نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. دى 1399 - 7:28
پزشک بیمارستان صنعت نفت گچساران گفت:امروز یک بی اعتمادی نسبت به واکسن آمریکایی کرونا در سطح جهان شکل گرفته است که در حقیقت می توان گفت با استفاده از سرمایه و دانش ملی و استعدادهای درخشانی که در وجود جوانان و نخبگان این سرزمین نهفته است می توان به تولید واکسن کرونا دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بهنام همتی،پزشک بیمارستان صنعت نفت گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ممنوع کردن ورود واکسن های خارجی به کشور گفت:در حالی بیماری فراگیر کرونا و اپیدمی سال 2020 وارد دومین سال خود می شود که این پدیده شگفت انگیز علمی قرن، همچنان غیرقابل مهار و باورنکردنی جان های بیشتری را در سراسر دنیا به کام مرگ فرو می برد.

وی افزود:امروز کشورهایی که خود را قطب علمی و اقتصادی دنیا می دانستند در مقبال این ویروس منحوس هم به زانو درآمده اند، طوری که از فهم علت و راه های مقابله با این بیماری مرموز و ناشناخته عاجر و ناتوان مانده اند.

همتی در ادامه تصریح کرد:بنابراین هرچند وقت یکبار در یکی از این کشورها نیز شاهد اوج گیری و افزایش تکان دهند میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری منحوس هستیم و گاها در این میان جهش های ژنتیکی در ساختار این ویروس هوشمند کار را به مراتب برای دانشمندان ،اپیدمی لوژیست ها و پزشکان در مقابله با این ویروس سخت تر می کند.

 پزشک بیمارستان صنعت نفت گچساران ادامه داد: اگرچه تاکنون چندین واکسن توسط شرکت های مختلف درجهان ساخته شده است اما هیچکدام نتوانسته اند اهداف پیش بینی شده برای مهار این ویروس سرکش را محقق کنند طوری که در کشور انگلیس علی  رغم شروع واکسیناسیون روزانه هزاران نفر نیز در روز طعمه مرگ می شوند.

وی افزود: قععا کنترل چنین بیماری مهلکی نقش و اراده یکپارچه و جهانی را طلب می کند اراده جهانی که با محور عدالت و انصاف باشد، بنابراین بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون واکسن کرونا را می توان از بعد سیاسی و هم از بعد علمی بررسی و به عنوان چراغ راه قرار داد.

همتی درادامه گفت:بنابراین در بعد سیاسی فرمایشات ایشان بازگو کننده بدعهدی ها و قانون شکنی های دشمنان قسم خورده نظام  جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است که به بهانه های واهی در هر جایی که توانسته اند به این ملت ظلم و ستم روا داشته اند و حتی در رسیدن غذا و داروهای حیاتی سنگ اندازی و کار شکنی کرده اند.

وی در ادامه تصریح کرد:اما ملت سربلند ایران با هدایت رهبر فرزانه انقلاب و ایثارگری و مقاومت نقشه های دشمانان را یکی یکی نقش برآب کرده اند، و در بعد علمی نیز بیانات و فرمایشات رهبر انقلاب با تکیه بردانش بومی و استعدادهای فاخر و درخشان بازهم بارقه های امید را از تلاش و حرکت در دانشمندان و جوانلان غیور و جویای نام بوجود آورده است.

پزشک بیمارستان صنعت نفت گچساران ادامه داد: امروز یک بی اعتمادی نسبت به واکسن آمریکایی کرونا در سطح جهان شکل گرفته است که در حقیقت می توان گفت که با تلاش مضاعف و با شور و شوق و با استفاده از سرمایه و دانش ملی و استعدادهای درخشانی که در وجود جوانان و نخبگان این سرزمین نهفته است می توان به تولید واکسن کرونا دست یافت که به تعبیری از یک پشتوانه علمی و ایمن برخوردار است.

همتی گفت بنابراین در راستای بیانات ارزشمند رهبر انقلاب، جوانان و دانشمندان این سرزمین گام های خود را استواتر تر و محکم تر از گذشته بر خواهند داشت و با تکمیل فاز نهایی کشف و تولید واکسن بومی و ایرانی مردم خود را در مقابل این ویروس و بدعهدی استکبار جهانی بیمه خواهند کرد که چنین روزی دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها