران نوشت: ایجاد حساسیت در جامعه با سیاه نمایی و ایجاد رعب و وحشت متفاوت است. مردم عزیز! صادقانه بگویم. این آمار و ارقام واقعی است. تا کنون فاجعه ای رخ نداده و دلیل قرمز شدن شهرستان را هم متوجه نشده ام.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید امین رضایی، معاون شبکه  بهداشت و درمان گچساران در حساب کاربری اش نوشت:نمودار بالا مربوط به آمار افراد بستری در بیمارستان های شهرستان و نمودار پایین مربوط به تعداد افراد مثبت شناسایی شده در روز، از ابتدای خرداد تاکنون است.

همانگونه که مشاهده می کنید این دو آمار در طول این مدت با نوسان هایی روبرو بوده، ولی آنچه مشهود است اینکه فاجعه ای در شهرستان گچساران رخ نداده و بر روی نمودار تا این لحظه شاهد طوفانی در این شهرستان نیستیم.

اما ذکر چند نکته ضروری است:

چه در ایام انتخابات، چه قبل و چه بعد از آن شبکه بهداشت و درمان در حال انجام‌ رسالت خود بود. گواه آن همین آمار هاست. آموزش، نمونه گیری، بیماریابی، نظارت، درمان های سرپایی و بستری در کل این مدت در حال انجام است. تذکرات، افزایش حساسیت ها و مستندات آن نیز موجود می باشد. اینکه صدا و سیما یا هر شخص دیگری در آن ایام فعالیت های مبارزه با کرونا را ندید و دغدغه اصلی شان موضوع داغ انتخاباتی بود، مورد انتقاد ما نیز می باشد.

این دو سه روز بازدید هایی از مراکز نمونه گیری، مرکز۱۶ساعته، بیمارستان های گچساران داشتم. تعداد افراد مراجعه کننده با علائم، کمی در حال افزایش است. مردم عزیز این موضوع را جدی بگیرند. چون علائم بیماری در حال تغییر و با نوع جهش یافته  ویروس روبرو هستیم. حساسیت می بایست در جامعه بالا رفته و رعایت پروتکل های بهداشتی در این شرایط با جدیت بالا دنبال شود.

از ابتدای بیماری تا کنون این سیکل وجود دارد. چند هفته به علت محدودیت های شدید وضعیت به یک ثبات پایدار رسیده، در نهایت عادی انگاری در جامعه زیاد؛ و مجدد شاهد وضعیت ناپایدار هستیم. این موضوع نه مختص به زمان خاصی است و نه کاری به سیاست دارد. بهترین راه حل این است که یک پروتکلِ بهداشتیِ پایدار، در سطح جامعه ایجاد شده و ثابت بماند. تا زمانی که فرآیند شل و سفت در رفتارهایِ وزارت خانه هایِ همکارِ وزارت بهداشت برای حفظ پروتکل ها در جامعه باشد، وضع همین است.

مورد آخر ایجاد حساسیت در جامعه با سیاه نمایی و ایجاد رعب و وحشت متفاوت است. مردم عزیز! صادقانه بگویم. این آمار و ارقام واقعی است. تاکنون فاجعه ای رخ نداده و دلیل قرمز شدن شهرستان را هم متوجه نشده ام.

اما این یکی دو روز با برآورد مراکز نمونه گیری و بستری، پیش بینی شرایط نامطلوبی را می کنم. شرایط را جدی بگیرید تا شاهد حوادث تلخ در شهرستان نباشیم. اما اگر متوجه شویم مدیری در مجموعه بهداشت و درمان شهرستان به منظور افزایش حساسیت در جامعه سیاه نمایی می کند و با دادن آمارهای خلاف واقع به جای افزایش حساسیت، وحشت ایجاد می کند! قطعا برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها