نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. فروردين 1400 - 11:26
رزمایش کمک مومنانه ، نجات 6قاتل از پای چوبه دار، رد اعتبار نامه تاجگردون و وفات تعداد زیادی از همشهریان به جهت شیوع بیماری کرونا از شیرین ترین و تلخ ترین رخدادهای سال 99 از نگاه فعالان سیاسی گچساران بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سال ۱۴۰۰ کمی اذهان را به عقب بردیم و جمعی از فعالین سیاسی و فرهنگی گچساران از خاطرات و رخدادهای تلخ و شیرین این شهرستان می‌گویند.

رحیم محمدی،فعال سیاسی و فرهنگی گچساران به تلخ ترین و شیرین ترین رخداد و خاطره سال 99در این شهرستان اشاره کرد و گفت:سال ۹۹ با تمام فراز و نشیب هایش به پایان رسید، در این سال بعد از انتخابات سوم اسفند ماه ۹۸ و اعلام شیوع ویروس کرونا در ایران و شهر ما گچساران برای مردم باعث بوجود آمدن مشکلات بسیاری شد خیلی از کسب و کارها از رونق افتادند و وضعیت معیشتی مردم هم سختر از قبل شد و شاهد اتفاقات ناگواری همچون وفات بسیاری از همشهریان بودیم.

وی افزود:موضوعی دیگری که بخواهم به عنوان یک اتفاق تلخ مطرح کنم اینکه شهرستان گچساران یکسال از وجود داشتن نماینده ای در مجلس شورای اسلامی هم محروم شد که در جای خودش موجبات نگرانی بسیاری از شهروندان را رقم زد.

 محمدی گفت: اما رخداد شیرین در باب بیماری کرونا هم انجام رزمایش کمک مومنانه و ابراز همدلی و احسان توسط سپاه، بسیج، گروه های جهادی ، خیرین و دیگر نهادها بود که به نوعی مرهمی بر داغ کرونا در این شهرستان شد که خاطره شیرینی از این رزمایش در دل مردم شهرستان هم به جای ماند و از طرفی هم جانفشانی کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا و ارزش گذاری این قشر از سوی جامعه مهم‌ترین خاطره زیبای دوران شیوع کرونا خواهد بود.

سید قدرت الله بیعت اصل نیز در خصوص گفت: اتفاقات زیادی در سال ۹۹ به وقوع پیوست است که تلخ ترین خاطره نیز گسترش و شیوع بیماری منحوس و کشنده کرونا در گچساران بود که جان شیرین تعداد زیاد ی از همشهریان مان و عزیزان را گرفت و خانواده های بسیاری را هم داغدار کرد.

وی افزود:بیماری کرونا از طرفی هم ضربات سهمگینی به اقتصاد وارد کرد و این اتفاق و حادثه تلخ باعث بوجود آمدن خیلی از مشکلات شد، نه تنها این اتفاق تلخ است بلکه زهری کشنده و سمی است که اگر بازهم پیشگری و توجه نشود ضمن تلفات گسترده انسانی،جامعه را تا لبه پرتگاه و هلاکت خواهد برد.

بیعت اصل ادامه داد:اما شیرین ترین خاطره در سال گذشته؛ ضمن تشکر از قوه قضاییه، تلاش های مجدانه و خداپسندانه دادستان و ریاست محترم دادگستری های شهرستانهای گچساران و باشت، سفیران صلح، شورای حل اختلاف، ائمه جمعه و معتمدین و مصلحین که بنده هم عضوی از این گروه هستم ۶ نفر از محکومین به اعدام با وساطت این عزیزان و لطف ،کرم ،بخشش و نیز ایثار خانواده های مقتولین از پای چوبه دار نجات یافتند.

مهران کشاورز، رئیس بهزیستی گچساران هم در خصوص گفت: برای بنده که خاطره شیرینی وجود نداشت، ولی تلخ ترین خاطره و اتفاق مربوط به رد اعتبارنامه آقای تاجگردون بود که شهرستان ما را  از داشتن قویترین و موثرترین نماینده در مجلس شورای اسلامی محروم کرد ، یکی دیگر از اتفاقات تلخ هم مربوط به بیماری کرونا بود  که خیلی از هموطنان و همشهریان عزیزمان را درگیر و یا به کام مرگ  کشاند و دیگری هم جان باختن شهادت گونه "البرز زارعی" هنگام مهار آتش سوزی های جنگل های زاگرس بود.

حجت الاسلام شیخ احمد محمدی، فعال سیاسی و فرهنگی گچساران در این خصوص گفت:سال گذشته شاهد اتفاقات بسیار تلخی در شهرستان بودیم، کرونا و خودکشی های مکرر ، فقر عمومی و گرانی ها و کمبود ملزومات زندگی در بازار از قبیل مرغ ، روغن و ...و نیزعزادار شدن خیلی از مردم شهرمان بخاطر این ویروس منحوس و نیز دیدن جوانان زیادی که به علت بیکاری و نداشتن پارتی برای استخدام شدن در مسیر جاده ها به خاطر اندک پولی پرپر می شوند.

محمدی گفت:اما شیرین ترین کاری که سال 99 دیدم همان همدلی مردم با یکدیگر برای کمک به همنوعان و تهیه و توزیع وسایل معیشتی به صورت بسته های حمایتی بود و دیگری دست در دست هم گذاشتن گروه های جهادی و مردمی برای شکست بیماری منحوس کرونا در این شهرستان بود که کاری بس ارزشمند به شمار می رود.

انتهای پیام/

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها