نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. دى 1399 - 11:26
رئیس اداره صمت گچساران گفت:با توجه به کمبود نهاده هایی دامی قیمتی نیز اعلام شده که این قیمت هم استانی است ، بنابراین با تمهیدات و قول هایی که متولیان امر داده اند بازار مرغ رو به تعادل گذاشته است و بازهم امیدواریم قیمت ها به زودی نیز تعدیل شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رضا شریفی،رئیس صنعت،معدن و تجارت گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص مشکل کمبود روغن و گرانی مرغ و تخم مرغ در سطح بازار این شهرستان گفت:هرچند این گونه مسائل تنها مختص به گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد نیست در حالی که این روزها بحث سهمیه بندی روغن نیز مطرح شده است.

وی افزود:بنابراین برای هر استان به تناسب آمار جمعیتی نیز سهیمه ای منظور شده است و با توجه به اینکه کارخانه روغن نباتی گچساران تنها کارخانه تولید روغن در سطح استان مان است پس سهیمه ای نیز با توجه به فرآوری و تولید  روغن تخصیص داده شده که استان های کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان،بوشهر و بخش از استان فارس را تامین می کند.

شریفی در ادامه نیز تصریح کرد:در این بین نیز سهم شهرستان گچساران براساس سهم سرانه جمعیتی مشخص شده است و بین فروشگاه های زنجیره ای و چند عاملی که جهت فروش مشخص شده است، معمولا با نظارت همکاران نیز توزیع می شود.

رئیس صمت گچساران در ادامه اظهارکرد:به هرحال این کمبود ها به نوعی وجود دارند و نه فقط شهرستان گچساران بلکه در سطح استان و کشور نیز اینگونه است به هرحال وضعیت بازار هم نسبت به هفته های گذشته با کمبود شدید روغن مواجه بود اما این روزها وضعیت نیز کمی بهتر شده است.

وی گفت:در خصوص گرانی تخم مرغ نیز با توجه به بحث نهاده های دامی و سایر مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت، همزمان نیز قیمت مرغ و تخم مرغ بالا رفت اما خوشبختانه این روزها قیمت مرغ در رِنج 20و 21 عرضه می شود.

شریفی افزود:تخم مرغ نیز شرایطش اینگونه است که با توجه به کمبود نهاده هایی دامی قیمتی نیز اعلام کردند که این قیمت هم استانی است و شهرستانی نیست، بنابراین با تمهیدات و قول هایی که متولیان امر داده اند بازار مرغ رو به تعادل گذاشته است و بازهم امیدواریم قیمت ها به زودی نیز تعدیل شوند.

رئیس صمت گچساران تصریح کرد:در بحث نظارت در بازار گچساران هم صبح و هم بعد از ظهر بازسان ما  در سطح شهرستان فعال هستند و گشت های مشترک کما فی سابق نیز وجود دارند ولی این انتظار از همشهریان عزیز نیز می رود که در امر گزارش و برخود با تخلفات صنفی با شماره های 124و 32224045 ارتباط برقرار کنند و مطمئن باشند که موارد تخلف پیگری خواهد شد.

وی در پایان افزود:قطع یقین هر کجا که مردم مشارکت داشته باشند تسهیل گری و رفع مشکلات خیلی سریع تر پیگیری و دنبال خواهند شد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت