نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. دى 1399 - 7:01
رئیس روابط عمومی نفت و گاز گچساران گفت:با رایزنی هایی که انجام شده است، حتما به ضرس قاطع مشکلات نیروهای حجمی هم حل خواهد شد و امیدواریم که شرکت ملی نفت هم همکاری لازم را داشته باشند که این مشکل نیز به طور کامل مرتفع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،این روزها شاهد این واقعیت بوده ایم که بیش از 100 نفر از کارگران حجمی شرکت نفت و گاز گچساران در اعتراض به وضعیت مبهم و نامشخص قرارداد هایشان در جلوی ساختمان اداره مرکزی( دفتر مدیر عامل ) این شرکت تجمع کرده اند.

وضعیت مبهم قرارداد کاری

این کارگران علت تجمع را عدم دریافت هرگونه پاداش،مشکلات و وضعیت مبهم قرارداد کاری، پرداخت با تاخیر حقوق و تبعیض با دیگر نیروهای شرکت نفت می دانند و در پی مطالبات خود که از سالیان گذشته تاکنون بدون نتیجه باقی مانده بود، اعتراض کردند.

با جان و دل مشغول کار هستیم

یکی از نیروهای حجمی اینچنین گلایه می کند با اینکه ما کارگران با تمامی جان و دل در این شرکت مشغول کار هستیم، اما همچنان بعد ازچندین سال کار و تلاش در این شرکت وضعیت قراردادمان مبهم و نامشخص است.

رنجی که می بریم

دیگری هم می افزاید که اکثر کارگران حجمی دارای تحصیلات عالیه و به نوعی در کار خود صاحب تخصص و حرفه هستند و بیشترین فشار کاری این شرکت به نوعی بر گردن همین کارگران است و آیا با این وضعیت مبهم قراردادها و تاخیردر پرداخت حقوق ها دردی از این کارگران مظلوم و خانواده‌شان دوا می‌کند؟.

تبعیض در شرکت نفت!

دیگری نیز درادامه بیان می کند که نزدیک به400نفر نیروی حجمی در شرکت نفت گچساران مشغول به کار هستندکه متاسفانه با مشکلات زیادی روبرو هستند،نمی دانم این همه تبعیض در شرکت نفت برای چیست؟چطور است که دیگر نیروهای این شرکت به طور مرتب و سالانه پاداش دریافت می کنند اما ما همچنان از این مسئله به دور بوده ایم و تنها نامش را شنیده ایم.

وی ادامه می دهد که مسئولین شرکت نفت و گاز گچساران باید برای ایجاد امنیت خاطر کارگران و بهبود وضعیت قراردادی و معیشتی آنان که گردانندگان اصلی نفت هستند، از هیچ تلاشی جهت رفع این مشکل دریغ نکنند.

مطالبات 380نیروی حجمی در نفت

با این تفاسیر علی جعفری دیزگانی،رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص مطالبات 380نیروی حجمی در این شرکت گفت:باید توجه داشت که این نیروهای حجمی طی ادوار گذشته جذب شرکت نفت و گاز این شهرستان شده اند که به مراتب جذب بسیاری از این افراد نیز از طریق آزمون صورت گرفته است.

عدم ثبت در سامانه منابع انسانی

وی افزود:برخی از این نیروها طی چند دوره قبل از سال 93 جذب و تعدادی هم در سفر وزیر نفت به شهرستان ،حکم اداره کار و مجوزات دیگر وارد شرکت نفت شدند، مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که مراحل پرداخت حقوق این نیروهای حجمی از طرف شرکت ملی نفت ایران، در سامانه منابع انسانی ثبت نشده است.

جعفری دیزگانی تصریح کرد:بنابراین این نکته حائز اهمیت است که اگر قرار باشد شرکت ملی نفت ایران حتی به یک نفر هم حقوق پرداخت کند، بایستی در سامانه منابع انسانی ثبت شده باشد.  

بدنبال مقصر نمی گردیم

رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز گچساران ادامه داد: در حال حاضر بدنبال مقصر نمی گردیم، هرچند متاسفانه بنابردلایلی که ضرورتی نیست هم مطرح شوند، نیروهای حجمی شرکت در آن سامانه ثبت نشدند و امروز نیز مشکل پرداخت حقوق و مطالبات پیدا کرده اند.

پیگیری مداوم مدیرعامل نفت وگاز گچساران

وی افزود:به هرحال شاهد بوده ام که جناب آقای صیدالی، مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران چندین بار سفری به جهت رفع مشکلات این عزیزان به تهران داشتند و با مدیران منابع انسانی شرکت ملی نفت و وزارت نفت نیز جلساتی ترتیب دادند.

جعفری دیزگانی تصریح کرد:جناب آقای صیدالی آخرین سفری که در این خصوص داشتند نیز هفته گذشته بود و این قول را از مدیران شرکت ملی نفت و وزارت نفت گرفتند که مشکل را مرتفع کنند.

وی افزود:بنابراین در طول این سالیانی که گذشت حقوق و مطالبات نیروهای حجمی را از حساب جاری شرکت نفت و گاز گچساران پرداخت می کردند، اما به جهت اینکه اخیرا حساب ها و حقوق پرسنل به صورت متمرکز از تهران پرداخت می شود و برای شرکت نفت وگاز گچساران نیز هزینه ای در این خصوص واریز نمی شود، به این مشکل نیز برخورد کرده ایم.

مشکلات نیروهای حجمی حل خواهد شد

رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز گچساران ادامه داد: ان شالله با این رایزنی هایی که انجام شده است، حتما به ضرس قاطع مشکلات این نیروها حل خواهد شد و امیدواریم که شرکت ملی نفت هم همکاری لازم را داشته باشند که این مشکل نیز به طور کامل مرتفع شود نه اینکه مقطعی حل شود.

جعفری دیزگانی اظهارکرد:در خصوص تجمعات اخیر نیروها در جلوی اداره مرکزی شرکت هم باید گفت که حدود 3ماه است که حقوقی به این عزیزان پرداخت نشده است و سفره ای هم که به یک حقوق بند است قطعا هم مشکلات و آسیب هایی خودش را هم دارد، اگرچه خود نیز به این امر هم واقف هستیم.

نگرانی مدیرعامل از این ماجرا

وی در پایان افزود:بنابراین خود شخص مدیرعامل به نوعی بیشتر از همه برای این قضیه تلاش کرده اند و از این ماجرا نیز بسیار نگران هستند، به هرحال امیدواریم که انشاءالله این قضیه به زودی حل شود و شرکت ملی نفت و شرکت ملی مناطق نفتخیز هم همکاری لازم را داشته باشند تا این مشکل در روزهای آینده مرتفع شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها