نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. دى 1399 - 10:28
آنچه که امروز مورد عیان است غرب و آمریکا در معرفی خود به عنوان مهد دموکراسی و آزادی بیان شکست خورده اند و آنچه تا به حال از دموکراسی به دروغ به مردم ارایه کرده بودند به لطف دیوانگی ترامپ آشکار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بهمن اسدی،مدرس سواد رسانه ای گچساران در مطلبی انتخابات آمریکا و اتفاقات آن را از زاویه پرداخت رسانه ها مورد تحلیل و بررسی قرار داده و می نویسد:انتخابات آمریکا و اتفاقات و حوادث  بعد از آن چهره پنهان نظام دموکراسی غرب را نمایان ساخت و امپراطوری رسانه ای غرب نتوانست جلوی نمایان شدن آن را بگیرد .انتخابات آمریکا از زمان شروع مناظرات تاکنون آبستن حوادث مختلفی بود ،از بداخلاقی های هر دو کاندید حزب  دموکرات و جمهوری خوا نسبت به هم در مناظرات تا اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات و اعتراض هواداران ترامپ مبنی بر تقلب در بعضی ایالت ها وتسخیر ساختمان کنگره تا گشته شدن چندین نفر در داخل و بیرون این ساختمان همه نشان داد نظام دموکراسی غربی چقدر شکننده و غیر واقعی است .

امپراطوری رسانه ای غرب به واسطه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود سالیان متمادی است جامعه و نظام خود را آرمانی ترین و دموکراسی ترین نظام جهان معرفی کرده است و از  این طریق زمینه دخالت در دیگر کشورها را نیز برای خود فراهم کرده  است. چرا که افکار عمومی را اینچنین  اقناع کرده است  که من فرشته نجات بخش تمام ملت ها برای پیاده کردن عدالت و حقوق بشر هستم و در کنار این اقناع سازی شعار آزادی بیان او نیز گوش جهانیان را پر کرده است .

اما حواث مختلف دهه اخیر چهره پنهان غرب و در راس آن آمریکا را برای جهانیان آشکار ساخت، حوادث زیادی که جا دارد به صورت مفصل به آنها  بپردازیم ،اما همانطور که گفتیم آنچه مورد تحلیل و بررسی ما خواهد بود نگاه به  انتخابات امریکا و اتفاقات آن از زاویه رسانه ها  است .

این رسانه ها ابتدا تمامی بد اخلاقی های مناظرات انتخاباتی را آزادی بیان دانسته و حتی گاها مورد تقدیر هم قرار می دادند و در ادامه اعتراض ترامپ و هوادارنش به نحوه اجرای انتخابات و تقلب در بعضی ایالت ها را عدم پایبندی او و هوادارنش به قوانین می دانستند در صورتی که همین رسانه در تمامی اتفاقات مشابه در کشورهای غیر همسو با خود بر طبل ادعای واهی تقلب در آن کشورها کوبیده و افکار عمومی جامعه آنها را به سمت قانون‌گریزی  تشویق و خواستار  دخالت سازمان های حقوق بشری در روند برگزاری انتخابات آنها بودند .

البته که ما نیز موافق پایبندی تمامی جوامع به قانون و آنچه که قانون گفته است هستیم اما سوال مهم این است که چرا رسانه های غرب چنین اعتراضاتی را در کشور خود قانون گریزی و در دیگر کشورهای غیر همسو با خود عین قانون و آزادی بیان و حقوق بشر معرفی می کنند؟ .

اوج جبهه گیری رسانه های مدعی آزادی بیان را در اتفاقات چند روز گذشته کشور آمریکا مشاهده کردیم آنجا که هواداران ترامپ به دلیل اعتراض به نتیجه انتخابات به خیابان آمده و به صورت کاملا مسالمت‌آمیز به سمت ساختمان کنگره و مجلس سنا به حرکت در می آیند.

در مسیر حرکت ،معترضین بر خلاف اعتراض در برخی  کشورها که اموال عمومی و دولتی را تخریب و به آتش می کشیدند هیچ گونه اقدام غیر قانونی انجام نداده و به سمت هیچ نیروی امنیتی جسمی پرتاب نکرده و گلوله ای نیز شلیک نگردید.

هر چند ورود هواداران به ساختمان کنگره غیر قانونی بود، اما باز شاهد هستیم رسانه های غربی و همچنین سیاستمداران همسو با غرب در دیگر کشور ها ،اینجا هم یک دو گانگی را به وجود می آوردند و معترضین را آشوب گر و به شدت محکوم می کنند ،حتی بایدن آنها را کودتاگر معرفی می کند.

کشته شدن چند معترض با دستان خالی در مقابل پلیس را عادی جلوه داده و حق دفاع را به پلیس می دهند اما باز می بینم همین رسانه ها آشوب های دیگر کشور ها و حمله آشوبگران به نیروهای امنیتی را حقوق بشر و دفاع پلیس را برخورد فیزیکی با آزادی بیان می دانند .

آنچه مورد عیان است غرب و  آمریکا در معرفی خود به عنوان مهد دموکراسی و آزادی بیان شکست خورده اند و آنچه تا به حال از دموکراسی به دروغ به مردم ارایه کرده بودند آشکار گردیده  است  .

نکته بسیار مهم دیگری  که نباید از آن غافل شویم وضعیت فضای وب و شبکه های اجتماعی در هنگام اعتراضات مردم  آمریکا بود .آمریکا در حالی صفحات شبکه های اجتماعی بالاترین مسول کشور خود  یعنی ترامپ  رییس جمهور قانونی این کشور  را مسدود کرد که در اعتراضات دیگر کشورهایی که حاکمان آنها همسو با سیاست ها آمریکا نبودنداین بستر را به طور کامل در اختیار معترضین قرار داده و می دهد.

همین رسانه ها  بسته شدن بستر شبکه های اجتماعی در اعتراضات یا حملات تروریستی منطقه خاورمیانه را منع آزادی و حقوق بشر و دموکراسی می داند و بیشترین کمک را از طریق این بستر به آنها می کند اما نوبت به کشور خودش که می رسد همه را مسدود  و فیلتر می کند .

آنچه مورد پیش بینی است غرب و آمریکا دیگر نمی تواند به لطف قدرت این رسانه ها همچنان خود را فرشته نجات بخش جهان معرفی کند، آمریکا همچون هیولای زشت پنهانی بود که به لطف دیوانگی ترامپ چهره واقعی او آشکار شده است و  همچنین این سردرگمی رسانه های غرب و بخصوص رسانه  های فارسی زبان و عرب زبان همسو با آمریکا و  معاند جمهوری اسلامی ایران  چیزی نبود که قابل پیش بینی نباشد.

سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴

وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ﴿۵۴﴾

و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها