نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. آذر 1399 - 17:00
کلانتری گفت: اکنون کار تمام نشده است و ما لب مرز هستیم چرا که وضعیت شهرستان گچساران نارنجی است و این احتمال وجود دارد که وضعیت شهرستان قرمز یا زرد شود، در حال حاضر موقعیت چهار شهرستان استان نیز لب مرز است و طرح محله محور شهید سلیمانی نقش مهمی در کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،،آیین تجلیل از پرستاران گچساران و باشت با حضور استاندارکهگیلویه و بویراحمد، فرمانداران گچساران و باشت، دادستان، امام جمعه و دیگر مسئولان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

سیرنزولی کرونا درگچساران

در این آیین فرماندار گچساران با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار کرد:پرستاران نماد ایثار و از خودگذشتگی در این برهه زمانی که ویروس کرونا سراسر عالم را درگیر کرده است، هستند،همکاری و تعامل همه دستگاه های و مسئولان اعم از کادر بهداشت و دستگاه های اجرایی موجب شد که شهرستان در آبان ماه وارد پیک بیماری کرونا شده بود در آذرماه کنترل و سیر نزولی را طی کند.

علی خوان پایه افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۳جلسه بالغ بر 550 مصوبه برگزار شد و ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 14 هزار بازرسی از اصناف شهرستان به صورت گروه‌های مشترک انجام گرفته که در این مدت به 650 واحد متخلف تذکر و تعداد۴۳۰ واحد صنفی نیز پلمب شد.

طرح محله محور شهید سلیمانی

وی تصریح کرد:در این مدت بیش از ۱۵۰مورد بازرسی از ادارات به صورت گروه‌های مشترک و متناوب انجام گرفته است و در طرح محله محور شهید سلیمانی نیز کمیته های پنج گانه و با عضویت بسیج و داوطلبین مردم از جمله کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت در راستای عملیات غربالگری برای مدیریت و کنترل همه‌گیری بیماری کرونا تشکیل شده است.

درگذشت 58نفر براثر کرونا

خوانپایه تصریح کرد: در این مدت کوتاه اقدامات خوبی صورت گرفت و شهرستان به ۱۷منطقه تقسیم بندی شده است، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 3 هزار 672نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که در این مدت 85نفر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

آبان ماه مرگ بار

فرماندار گچساران گفت: از لحاظ آماری بیشترین مبتلایان در آبانماه قریب بر یک هزار 160نفر بوده که بیشترین فوتی در آبان ماه روی داد،با همکاری اصناف و تعطیلی بازار در تابستان توانستیم پیک کرونا را کنترل کنیم اما متاسفانه در پاییز وارد پیک جدید کرونا شدیم که باز هم با همکاری اصناف و تعطیلی بازار این بیماری تا حدودی کنترل شد.

وضعیت نارنجی درگچساران

وی ادامه داد:در حال حاضر تعداد ۱۶نفر مبتلا و مشکوک به کرونا در2 بیمارستان گچساران از جمله بیمارستان شهید رجایی و نفت بستری هستند ، بنابراین با اجرای طرح محله محور تعداد مراجعه کننده و بستری در بیمارستان کاهش یافته است و هم اکنون وضعیت شهرستان گچساران نارنجی است و روند نزولی این بیماری را طی می‌کنیم و این روند با همکاری و همدلی مردم و مسئولان ایجاد شده است.

پیک کرونا درگچساران

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد:بیش از چهار هزار و 500 نفر کارگران تابع قانون کار در سدچمشیر، پتروشیمی و مرکز لرزه نگاری در حال فعالیت هستند که بخشی از این کارگران غیربومی هستند و این امر موجب شد که شهرستان گچساران به نسبت دیگر شهرهای استان زودتر وارد پیک بیماری کرونا شود و اما با تلاش و رعایت پروتکل بهداشتی این بیماری به نسبت جمعیت شرایط خوبی دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این آیین  با تبریک ولادت باسعادت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار گفت: امروز توفیق داشتم در خدمت مسئولان 2 شهرستان باشت و گچساران باشم و این افتخار من است که امروز به دیدار پرستاران آمده ام و امروز در کنار کادر بهداشت و درمان حضور یافته ام.

روز ارزشمند

کلانتری تصریح کرد: این روز ارزشمند مزین به نام زینت بشیریت است و روز ولادت حضرت زینب (س) را به نام روز پرستار نامگذاری کرده اند و با توجه به سختی های کار پرستاران بویژه در ایام کرونایی نه هیچ قلمی می تواند این فداکاری ها را به رشته تحریر درآورد نه دوربینی به تصویر بکشد.

وی افزود: حضرت زینب(س) زینت انسانیت است، استقامت و فداکاری آن بانوی همام در وجود پرستاران تجلی یافته است،مراقبت از بیماری که میلیاردها ویروس و میکروب را با خود حمل می کند قابل معامله و مقایسه با هیچ کاری در دنیا نیست.

همچنان لب مرز شیوع کرونا هستیم

کلانتری درادامه از همه کسانی که در 2 شهرستان گچساران و باشت برای جلوگیری از گسترش و شیوع ویروس تلاش و همکاری داشتند قدردانی کرد و افزود: اکنون کار تمام نشده است و ما لب مرز هستیم چرا که وضعیت شهرستان گچساران نارنجی است و این احتمال وجود دارد که وضعیت شهرستان قرمز یا زرد شود.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: همت اصلی برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا را مردم انجام داده‌اند، در حال حاضر موقعیت چهار شهرستان استان لب مرز است.

فرصت طرح شهید سلیمانی در استان

 وی با بیان اینکه کادر درمان خسته هستند، بیان کرد: طرح محله محور شهید سلیمانی فرصت خوبی است و نقش مهمی در کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس دارد اگرچه خدمات نظام جمهوری اسلامی در این چهل سال در زمینه‌های مختلف بهداشت، درمان، رفاهی و ... قابل ستایش است.

سرانه بالای بیمارستان های گچساران

کلانتری کرد: در این دولت به اندازه 40 سال در حوزه بهداشت و درمان خدمت ارائه داده است و این مهم چه در تعداد تخت ها تا تکمیل بیمارستان ها و مراکز بهداشتی مشهود است و هم اکنون در شهرستان گچساران 2 بیمارستان و در شهرستان باشت یک بیمارستان در حال بهره برداری است که سرانه تخت‌های بیمارستانی این 2شهرستان از میانگین کشوری بالاتر است.

 وی در ادامه گفت:تیم شورای تامین گچساران تیم ارزنده ای است و دادستان این شهرستان پای کار و انسان آینده‌داری است چرا که در مکان‌های مختلف به خوبی عمل کرده است و شهردار دوگنبدان تدابیر خوبی اندیشیده و پای کار هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: استفاده از ظرفیت محله محور در شناسایی افراد دارای علایم بسیار مهم است.

حضور نیافتن مردم در تفرجگاه ها

 وی بر  حضور نیافتن مردم در مناطق گردشگری تاکید کرد و گفت: چنانچه مشاهده شود خانوده‌ای در مناطق گردشگری حضور داشتند با آنها برخورد جدی صورت گیرد چرا که ما اکنون در وضعیت خطرناک بیماری کرونا هستیم و این ویروس با کسی شوخی ندارد.

 کلانتری گفت: تفرجگاه ها همچنان بایستی مسدود باشند تا تلافات کمتر شود چرا که دنیا با کووید۱۹ درگیر است،در حال حاضر به جز بیماری کرونا ما با کرونایی سخت تری درگیر هستیم که آن هم کرونای تحریم است.

تزریق اعتبارات به استان

وی در ادامه از تزریق اعتبارات به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: علاوه بر اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مبلغ 195 میلیارد تومان اعتباربه استان تزریق شده است.

کلانتری خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت روز پرستار و تقدیر و از تلاش و زحمات این قشر مبلغ مبلغ ۲میلیارد تومان برای کمک به جامعه پرستاری استان جذب شد که در روزهای آینده به حساب آنها واریز می شود.

 در ادامه این آیین از چندی ازپرستاران شهرستان گچساران به نمایندگی از جامعه پرستاری گچساران و باشت تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت