نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. دى 1399 - 11:55
رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت:معتقدم که دهیاری ها و شورا باید به کمک کشاورزان بروند، بنابراین جهاد کشاورزی وظیفه آبرسانی کنار زمین را دارد اما صیانت از تجهیزات درون زمین برعهده کشاورزان و در مناطقی هم برعهده تعاونی های آب بران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،لیلا عطازاده، رئیس جهاد کشاورزی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص مشکلات کشاورزان در منطقه خیرآباد گفت:باید توجه داشت که تجهیزات و شیرآلات شبکه آبیاری تحویل کشاورزان و تعاونی های آب بران هستند در نتیجه جهاد کشاورزی یا آب منطقه ای حفاظت از این تجهیزات را برعهده نخواهد داشت.

وی افزود:بنابراین جهاد کشاورزی وظیفه آبرسانی تا کنار مزارع کشاورزان را به خوبی انجام داده است در حالی که بقیه تجهیزات شبکه و موارد فرعی آبرسانی نیز تحویل کشاورز و یا تعاونی های آب بران است،پس جهاد کشاورزی وقتی پروژه ای را به پایان می رساند دیگر حفاظت و صیانت از تجهیزات برعهده خود کشاورز است .

عطازاده در ادامه تصریح کرد:به هرحال جهاد کشاورزی وظیفه اش را انجام داده وکشاورزان خود موظف هستند از زمین و تجهیزاتشان مراقبت کنند،به عنوان مثال اگر پروژه ای که در جایی اجرا می شود بار دوم نیز تعریفی برای اجرا ندارد و وارد مناطق دیگری از شهرستان می شویم چرا که باید کار آن مناطق هم سامان یابد.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد:به هرحال اتفاقاتی در منطقه خیرآباد افتاده است و جهاد کشاورزی این امکانات را ندارد که هر کجا مشکل تجهیزاتی رخ بدهد فورا برود و اصلاح کند، چرا که در این مواقع باید مجددا تعریف پروژه شود و همان بحث اعتبارات دوباره و باقی موارد پیش خواهد آمد.

 وی تصریح کرد:به هرحال مکاتباتی در خصوص رفع چنین مشکلاتی با جناب فرماندار صورت گرفته است، هرچند معتقدم که دهیاری ها و شورا باید به کمک کشاورزان بروند، بنابراین جهاد کشاورزی وظیفه آبرسانی را دارد اما صیانت از تجهیزات درون زمین برعهده کشاورزان و در مناطقی هم برعهده تعاونی های آب بران است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها