نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. اسفند 1399 - 14:50
با حضور جمعی از مسئولین جامعه روحانیت مبارز کهگیلویه و بویر احمد؛ انتخاباتی برگزار و اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گچساران نیز مشخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،در جلسه ای که با حضور طلاب و روحانیون شهرستان گچساران و جمعی از مسئولین جامعه روحانیت مبارز استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت؛ انتخاباتی برگزار شد که پس از رای گیری، اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز این شهرستان مشخص شدند، این انتخابات هر سه سال یکبار انجام می شود.

نخستین هسته جامعه روحانیت مبارز در سال 1356 به تاکید امام خمینی(ره) وبا حمایت از شهید "مرتضی مطهری" تشکیل شد. برنامه‌ریزی راه‌پیمایی ها، سخنرانی در مساجد، تهیهٔ شعارها، و هماهنگی و سازماندهی مبارزه ضد حکومت پهلوی عمدتاً برعهدهٔ این جامعه بود.

اساسنامهٔ اولیه جامعهٔ روحانیت مبارز در سال 1357 تدوین و در آذر 1358 به توصیهٔ امام(ره) اساسنامهٔ جدیدی تنظیم و بسیاری از بندهای اساسنامهٔ پیشین حذف و نیز تغییر یافت.

از جمله اهداف این جامعه می توان به سازماندهی روحانیت شیعه، رشد و اعتلاء آن، تحکیم مبانی انقلاب اسلامی و دفاع همه‌جانبه از دستاوردهای آن و تقویت نظام جمهوری اسلامی،حمایت همه‌جانبه از اندیشه فرهنگی سیاسی حضرت امام (ره) و اصل مترقی ولایت فقیه، گسترش فضایل اخلاقی در جامعه اسلامی،ارشاد قشرها مختلف مردم و گروه‌های فعال سیاسی، اجتماعی از طریق تبیین وظایف شرعی، نظارت بر عملکرد مسئولین نظام و نقد دلسوزانه آنان در جهت تحقق اصل النصیحه لائمه المسلمین، ارتباط با روحانیت سایر مذاهب اسلامی و همکاری با کلیه مراکز اسلامی در جهت تحقق اهداف دینی نیز اشاره کرد.

اسامی منتخبین شورای روحانیت مبارز شهرستان گچساران بدین شرح است:

 

●حجت الاسلام علیرضا صفایی

 

●حجت الاسلام رسول رضاپور

 

⚫ حجت الاسلام وحید انصاری

 

⚫حجت الاسلام سید حسین موسی پور

 

⚫حجت الاسلام مهران ذبیحی

 

⚫حجت الاسلام احمدمحمدی

 

⚫حجت الاسلام سیدنورالدین حسینی

 

به گفته اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گچساران،فعالیت های این مجموعه در عرصه های مختلف انعکاس داده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت