نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. تير 1400 - 14:10
آزاده گچسارانی گفت:برای رژیم بعث جای تعجب بود که با وجود امکانات و ادوات جنگی اش، یارای مقاومت با ۸۵ نفر از دلیرمردان خستگی ناپذیر پدخندق را نداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید محمد کریم موسوی، آزاده گچسارانی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص رشادت های رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمددر عملیات پد خندق گفت:ما بچه های رزمنده این استان حدود یک ماه قبل از عملیات درخود منطقه پدخندق مستقر شده بودیم، آنهم به جهت جلوگیری ازپیشرفت دشمن به خاک میهن اسلامی مان.

وی افزود:آن قسمت ازجزیره مجنون یعنی خود پدخندق وسط آبراهه های هور و جزیره قرار گرفته بود که ازلحاظ جاده ای هیچ مسیری برای نجات عزیزان وجود نداشت و درموقع عملیات بجز راه آبی که آنهم باید ازطریق قایق صورت می گرفت.

موسوی ادامه داد:ماموریت ما هم همه یک ماهه بود، در منطقه عملیاتی پدخندق دشمن هرکاری کرد نتوانست منطقه را تصرف کند و این منطقه را ازدست رزمندگان لرتبار استان بگیرد و برای رژیم بعث جای تعجب بود که با وجود این امکانات و ادوات یارای مقاومت با ۸۵ نفر از دلیرمردان خستگی ناپذیر پدخندق را نداشت.

این رزمنده دفاع مقدس اظهارکرد:دشمن درنهایت تصمیم می گیرد که ازطریق هوایی وارد عمل شود تابتوانند محور عملیاتی خندق را محاصره کنند و مقاومت رزمندگان اسلام را بشکنند که به قول خودشان پیروزمیدان باشند.

موسوی ادامه داد:درهمان ۲۴ساعت عملیات بیش ازصدها و یا هزاران نفر از نیروهای دشمن درهمان محدوده پدخندق توسط آتش سنگین رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد به هلاکت رسیدند، حتی وقتی که دیگر ما را کاملا محاصره کرده بودند و از زمین و دریا و هوا به روی رزمندگان بارانی از آتش گلوله های دشمن بود.

آزاده گچسارانی درادامه گفت:درنهایت تعدادی از عزیزان به شهادت رسیدند و تعدادی از ما هم به اسارت آن دشمن زبون درآمدیم.بنابراین حدودساعت چهار و نیم عصر روز چهارم مرداماه 67بود و در این بین تعدادی از دوستان و همسنگران ما درپدخندق به شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح که همه را به اسارت گرفتند.

وی تصریح کرد:هنگامی که ما را ازخاک مقدس جمهوری اسلامی به سمت خاک عراق می بردند،عراقی ها از کنار پد به سرعت نیز پل شناوری انداختند و ما اسرا را به آن طرف انتقال دادند،در حین انتقال مان متوجه جنازه های بعثیون شدیم که درکنار این شناورها و داخل آب افتاده بودند،جنازه هایی بسیاری از نیروهای حزب بعث که توسط عزیزان رزمنده دلاور استان مان به هلاکت رسیده بودند.

موسوی ادامه داد:شب عملیات پدخندق بنده به همراه یکی ازعموزاده هایم بنام پاسدارشهید ذکریا آرام بن درکنارهم بودیم تا لحظه هایی قبل ازشهادت ایشان،هنگام صبح بود که دیگر ایشان را ندیدم هرچه سراغشان را ازدوستان گرفتم، عزیزان هم فرمودندکه مااطلاعی نداریم تا بعدازمدتی که دراسارت بودیم اطلاع یافتم که درپدخندق به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.

آزاده گچسارانی تصریح کرد:درآن عملیات دشمن نتوانست برما غلبه کند تا اینکه هلی برن کردند و از پشت ما را دور زدند،اینها تنهای گوشه ای ازحماسه رزمندگان استان در عملیات پدخندق است در حالی که بیشتر رزمندگان ما تیربارچی و آر پی جی زن بودند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها