نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. اسفند 1399 - 18:22
به منظور خدمت رسانی بهتر به زلزله زدگان سی سخت،این شهر به 9 منطقه تقسیم شده و اکیپ‌هایی از نیروهای هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی ،موکب داران، گروه های جهادی و... جهت ارائه خدمات در حال فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ساعت ۲۲:۰۵ دقیقه چهارشنبه 29 بهمن ماه، زلزله‌ای شدید به قدرت 5/6 ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری شهر سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند که به منظور خدمت رسانی بهتر به زلزله زدگان ،این شهر به 9 منطقه تقسیم شد و اکیپ‌هایی از نیروهای هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی ،موکب داران، گروه های جهادی و... جهت ارائه خدمات همچنان در حال فعالیت هستند.

این درحالی است که کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در تشریح اقدامات این جمعیت در زلزله سی سخت گفته است که از اولین ساعات پس از وقوع زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در سی سخت، همکاران و امدادگران هلال احمری و همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شهر سی سخت حضور پیدا کردند که می‌توان گفت این اقدام، یکی از سریع‌ترین زمان‌های حضور امدادگران و مسئولان در صحنه حوادث کشور بوده است.

وی افزوده بودکه مطابق پروتکل‌های امدادی، ارزیابی اولیه از خسارات احتمالی حادثه در اولویت قرار گرفت و به سرعت و در همان دقایق اولیه پس از وقوع زلزله، تیم‌های ارزیاب هلال احمر در شهر و روستاهای آسیب دیده حضور پیدا کردند. علاوه براین، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر با توجه به حضور دبیرکل جمعیت و رئیس سازمان امداد و نجات در استان فارس، در همین استان فعال شد و دبیرکل با سراسر کشور ارتباط همزمان ویدئو کنفرانس برقرار کرده و به استان‌های معین فراخوان داد. تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر هم بلافاصله برای حضور در منطقه آماده شدند.

همتی درادامه نیز بیان کرده بود که یکی از رکوردهای هلال احمر در زلزله سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت که در کمتر از یک ساعت تیم‌های امدادی به منطقه رسیدند و در کمتر از پنج ساعت توانستیم یک اردوگاه اسکان اضطراری دایر کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع 3800 چادر میان هموطنان و 2200 بسته غذایی 72 ساعته در سی سخت نیز گفته بود که توزیع اقلام و اسکان حادثه دیدگان انجام شده و با توجه به اینکه توزیع کانکس از وظایف هلال احمر نیست و این جمعیت، امداد و نجات، توزیع اقلام امدادی و زیستی و اسکان اضطراری حادثه دیدگان را برعهده دارد، بعد از این، بازسازی مناطق برعهده دوستان بنیاد مسکن است. اما می توان گفت یکی از سریعترین اقدامات امدادی در این منطقه انجام شد که حاصل آشنایی به کار و همدلی و همکاری خوب میان دستگاه های متولی بود.

همتی همچنین افزوده بود که تجربه توزیع خانه به خانه اقلام امدادی؛ تجربه موفقی بود. درست است که مشکلاتی در توزیع وجود داشت اما مطمئن بودیم که اقلام امدادی و زیستی لازم به دست همه مردم آسیب دیده می رسد.

با این وجود نیز سردار خرم دل در محل قرارگاه تیپ 48 فتح استان در منطقه زلزله زده سی سخت نیز گفته بود که  همه دستگاه های متولی و امدادرسان استان از جمله هلال احمر، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، آب، برق، گاز و ... از همان دقایق ابتدایی وقوع زلزله در صحنه حادثه حاضر بودند و در کنار یکدیگر همچون یک سیستم براساس تخصص و وظیفه خود، به مردم خدمت رسانی کردند.

فرمانده سپاه فتح  استان با اشاره به حضور خود در کنار استاندار و در اولین دقایق پس از وقوع زلزله در منطقه زلزله زده سی سخت افزود:  همه دستگاه ها در این حادثه پای کار بودند و بروز برخی مشکلات و اعتراضات در چنین حوادث و بحران هایی طبیعی است.

درادامه گوشه ای از اقدامات هلال احمر در زلزله سی سخت را مشاهده کنید.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها