نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. ارديبهشت 1400 - 11:09
علی محمد آقایی با اشاره به اینکه بی اعتمادی مردم به دولت را نمی توان انکار کردگفت: تعهد و وابستگی قلبی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی سبب پشتیبانی از نظام و رهبر انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی محمد آقایی، فعال سیاسی و فرهنگی گچساران در گفتگو با صبح زاگرس؛ در خصوص جایگاه و اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت:هر جامعه ای جهت برآورده کردن نیازهای مادی و معنوی اعضای خود، نیاز است که نهادهایی برای این هدف به وجود آورند ،بنابراین در جامعه دینی بعد از حاکمیت خداوند و ائمه علیهم السلام، در زمان غیبت تنها حاکم مشروع،ولی فقیه است.

وی افزود:اما نکته مهم اینکه تا زمانی یک حکومت از پشتیبانی مردمی برخوردارنباشد نخواهد توانست به موقعیت قابل توجه دست یابد ،جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب،نهاد ریاست جمهوری تشکیل و مردم بدون واسطه رئیس جمهور را برای  چهار سال در صورت رای مجدد 4 سال دیگر انتخاب می کنند که این نهاد از جمله مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است.

آقایی ادامه داد:رئیس جمهور عالی ترین مقام ،بازوی رهبری و نماینده اجرایی مردم ،نماینده کشور در مجامع رسمی و حافظ ارزش ها و منافع ملی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب پر مشغله ترین و پر مسئولیت ترین منصب مدیریتی کشور است.

فعال سیاسی گچساران تصریح کرد:بدلیل جایگاه متفاوت و اهمیت بالای نهاد ریاست جمهوری ،انتخابات ریاست جمهوری نیز از جایگاه رفیعی برخوردار است، از جمله دلایل تمایز این انتخابات با سایر مشارکت های مردمی اینکه انتخابات ریاست جمهوری بزرگترین نماد اقتدار مردم سالاری است که به طبع آن برترین نماد همبستگی و مشارکت نیز ایجاد می شود .

وی تصریح کرد:بنابراین حضور مردم پای صندوقهای رای باعث نشاط و عینا دخالت خود در سرنوشت جامعه می شود، ملت بزرگ ایران اسلامی در سنوات گذشته این پشتیبانی ها و حمایت مردمی خود را از انقلاب اسلام اعلام کرده و می کنند که همین امر مهم باعث رفع توطئه های دشمنان شده است.

 آقایی در ادامه نیز در خصوص لزوم امید آفرینی در انتخابات اظهارکرد:لازمه مشارکت سیاسی در موضوع مهمی همچون انتخابات ریاست جمهوری ،افزایش ضریب اعتماد عمومی است که امید آفرینی محور اصلی آن محسوب می شود .

وی ادامه داد:یکی از راه های افزایش اعتماد عمومی ،افزایش سطح خدمات رسانی دولت ها در قالب توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی به مردم است که این خدمات رسانی با ابزاری بنام رسانه منجر به امید آفرینی در جامعه شده و در نهایت پیوند ناگسستنی بین حکومت و مردم ایجاد می شود .

این فعال فرهنگی تصریح کرد:بیان پیشرفت های جامعه عامل ترغیب حضور در انتخابات در مقابل سیاه نمایی های کذب رسانه های معاند خواهد بود،که خوشبختانه تعهد و وابستگی قلبی  مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی که نشات گرفته از بنیان اسلامی و استکبار ستیزی آن است نیز سبب شده تا در برهه های حساس مردم نشان دهند که پشتیبان نظام و رهبر انقلاب بوده و در دفاع از آرمانهای انقلاب پای کار هستند .

آقایی یادآور شد:یکی دیگر از محورهای امیدآفرینی در رشد حضور مردم در انتخابات آتی ریاست جمهوری در مقابل هجمه عظیم توطئه دشمنان در کم رنگ نشان دادن مشارکت مردمی ،افزایش تعداد نامزدها از تفکرات و جریانات سیاسی گوناگون در قالب نظام اسلامی خواهد بود.

وی افزود:بنابراین یکی از چالشهای اصلی فارغ از بحث کرونا، بی اعتمادی و نارضایتی عمومی مردم  از شرایط موجود است که ناشی ازتحریم های ناجوانمردانه و کم کاری مسئولین است و نمی شود آن را انکار کرد و لزوما باید بر ترمیم این شکاف ها و زخم ها به جد پرداخته شود که باید توجه داشته باشیم مبنای واقعی انقلاب اسلامی بر پایه مشارکت مردمی و نقش آنان بر سرنوشت خودشان استقرار است.

فعال سیاسی گچساران بیان کرد:همانگونه که اشاره شد شیوع ویروس کرونا تاثیراتی از جمله بر زمین ماندن برخی برنامه های سیاسی و انتخاباتی از جمله سخنرانی ها و نشستهای سیاسی که بر حضور مردم اثر گذار بود، گذاشته است که می توان با تدبیر و درایت این مهم را از طرق مختلف بخصوص استفاده از پتانسیل فضای مجازی مدیریت کرد .

وی تصریح کرد:احزاب سیاسی و تشکل های دانشجویی در کنار اقتصاددانان ،کارشناسان فرهنگی و اجتماعی و نماینگان مجلس می توانند در تبیین موضوع و تشویق مردم جهت حضور پای صندوق های رای نقش آفرینی کنند، درحالی که عامل وحدت از جمله دیگر عوامل امیدآفرینی جهت مشارکت در تراز انقلاب است.

آقایی در ادامه گفت:نسبتی از نبض ایجاد وحدت در انتخابات پیش رو  در دست نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری در مناظرات انتخاباتی است به نحوی که به همدلی و برادری ارج نهاده و از تخریب و گفتمان نا سالم علیه یکدیگر امتناع ورزند؛ در واقع گفتمان نامزدها باید بر مبنای نقاط قوت ،تواناییها و سابقه اجرایی در مدت 42سال انقلاب باشدتا با رقابت سالم ،شوق وتلاش مردم را بر انگیزند هرچند شعارهای دهان پر کن و وعده های تو خالی نیز بر حضور مردم تاثیر مستقیم دارد که تاجای امکان، باید از ان امتناع شود.

وی در ادامه با اشاره به شاخص های نامزد اصلح برای انتخابات 1400هم گفت:در کنار اهمیت جایگاه و همچنین انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت درآن، انتخاب فرد اصلح نیز از جایگاه مهمی برخوردار است. زیرا دشمنان انقلاب اسلامی هیچ کاری بجز سیاه نمایی، ایجاد اختلاف و القای بدبینی در جامعه ندارند که حضور فرد اصلح می تواند در حل این مشکلات موثر باشد .

آقایی ادامه داد:از دیدگاه مقام معظم رهبری نامزد اصلی ریاست جمهوری باید : کار اجرایی بلد باشد و توانایی کشیدن بار سنگین اداره مملکت را داشته باشند، معتقد به قانون اساسی و دارای روحیه مقاوم در برابردشمنان باشد با برنامه با تدبیر و با حکمت باشد،اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشد، مهذب به اخلاق باشد و به حاشیه ها نپردازد و وعده بی مبنا ندهد ،پیش برنده کشور در عرصه های مادی و معنوی باشد و نیز ریخت و پاش و تبلیغات زیاد از اندازه نداشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها