نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. ارديبهشت 1400 - 18:14
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: عادت نداریم بیمارستانی را تجهیز نکرده بهره برداری کنیم، بیمارستانی که هنوز از سازمان مجری تحویل نگرفته ایم را تجهیز کرده ایم و نگران راه اندازی بیمارستان نرگسی گچساران نباشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان در حال احداث نرگسی گچساران در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت:ویروس کرونا در حال جهش است و از طرفی هم رفتارهای اجتماعی در این مسئله خیلی موثر است و اما می توانیم به مردم بگوییم که شرایط در حال آرام شدن است و آن افزایش شتابانی که هفته های گذشته داشته ایم، آن شرایط رو به افزایش نیز متوقف شده است.

وی افزود:تقریبا در همه استان ها، تعداد بستری ها ثابت شده و شرایط پایداری پیدا می کنیم و امیدواریم از اواخر این هفته و هفته آینده روند رو به کاهش را در اکثر استان های کشور داشته باشیم گرچه در برخی استان ها روند رو به کاهش شروع شده و ان شاءلله بتوانیم کاهش بیشتری از هفته آینده انتظار داشته باشیم که همه این موارد همراهی مردم عزیزمان را می طلبد.

 جان بابایی ادامه داد: مواردی که در جنوب کشور شناسایی شده کرونایی آفریقایی بوده و نوع هندی هنوز ثابت نشده است، اما نکته مورد توجه این است که ویروس از هر نوعی باشد با هر پیک و موجی که اتفاق می افتد جهش پیدا می کند و همه انواع ویروس کرونا یک روش و استراتژی مقابله دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت:متاسفانه مهمانی های دسته جمعی در شب های عید مصیبت کرونا را در کشومان ایجاد کرده است و اگر مراسمات عزاداری، عروسی ها، دورهمی ها و ...برگزار نمی شدند الان موج چهارم کرونا را با این شدت نداشتیم، اینکه ذهن مردم نباید به نوع ویروس خاصی حساس شود و نگران شوند و همه مردم موظف به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی ستاد کرونا هستند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره کمبود داروی کرونا در گچساران گفت:داروی کرونا در این شهرستان موجود است در حالی که پرونده های بیماران را بررسی کردیم و بیماری نبود که داروی استاندارد کرونا برایش تجویز نشده باشد.

جان بابایی در بحث آزمایشگاه برای تست کرونا  هم گفت:قرار نیست که در هر شهرستانی یک آزمایشگاه راه بیاندازیم و ما یک یا و دو  آزمایشگاه در مرکز استان فراهم می کنیم و نمونه ها ارسال می شوند و جواب ها بعد از چند روز هم داده می شوند.

وی در خصوص بیمارستان نرگسی گچساران گفت:باید منطقی فکر کنیم که سرمایه گذاری مملکت هدر نرود ، در بحث کمبود سی تی اسکن در گچساران نیز همکاری لازم را انجام خواهیم داد که هر چه زودتر این مشکل نیز مرتفع شود، یک سری کمبودها همچون رادیولوژی و وسایل دیگر  وجود دارد که تا هفته بعد رفع خواهند شد و برای راه اندازی مشکلی نداریم که بتوانیم هفته دوم خردادماه عملی شود.

احد جمالی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز خطاب به جان بابایی هم گفت:اینجا(کهگیلویه و بویراحمد) در رابطه با موضوع مدیریت کرونا، کل نیروهای حاکمیت در اختیار بهداشت و درمان هستند؛هم مرکز استان، هم گچساران و هم دهدشت،به هرحال گچساران وضعیت ویژه ای دارد و چرا که استاندارد اینجا (تخت های بیمارستان)بالاتر از متوسط کشور است و خدمات خوبی هم انجام شده است.

وی افزود:به هرحال تشکر ویژه ای داریم که در مدت کرونا، جزو استان های بوده ایم که ویژه دیده شده و اما در رابطه با کهگیلویه با توجه به اینکه دارای چهار شهرستان است و امکانات ضعیفی دارد و انتظار داریم آنجا هم ویژه دیده شود که البته بنده بومی این استان نیستم ولی واقعا دلم می سوزد وقتی می بینم مردم در مضیقه هستند و امکانات نیاز است.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه نیز گفت: به هر حال به کهگیلویه دستگاه "سی تی اسکن" فرستادیم که ان شاءلله هر چه زودتر نصب خواهد شد و در منطقه کهگیلویه هر چه کمبود تجهیزات باشد با توجه به موجودی کشور نخواهیم گذاشت بیش از یک دوهفته طول بکشند و اقدام خواهیم کرد.

اتابک ،فرماندار گچساران هم گفت:انتظار داریم دولت بیمارستان نرگسی را تجهیز شده و با آن سرانه های تعریف شده راه اندازی کند.

جان بابایی در ادامه تصریح کرد: عادت نداریم بیمارستانی را تجهیز نکرده بهره برداری کنیم،بیمارستانی را هنوز وزارت مسکن تحویل نداده است،اما تخت ها چیده شده اند، دستگاه سونوگرافی و اکو همه در بیمارستان هستند و نمی خواهیم بگوییم که خیلی کارنامه درست است ،این موضوع به نوعی آنقدر برنامه ریزی شده است که بیمارستانی که هنوز از سازمان مجری تحویل نگرفته ایم تجهیز کرده ایم و نگران راه اندازی بیمارستان نرگسی نباشید.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آزمایشگاه های تخصصی کرونا در کشور گفت:در حال حاضر بالغ بر  300 آزمایشگاه وجود دارد و در حال حاضر در همه استان ها چند آزمایشگاه داریم، در بحث تزریق واکسن تاکنون کادر بهداشت و درمان را تقریبا واکسینه کردیم و از امروز هم در تبریز واکسیناسیون  افراد بالای 80سال شروع می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص مطالبات پرسنل بخش کرونایی گفت:الان که خیلی خوب مطالباتشان را گرفته اند و چهار ماه بوده در حالی که  قبل از کرونا حدود 12بوده است، امسال حدود 15هزار تخت بیمارستانی برای افتتاح داریم و بیش از 10هزار تخت بیمارستانی فقط برای مناطق محروم هستند که تا چند ماه دیگر آماده بهره برداری خواهند بود.

 جان بابایی در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود سی تی اسکن در بیمارستان شهدی رجایی گچساران هم گفت:سی تی اسکن دوم را برنامه برای بیمارستان نرگسی داریم و اعتبار برای تجهیز بیمارستان نرگسی حدود 70میلیارد تومان بوده است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص استخدام نیروهایی 89روزه نیز گفت: استخدام دست ما نیست و دست سازمان امور استخدامی است.

انتهای پیام/

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها