نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. بهمن 1399 - 16:36
امید علی پارسا گفت:تحت عنوان هوشمند سازی نظام مالیاتی کار بزرگی درکشور در حال نهادسازی است که امیدواریم تا قبل از پایان این دولت بتوانیم بخش اولش را به نتیجه برسانیم اینکه تمام معاملات کشور درحینی که معامله انجام می شود، سیم آن معاملات به امور مالیاتی وصل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ساختمان جدید امور مالیاتی گچساران با حضور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در کوی ادارات این شهرستان به بهره برداری رسید.

غفاری، مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت:با همه کمبودهای اقتصادی در کشور، اما با همکاری و تلاش مدیران سازمان امور مالیاتی، این ساختمان نیز امروز به بهره برداری رسید.

وی افزود: خواهشی که ازرئیس کل امور مالیاتی کشور دارم، این است که همکاران ما با توجه به چارت کم اداره کل استان، متاسفانه سالهاست که در پست های فعلی مانده و درجا می زنند و انگیزه کار از آنها هم سلب شده است.

غفاری تصریح کرد:بنابراین در مقایسه با ادارات کل استان های همجوار و استان های شبیه این استان که با چارت بالاتر و نیرو و انگیزه بیشتر خدمات رسانی می کنند،استدعا داریم این خواسته همکاران را مدنظر قرار بدهید و دستور بفرماییدکه چارت اداره کل استان نیز بالا برود تا نیروها با انگیزه بیشتر نیز خدمت رسانی کنند.

اتابک، فرماندار گچساران در ادامه این آیین نیز گفت:این رسم مرسوم است که وقتی یک مدیر کلان وارد شهرستانی می شود معمولا چند خواسته را مطرح می کنند که به زعم خودم چند درخواست دارم، اینکه دست استان را در بحث مالیات بر ارزش افزوده بگیرند.

وی افزود:چون بخشی از مالیات ارزش افزوده برای عمران و آبادی روستاها و عشایرهزینه می شود و از آنطرف هم سهمی که از ارزش افزوده دراستان داریم دریافتی هم کم است، انتظار داریم که از  سرجمع ارزش افزوده کشوری به استان ما هم کمکی بشود و ما را با استان های برخوردار مقایسه نکنند.

فرماندار گچساران تصریح کرد:تقاضا داریم که دست امور مالیاتی استان برای کمک درحوزه های مالیاتی و از طرفی دربحث دریافت ها ، کمک و خدمات به مردم( در خصوص جلب مالیات ها)  هم باز باشد.

اتابک ادامه داد:بنابراین حمایتی از لحاظ چارت سازمانی هم مثل ممیزکل داشته باشیم که به شاخص کشوری هم نزدیک شویم چرا که همه تلاش داریم خدمتی صادقانه به مردم داشته باشیم.

امام جمعه گچساران در ادامه این آیین گفت:باید معیارکارهایمان خدایی و دینی باشد، عدالت اساسی ترین علت انقلاب بود، و مهمترین بی عدالتی این بود که شخص اول مملکت دردوران طاغوت شایستگی ملت را نداشت.

حجت الاسلام حجازی افزود:بنابراین انقلاب اسلامی بر پایه اصول قرآن و سیره اهل بیت(ع) پایه ریزی شد که در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی باید مسئولین تلاش کنند که اشتباهاتشان را کمتر کنند تا ملت نیز امیدوارترشوند.

حجازی اظهار کرد:باید به استان های کم برخوردار توجه بر اساس عدالت شود و عدالت را باید درتمامی عرصه ها دید، چرا کهگیلویه و بویراحمد استانی کم برخوردار است و مشکلات زیرساختی فراوانی هم دارند و همین گچساران ۱۸هزار جوان بیکار دارد درحالی که یک چهارم نفت کشور را تامین دارد.

وی افزود:ما می گوییم عدالت باید رعایت شود، نه اینکه حق استان های دیگر نادیده گرفته شود ،بنابراین این استان در تقدیم شهیدان درکل کشور نسبت به جمعیت مقام اول است اما بحث جاده،زیرساخت ها ، بیکاری جوانان و طرح های اشتغالزایی و...چندان وضعیت مناسبی ندارد.

حجازی تصریح کرد:اختلاس ها در کشور زنجیره وار به هم وصل هستند اما یک وقت فردی هم در کشور می خواهد به فقرا،محرومین و بیکارها برسد و حداقل کاری‌ که می توانید انجام دهید این است که ذره ای به محرومین این استان توجه ‌و کمک کنید.

امام جمعه گچساران در بخشی از سخنانش در این آیین هم به شوخی به برخی مسئولین گفت که در ایام الله دهه مبارک فجر قرار داریم و این چفیه ای که در این آیین به شما مسئولین اهداء شده است را بایستی مثل بنده بر دوش و گردن تان بیاندازید، که در ادامه مسئولین حاضر در این آیین بر این اقدام هم صحه گذاشتند.

امید علی پارسا،رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور در آیین افتتاحیه ساختمان جدید امور مالیاتی گچساران گفت:چند سالی در این استان خدمت کردیم،صفا و صمیمیت و شجاعت را در مردمان این استان دیده و می بینیم و ان شاءالله بتوانیم آن عدالت و توسعه ای که عزیزان بیان کردند، هم بتوانیم اجرا کنیم.

وی افزود: در احداث این ساختمان آبرومند در طول این ۶سال خیلی ها نقش داشتند به هرحال کار کردن درسازمان امور مالیاتی با کار کردن با سازمان های دیگر فرق دارد و طبیعت مالیات ستانی و طبیعت کار در این سازمان جنسش متفاوت است و تمام خدماتی که حاکمیت اهم از امنیت ، دفاع و قضا و ...به مردم ارائه می کنند اینجا همان آنجایی است که جامعه تعریف کرده است.

پارسا در ادامه تصریح کرد:اگر سیستم اداری کشوری توانست متناسب با ثروت و درآمد و مصرف و البته پس از کسر معافیت ها، درآمد های کشور را وصول کند ،آنوقت در مسیر ترقی و توسعه قرار خواهد گرفت.

 رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور افزود:منابع درآمدی؛ یا درآمد مالیاتی است، یا فروش دارایی مثل نفت و یا سایر دارایی هاست، یا قرض از سیستم بانکی و یا چاپ پول است و غیر از این موارد راهی دیگری برای ورود پول به خزانه نداریم، چاپ پول هم حد و اندازی دارد که بدانید چاپ پول و تورم ناشی از آن هم بدترین نوع مالیات است.

وی افزود:به هرحال امیدواریم در بحث نفت تحریم های ظالمانه در چارچوبی که رهبری فرمودند را بتوانیم به اقتصاد کشور برگردانیم و بخشی از منابع کشور هم تامین شود ،بنابراین دو راه بیشتر نداریم یا مالیات است ویا قرض، بنابراین مجموعه همه درآمدهای مالیاتی کشور از مجموعه مخارج حقوق و مزایا و هزینه های جاری اجتناب ناپذیر کشور هم کمتر است.

 پارسا ادامه داد:وقتی اینقدر منابع درآمدهای کم است،قاعدتا آن چیزی که بین استان های هم توزیع می شود کم خواهد بود،سهم این استان از تولیدات کل کشور بدون نفت کمتر از نیم درصد است،سهم این استان از اعتبارات استان ها در مجموع چیزی حدود 2/5 درصد است و در مقابل حدود "25/ درصد" و یا به نوعی "سه دهم درصد" درآمد مالیاتی کشور از این استان بدست آمده است.

رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور افزود:اعتبارات ملی که وزن بیشتری دارد در این استان سهمش نیز محکمتر است و به طور نسبی در مقایسه با مالیاتی که گرفته می شود منابع بیشتری در استان می آید ولی این همه مسائل و مشکلات بیشتر در استان هم داریم ،اینکه درمالیات بر ارزش افزوده در استان هایی اتفاق می افتدکه دارای کارخانجات بزرگی و تولیدات بیشتر دارند، بایستی منطقش قانونا به گونه ای اجرا شود که استان هایی که سطح صنعت کمتری دارند اما برخورداری بیشتری داشته باشند، حرف درستی است که باید در قانون درست شود.

وی تصریح کرد:ارزش افزوده خودش چند بخش دارد که متناسب با جمعیت است بخشی در مرکز کشور اتفاق می افتد در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد ،بخشی دیگر هم وجود دارد که باورم به این است که همه و نمایندگان مجلس کمک کنند در قانون متناسب با شاخص های توسعه نیافتگی عمل و اجرا شود.

پارسا در ادامه گفت:آنچه که ما توانستیم انجام دهیم برای سال آینده رشد اعتبارات استان های کمتر برخوردار را کمتر دیده ایم و رشد بیشتری در استان ها برخوردارتر و دارای ظرفیت بیشتر دیده ایم و این به معنی این است به طور نسبی سهم استان های کمتر برخوردار در تامین درآمدهای مالیاتی سال بعد قاعدتا کاهش پیدا می کند.

رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور افزود: ۱۵استان این کشور درمجموع کمتر از۶درصد درآمد منابع مالیاتی کشور را تامین می کنند،بنابراین نگاه عدالت محوری به این قضیه هم داریم و انتظار داریم که رشد و سهم استان های کمتر برخوردار نیز کمتر بشود و استان های توسعه یافته بیشتر بشود و آن می شود پرداخت متناسب با ثروت و درآمد. 

پارسا گفت:فرارهای مالیاتی در این کشور به هرحال درصدی وجود دارد و بایدتلاش کنیم حداقل برطرف شوند وتکریم و احترام ارباب رجوع و جایی که مالیاتی داده می شود بایستی حتما رعایت شود.

وی تصریح کرد:تحت عنوان هوشمند سازی نظام مالیاتی کار بزرگی درکشور در حال نهادسازی است که امیدواریم تا قبل از پایان این دولت بتوانیم بخش اولش را به نتیجه برسانیم اینکه تمام معاملات کشور درحینی که  معامله انجام می شود ،سیم آن معاملات به امور مالیاتی وصل است بنابراین سازمان امور مالیاتی همه داده های مربوط به همه معاملات،ثروت و نقل و انتقال را دارد.

رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور افزود:پس وقتی می گویند بروید از خودروهای لوکس به یک نرخی مالیات بگیرید پس معلوم است که باید تمام اطلاعات خودرویی کشور را به صورت برخط سازمان مالیاتی کشور داشته باشد که بتوانیم راجع به هر کسی تصمیم بگیریم،بنابراین تمام اطلاعات این کشور مربوط به ملک،دارایی،ثروت، نقل و انتقال و درآمد یک کپی واقعی به صورت برخط باید به سازمان مالیاتی بیاید تا فرار مالیاتی حداقل می شود.

پارسا تصریح کرد:امسال با اجرای ماده 97قانون مالیاتی های مستقیم که بسترهایش هم فراهم شده است، امیدواریم حدود 70درصد اظهارنامه هایی که خود مردم دادند را براساس مدل ریسکی که تعین کننده حدود قابل قبول درآمدهای مالیاتی است، معدیان ما داده باشند که امیدواریم 70درصد را بدون رسیدگی بپذیریم.

وی گفت:با این اتفاق خبرهای بزرگ و مهمی در حوزه مالیاتی اتفاق می افتد و سازمان مالیاتی فرصت می کند تمرکز کند به پرونده های مهم و بزرگ و این طبیعت مالیات ستانی و مالیات دادن جنسش در فرهنگ سازمانی ما که تا حالا با نفت تامین می شده است، آن مشکلات نیز در واقع حداقل می شود،بنابراین بدنبال عدالت و کارایی بیشتر بر اساس عدالت هستیم و اعتقاد داریم باعدالت و انصاف همه امور درجهت تعالی صورت خواهد گرفت.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها