نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. فروردين 1400 - 13:03
فعال سیاسی گچساران گفت:از مشکلات تولید درگچساران ممانعت از مشارکت بعضی از آقایان مسئول در پروژه ها و ذی نفع بودن آنها، عدم برگزاری مناقصه سالم جهت کارهای اجرایی و برگزاری مناقصات صوری و انتخاب پیمانکار از قبل با قیمت تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام عبدالمجید کرمی،فعال سیاسی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص راهکارهای تحقق شعار سال مبنی بر تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت:باید توجه داشت که شعار سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب ،تکمیل کننده شعار سال‌های گذشته است و  قوانین مخل کسب و کار باید حذف شود،علاوه بر دولت و حاکمیت، مردم هم باید برای پشتیبانی از تولید با نگرش خرید بیشتر تولیدات داخلی، به میدان بیایند.

وی افزود:اگر بخواهیم به ارزیابی شعار امسال بپردازیم ، باید توجه کنیم که شعار تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها به نوعی تکمیل کننده شعارهای سال‌های گذشته است، چون سال‌های قبل شعارها بر محور تولید و وجدان کاری و مباحث اقتصادی بود ولی شعار امسال تکمیل کننده است از این جهت که هم به پشتیابی از بخش تولید و هم بر رفع موانع تولید، تاکید شده است.

کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس تصریح کرد:اگر بخواهیم به موضوع تولید توجه کنیم که ناگزیر و ملزم به توجه هستیم و بایستی پشتیبانی های همه جانبه کنیم نه فقط دولت‌ها، بلکه در قالب تمامی ارکان حاکمیت کشور لازم است از بخش تولید حمایت کرد و همه مجموعه کشور برای پشتیبانی و حمایت از تولید به میدان بیایند و این امر مهم یک فرهنگ عمومی شود و کارشناسان و نظریه پردازان و حتی مستند سازان و صدا و سیما این را فرهنگ کنند و این نیز شدنی است.

حجت الاسلام کرمی افزود:یک روزی بود در ایران کمتر کسی پیدا می شد که از کمربند ایمنی استفاده کند اما با فرهنگ سازی و کارکرد بر مبنای عقلانیت این مهم انجام گرفت. یکی از سنگ های بزرگ که پیش پای تولید کنندگان است رفع موانع است که در شعار امسال به درستی از آن یاد شده است.

 وی ادامه داد:بنابراین برای آنکه پشتیبانی اتفاق بیافتد لازم است موانع تولید برطرف شود و این کار نیازمند داشتن قوانین منطبق با شرایط موجود و اصلاح و بازنگری قوانین موجود است، اینجاست که پای تخصص به میان می آید، اگر نمایندگان مجلس تخصص حقوقی داشته باشند با تدوین قانون های بروز و جایگزین قانون های ناکارآمد کردن ، شرایط اقتصادی امروز را  مدیریت می کند.

فعال سیاسی گچساران اظهارکرد:همه می دانیم که قوانین مخل کسب و کار و گرفتار کردن تولید کنندگان در دام بروکراسی اداری باید حذف شود و قوانین و مقررات، برگرفته از نظر کارشناسی بخش خصوصی را اصلاح و بازنگری قرار دهد و دولت‌ها خط مشی و راه و روش برای بخش خصوصی تعریف نکنند که این خود ایجاد اخلال و به هم ریختگی ایجاد می کند،بنابراین اگر به دنبال حمایت از تولید و رفع موانع آن هستیم باید نظرات و تجارب بخش خصوصی را به کار بگیریم و مشارکت بخش خصوصی به معنای واقعی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها اتفاق بیافتد.

کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس در ادامه به راهکارهای تولید در گچساران و باشت اشاره کرد و افزود:توسعه و حمایت از کارگاه های کوچک تولیدی صنعتی چه در شهرک های صنعتی، چه در روستاها و چه به صورت خانگی بایستی انجام شود و نیز توسعه و اعتبار لازم جهت تولید در بخش دامداری و کشاورزی و دادن وام های کم بهره و نیز برداشتن کاغذ بازی های اداری(رفع بروکراسی اداری) و پاس ندادن مردم به جهت اخذ استعلام ادارات و اخذ مجوز در امر تولید بسیار هم حائز اهمیت است.

حجت الاسلام کرمی گفت:همچنین آوردن چند سرمایه گذار بزرگ و حمایت از آنها در همه زمینه ها که نتیجه آن بکارگیری بیکاران شهرستان است،تقسیم عادلانه منابع آب کشاورزی در دو شهرستان  گچساران و باشت، واگذاری اراضی ملی به افراد محلی به جهت تولید ، شناسایی اقلیم های مختلف روستا در زمینه تولید (باغات دیم ،دامداری،باغات آبی،صنایع دستی)،شناسایی افراد متخصص و توانمند که بدلیل باندبازی های گذشته به حاشیه رفتند ، می تواند گره گشای رفع موانع تولید در این شهرستان ها باشد.

 

وی ادامه داد: اما در بحث مشکلات تولید هم می توان به مغایرت پست های کلیدی مدیران با رشته و تخصص آنها، گماردن افراد ضعیف و فاقد صلاحیت در منصب های مختلف،  انحراف بودجه شهرستان گچساران و باشت در بخش های غیر ضروری،عدم جذب اعتبارات داده شده و برگشت آن بدلیل بی عرضگی برخی مسئولین، عدم نظارت لازم بر اعتبارات داده شده و انحراف نود درصد آن در دیگر بخشها و عدم توزیع عادلانه اعتبارات به محرومین اشاره کرد.

کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس در ادامه گفت:در بحث مشکلات تولید نیز می توان به نگاه قومی و قبیله ای ،عدم نظارت بر بانکها در خصوص گرفتن وام و گرفتن دو برابر وثیقه از متقاضیان تولید و دلسرد کردن و رها کردن آن ، ممانعت از مشارکت بعضی از آقایان مسئول در پروژه ها و ذی نفع بودن آنها، نکته مهم هم عدم برگزاری مناقصه سالم جهت کارهای اجرایی و برگزاری مناقصات صوری و انتخاب پیمانکار از قبل با قیمت تعیین شده است و لذا اسپانسرهای آقایان مجال و فرصت از پیمانکاران پاکدست را گرفته است.

حجت الاسلام کرمی در پایان گفت:راهکارهای افزایش تولید نیز در این شهرستان ها هم سرمایه گذاری در بخش گردش گری وصنایع دستی،مدیریت بهره برداری از نفت وگاز به نفع گچساران و باشت(حرکت مضاعف به سمت بودجه اختصاصی دو در هزار)، مدیریت منابع طبیعی و ایجاد اشتغال در همین حوزه و ایجاد تفاهمنامه بین وزارت های مربوطه، شناسایی و بررسی طرح های زود بازده و اجرایی نمودن طرح های کارآمد، پیگیری پروژه های تعطیل شده و جان دادن به پروژه های اشتغال زا و درآمد زا خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها