نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. فروردين 1400 - 10:49
عبدالرحیم رحیمی گفت:شاید این انتقاد بجایی باشد که از آن همه بودجه و تسهیلاتی که در ادوار مختلف نصیب حوزه گچساران و باشت می شد، کارگاه های تولیدی و کارخانجات قابل توجه ای دایر نشد و متاسفانه سرمایه های انسانی و مادی ما نیز طعمه حریق این بی مسئولیتی ها شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی، فرماندار اسبق گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص تحقق شعار سال مبنی بر تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت:نظر به این که رهبر معظم انقلاب از سه بخش مختلف، شعار امسال را گزینش داشته اند، پس باید به ابعاد مختلف این موضوع توجه داشت،همانطور که اشاره داشتید شعار امسال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است.

وی افزود:یک بعد از این شعار به نوعی دغدغه چندین ساله‌ مقام معظم رهبری، همان مبحث تولید است. شما اگر توجه بفرمائید در دو سال اخیر شعار سال، حول محور تولید می چرخد و  حتی شعارسال ۹۷ نیز حمایت از کالای ایرانی است و  قاعدتا این موضوع نشان از عدم رضایت رهبرمعظم انقلاب از روندی است که در جامعه حکم فرماست.

رحیمی تصریح کرد:بنابراین چرخه تولید نوید رشد و در نهایت توسعه است، شما اگر تولید را از رشد بگیرید بلوغ فکری را از جامعه خواهید گرفت. یعنی درک یک جامعه از رشد با تولید حکم فرماست، هرچند اگر همه نیاز های جامعه از جوامع خارجی برای ما مهیا شود.

فرماندار اسبق گچساران توضیح داد:ما در زمان رژیم منحوس پهلوی نیز از برخی امکانات هم برخوردار بودیم اما همه چیز متعلق به جوامع خارجی بود حال یا از خارج تولید می کردند و می فرستادند و یا در خاک خودمان بدون از کوچکترین آموزشی برایمان تولید می کردندکه خودش یک درد بزرگ بود‌.

وی ادامه داد:متاسفانه حوزه گچساران و باشت نیز از این قاعده مستثنا نیست. شاید این انتقاد بجایی باشد که از آن همه بودجه و تسهیلاتی که در ادوار مختلف در گذشته نصیب این حوزه می شد، کارگاه های تولیدی و کارخانجات قابل توجه ای دایر نشد و متاسفانه سرمایه های انسانی و مادی ما نیز طعمه حریق این بی مسئولیتی ها گردید.

رحیمی تصریح کرد: دو بعد دیگر شعار امسال توسط رهبر انقلاب درد آشنای این خاک و خطه است‌. گویی از زبان ما سخن می فرمایند" پشتیبانی ها و مانع زدایی ها".چه بسیار افرادی بودند که سعی در دایر کردن کارگاه ها و کارخانجات تولیدی داشتند و  اما چه می شود گفت که اولویت ها متاسفانه موارد دیگر بود.

فرماندار اسبق گچساران اظهارکرد:بنابراین ضمانت اجرایی یک بخش تولیدی در گروی پشتیبانی از آن بخش در حوادث غیر قابل پیش بینی و یا نرخ تورم و گرانی در جامعه است،هرچند از صد و چند کارگاه تولیدی ما در شهرک صنعتی چهاربیشه شاید تنها بیست کارگاه فعال مشغول به کار هم نباشد. این کارگاه ها از قبل دایر شده اند اما آنچه که منجر به عدم فعالیت آنها شده متاسفانه عدم پشتیبانی از آنها در حوادثی که به واسطه‌ مواردی چون نرخ تورم و گرانی، واردات بی رویه، رقابت های ناسالم یا عامیانه تر دلال بازی شکل گرفته است، خواهد بود.

 رحیمی در ادامه افزود:البته بنده در آینده به صورت جامع تر در برنامه هایم با مشورت با کارگروه های مربوطه، به این موارد نیز خواهم پرداخت، بنابراین مورد آخر مانع زدایی ها است‌.موردی که نخبگان و جوانان حوزه ما همواره از آن به یک درد یاد می کنند‌. مانع هایی از قبیل رویه اداری بروکراسی در ارائه تسهیلات، نگرش جامعه به بخش تولید، فرهنگ تولید، جذب سرمایه و سرمایه گذار،مشارکت آحاد جامعه در بخش تولید و موارد تخصصی دیگر، با تحول در این حوزه ها می توان نوید فردایی روشن را برای جامعه خود پیش بینی کنیم چرا که زیربنای تحول در این قسم، تحول در "فرهنگ تولید" است .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها