نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. فروردين 1400 - 11:43
خورشیدی آزاد گفت:تولید تا تبدیل به یک امر مقدس نشود، راه به جایی نخواهد برد، امروز از مشکلات مهم تولید در کشورمان همان موضوع بازاریابی است که متاسفانه در کشورمان اهمیت چندانی به این موضوع نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احمد خورشیدی آزاد، دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص چگونگی تحقق شعار سال مبنی بر تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: این شعار مبین " بایدها " و " نباید ها" درامر مهم تولید است یعنی اینکه برای رشد تولید چه برنامه ها و اقدام هایی ضروری است و جلوی چه اقدام هایی نیز بایستی گرفته بشود .

وی افزود: اینکه باید اکثریت مجوزها را که لازم است از سر راه تولید برداریم و همچنین اینکه مدت زمان صدور مجوزها نبایست بیشتر از ۴۸ ساعت باشد ،بنابراین ما می دانیم ۸۰ درصد توسعه و رشد تولید در هر کشوری مسئله " باور" است و باید این باورمندی و ما می توانیم به فرهنگ عمومی و همگانی تبدیل شود.

 خورشیدی آزاد تصریح کرد: با این وجود نیز ناباوری نباید در بین جوانان کشورمان وجود داشته باشد چرا که وقتی جامعه ای نسبت به موضوعی اعتقادی نداشته باشد قطعا دستش به آن کار هم نخواهد رفت.

 تحلیگر مسائل استراتژیک درادامه اظهارکرد:بنابراین پشتیبانی از تولید یعنی اینکه نظام و قوای سه گانه ، نهادها ، مدیران ، نخبگان و مردم کمک کنند تا تولید یک امر مقدس در جامعه تلقی شود نه یک کار عادی که اگر شد بشود ،نشد هم نشود.

وی افزود:پشتیبانی یعنی بانکهای ما در خدمت تولید باشند نه اینکه فقط ۳ درصد وام ها به بنگاه های تولید اختصاص یابد که بیش از ۶۰ درصد مشاغل کشور در آنان قراردارد، یعنی مجلس قوانینی برای تسریع در امر تولید تصویب کند.

خورشیدی آزاد ادامه داد:پشتیبانی از تولید یعنی مجلس قوانینی را تصویب کند که امر تولید را تسریع کند و نه اینکه مزاحمت بر سر راه تولید درست کند؛ بنابراین پشتیبانی از تولید یعنی وام ارزان قیمت، یعنی بخشودگی مالیاتی، یعنی بخشودگی کمرگی و کمک فکری به تولیدکنندگان،یعنی به نوعی زمین و مکان در اختیارشان قرار داده شود با نظارت مستمر و دقیق  و همچنین وام هایی که به این پروژه ای که اختصاص یافته کاملا در جهت تولید خرج شود و پروژه به سامان برسد.

وی گفت:متاسفانه بارها نیز اتفاق افتاده که چه وام های کلانی به اشخاص و شرکت هایی برای امر تولید پرداخت شده که در جاهای دیگری خرج شده و منجر به تولید و اشتغال هم نشده است،به هرحال رفع موانع تولید هم مصادیق بسیاری دارد و نبایستی اینگونه باشد که کارخانه ای به راه بیافتد و تولید هم داشته باشد و بعد همین کالاهای تولیدی را از کشورهای دیگر وارد کنیم که کارخانه به تعطیلی کشانده شود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت:بنابراین تولید تا تبدیل به یک امر مقدس نشود، راه به جایی نخواهد برد.پس  اگر در کشورهای شرق آسیا و نیز کشورهای اروپایی تولید براه می افتد دلیلش این است که در آنجا به تولید به عنوان یک امر مقدس نگاه می کنند و نه به عنوان یک شغل عادی و هیچ چیز را فدای این موضوع هم نخواهند کرد.

خورشیدی آزاد بیان کرد:نهاده های تولید را در اختیار امر تولید قرار دادن و بازاریابی و بازارسازی کردن بسیار مهم است و امروز از مشکلات مهم تولید در کشورمان همان موضوع بازاریابی است که متاسفانه در کشورمان اهمیت چندانی به این موضوع نشده است.

وی گفت:شعارهایی که هرسال مطرح می شوند اینکه چرا به نتیجه مطلوب نمی رسند، جواب این است که 28سال است که رهبرمعظم انقلاب در موضوع اقتصاد، تولید، معیشت ، کارآمدی و... تکیه دارند و باید هرسال گروه هایی تشکیل بشوند که بروی شعار سال کار کنند، خود دولت و مجلس باید بروی شعار سال کار کنند و اگر امسال بحث تولید و رفع موانع بیان می شود پس بسیار روشن است و فورا مجلس ، دولت و قوه قضاییه هم باید پای کار بیایند و همه در این زمینه تلاش کنند که به نتیجه برسد.

خورشیدی آزاد تصریح کرد:شعارهای سال تا الان از نظر اجرا خیلی ضعیف بوده است و اجرا هم مستلزم همت و جدیت قوای سه گانه و هم مجمع تشخیص مصلحت و سایر نهادهای دیگر است تا این اتفاق مهم رقم بخورد، حضرت آقا هم قبلا در سیاست های کلی نظام ( 47سیاست کلی نظام تا الان ابلاغ شده) نیز مطرح کرده اند، اما در انتخاب شعار سال قسمت های مهم را به جامعه ابلاغ می کنند تا هم حکومت، قوای سه گانه و هم مردم دنبال اجرای این موضوعات اساسی بروند چراکه شعار در هر سالی نقشه راه و حرکت یک کشور در همان سال است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها