نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. دى 1399 - 21:00
رئیس دانشگاه آزاد گچساران:
حاج قاسم نماد مبارزه با تروریسم جهانی بود
رئیس دانشگاه آزاد گچساران گفت:سردار سلیمانی یکی از محبوبترین چهره های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و تروریسم جهانی بود به گونه ای که تمام زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد،

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حسین اسماعیلی ،رئیس دانشگاه آزاد گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص تبیین ابعاد تاثیر شهادت حاج قاسم درمنطقه گفت:تشییع سردار سلیمانی در شهرهای کاظمین، بغداد، نجف، کربلا، اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان با حضور میلیونی مردم انجام گرفت،هرچند تشییع با شکوه شهید سلیمانی در عراق و ایران پاداش خدمات سردار سلیمانی و سیلی محکمی به چهره استکبار جهانی بود.

وی افزود:دلیل این استقبال پرشور این بود که حاج قاسم اسوه مقاومت، بردباری، ایمان و ولایتمداری بود، شهید سلیمانی یک پدیده استثنائی بود و نه تنها محبوب دلهای ایرانیان بلکه محبوب دلهای مردم عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی و منطقه بود.

اسماعیلی تصریح کرد:بنابراین بعد از شهادت حاج قاسم نیز برگزاری آئین سوگواری در کشورهای مختلف نشان از محبوبیت سردار دلها داشت، ایشان یک شخصیت فرا جناحی و فرا ملی بودند به همین دلیل پیر و جوان، مرد و زن و همه افراد از سلایق و احزاب مختلف در تشییع جنازه این شهید بزرگوار شرکت داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد گچساران در ادامه با اشاره به موضوع انتقام سخت گفت:به صورت طبیعی موضوع انتقام موضوعی است که در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و این مهم در زمان مناسب و به شیوه ای منطقی انجام خواهد شد هر چند سیلی مردمی به عوامل این جنایت زده شد.

 اسماعیلی افزود:سردار سلیمانی یکی از محبوبترین چهره های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و تروریسم جهانی بود به گونه ای که تمام زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد، اینکه عده ای از بحث انتقام ناراحت هستند دلیل اصلیش این است که متاسفانه برخی بر خلاف تاکید مقام معظم رهبری برای تکیه بر تولید داخل و نگاه به درون، نگاهشان به قدرت های مستکبر است و نگرانند از این بابت که مبادا جنگی رخ دهد.

رئیس دانشگاه آزاد گچساران در ادامه اظهارکرد:بنابراین به تعبیر مقام معظم رهبری استکبار تاکنون دو سیلی خورده است که اولین سیلی تشییع جنازه با شکوه حاج قاسم بود و دومین سیلی هم موشکباران پایگاه آمریکایی "عین الاسد" توسط سبزپوشان سپاه پاسداران بود که چنین اقدامی در تاریخ معاصر بی سابقه بود.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر شهادت حاج قاسم در منطقه اظهارکرد: امروز جامعه اسلامی نیازمند تبیین و ترویج فرهنگ و مکتب شهداست، حاج قاسم شهید سرافراز و اسطوره مقاومت در جهان اسلام است و همه ملل مسلمان و کشورهای آزادیخواه به این شهید والا مقام افتخار می کنند.

اسماعیلی گفت:مکتب سردار سلیمانی منادی محبت ایمانی در گستره جامعه انسانی است و اولین شاخص که شهید سلیمانی به آن باور داشت، جایگاه نظام سیاسی اسلام و حکومت اسلامی که عمود آن ولایت فقیه است و در سایه این حرم است که سایر حرم ها هم حفظ خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد گچساران ادامه داد: سردار سلیمانی معتقد بود بدون نظام سیاسی عمده دین محقق نخواهد شد و بدون نظام اسلامی دین به صورت فردی و حداقلی محقق خواهد شد، شاخص دوم ولایتمداری و اعتقاد راسخ به اصل ولایت فقیه همراه با بصیرت بود و شاخص دیگر شجاعت توام با منطق و عقلانیت بود.

اسماعیلی افزود:منتسب کردن شهداء به عشق و شور و حماسه و عرفان منهای عقلانیت اشتباه بسیار بزرگی است، کسانی که شجاع هستند اول عقلانیت داشته اند و مقام معظم رهبری درباره حاج قاسم فرمودند: " شجاعت داشت توام با تدبیر".

وی در پایان اظهارکرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی یعنی مکتبی که بر پایه بصیرت و عقلانیت استوار باشد، جدیت و جهاد سردار دلها به خاطر عقل او بود و به خاطر این ویژگی ها ترویج فرهنگ و مکتب حاج قاسم در منطقه و جهان نیز بسیار اثر گذار است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها