نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. آذر 1399 - 10:27
فرمانده تیپ 48سپاه فتح استان گفت:امروز نیاز به کار جهادی بیش از پیش ضرورت دارد،بنابراین خودمان را تنها محصور به ماموریت جنگ سخت نخواهیم کرد و در هر حوزه ای که تهدیدی برای نظام جمهوری اسلامی بشود همانجا ماموریت خودمان را تعریف می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سردار حسن حکمتیان،فرماند تیپ 48سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات که در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد،با اشاره به خدمات ارزشمند تیپ 48فتح به مردم گفت:امروز تیپ 48فتح در بالاترین سطح از آمادگی ها،آماده اجرای هرگونه ماموریتی چه در حوزه فرامرزی و چه دورن مرزهای جغرافیای جمهوری اسلامی ایران و چه در کنار مردم  و در مقابله با بحران ها را دارد.

افتخارات دفاع مقدس

وی افزود: این یگان بعد از افتخارات دفاع مقدس قریب به 15سال در مرزهای جنوب شرق ، غرب و شمال غرب کشور حضور داشته و هرکجا که قدم گذاشتند و مرزبانی کردند آنجا هم مامن و محل آرامش بوده است.

یگان برتر کشور

حکمتیان در ادامه تصریح کرد:تیپ 48 فتح شهدای عزیزی را در مرزهای جغرافیای ایران عزیزمان تقدیم انقلاب کرده است و امروز هم علی رغم شرایط ویروس کرونا در بالاترین سطح از آمادگی قرار دارد و به عنوان یگان برتر کشور نیز شناخته شده است.

ماموریت مهم تیپ 48فتح

فرماند تیپ 48سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:این یگان خودش را متعلق به مردم می داند و علی رغم اینکه ماموریت تیپ 48سپاه فتح جنگ سخت و دفاع سخت است اما در اتفاقات و بحران هایی که برای مردم رخ داده همچون سیل ،زلزله، آتش سوزی های جنگلها، مبارزه با کرونا و دیگر بحران هایی که مردم گرفتار می شود،هم حضور فعال داشته است.

وی افزود:بنابراین روزی نیست که به یک سازمان حمایتی ،خدماتی،دولتی و یا مردم نهاد خدمات ارزشمندی ارائه نشود ، مردم به هرحال دچار مشکلاتی هستند و ما هم با افتخار در کنار مردم و سازمان های دولتی و نهادهای حاکمیتی هستیم و باورمان بر همین است که به عنوان سربازان ولایت، باید حب و دوستی را بین مردم برقرار کنیم.

جنگ تمام عیار نظام سلطه

فرماند تیپ 48سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:هرچند امروز مردم دچار مشکلاتی هستند اما باید توجه داشت ما در یک جنگ ترکیبی،هیبریدی ،اقتصادی،رسانه ای و تمام عیار از طرف نظام سلطه هستیم و الان هم ترورهای مثل اول انقلاب را هم در دستور کار دارند، یعنی به نوعی دشمن همه ترفندها را بکار گرفته است چرا که هرکدام را جداگانه امتحان کردند، دیدند انقلاب تثبیت شد و مسیرش را با جدیدت هم ادامه داد.

ضرورت کار جهادی

حکمتیان درادامه تصریح کرد:امروز نیاز به کار جهادی بیش از پیش ضرورت دارد،بنابراین خودمان را تنها محصور به ماموریت جنگ سخت نخواهیم کرد و در هر حوزه ای که تهدیدی برای نظام  جمهوری اسلامی بشود همانجا ماموریت خودمان را تعریف می کنیم.

همچنان پای کار مردم خواهیم بود

فرماند تیپ 48سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:این اطمینان خاطر را می دهم که برای تیپ 48فتح در تمام بحران های پیش رو حساب ویژه ای باز کنید و امروز به نمایندگی از فرزندان غیور استان بیان می کنم همانگونه که فرزندان این استان در اقصی نقاط کشورمان و همچنین در جبهه مقاومت تا آخرین قطره خون شان از جغرافیای این سرزمین دفاع کردند بازهم پای کار مردم خواهیم بود و با عزت و افتخار این مسیر را طی می کنیم.

یادگار ارزشمند حاج قاسم

وی درادامه افزود:اما در خصوص ستاد بازسازی عتبات عالیات در سطح استان، خداوند توفیقی عنایت فرمودند که مدال خادمی در این ستاد به بنده واگذار شود و از همه عزیزانی که دوره های قبل تلاش ها کردند قدردانی و تشکر می کنم،ستاد بازسازی عتبات عالیات یادگار ماندگار "حاج قاسم" عزیز است،این ستاد در سطح بین المللی است چرا که همه آزادی خواهان دنیا به امام حسین علیه السلام عشق می ورزند .

حکمتیان تصریح کرد:بنابراین در سال های گذشته در کشورمان هم این ستاد تشکیل شد و به استانها ، شهرستان ها و...هم رسیده است و به هرحال هرنهادی در هرکجا که باشد باید ستاد بازسازی عتبات عالیات هم داشته باشد،بنابراین ساختار و تشکیلاتی در راس برای این ستاد منظور شده است و امامان جمعه هر شهرستان و استان به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و فرماندار و بخشدار،دهیار و ... هم عضو شورای سیاستگذاری خواهند بود.

استفاده از ظرفیت موکب های اربعین

وی افزود:رئیس ستاد هم در سطح استان و شهرستان ها هم وجود دارد که راهبردهای شورای سیاستگذاری را عملیاتی و اجرایی می کند که معاونت هایی هم در این خصوص هم خواهد داشت ،هرچند در سطح استان و شهرستان این موارد شکل گرفته است ،اما موضوعی که مغفول مانده است اینکه مواکب ظرفیت بزرگی دارد و نه فقط برای اربعین است چرا که امام حسین تنها متعلق به یک زمان خاص نیست بلکه متعلق به همه زمان ها و اعصار است .

تلاش موکب ها در راستای محرومیت زدایی

فرماند تیپ 48سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:این مواکب باید در طول سال و در عرصه های مختلفی همچون سیل، زلزله، کرونا هم پای کار باشند، موکب ها ظرفیت مردمی را دارند و در رفع بسیاری از مشکلات هم راهگشا هستند،واقعا باید در همه عرصه ها ورود کنند و مواکب حتی در راستای محرومیت زدایی هم همت کنند.

65پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات

وی اظهارکرد:65پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات در خارج از کشور در دست اقدام دارد و صحن حضرت زهراسلام الله علیها هم 220هزار متر مربع است که در آنجا هم هنر ایرانی، معماری ایرانی ،عزت و آبروی ایرانی را در خدمت به زوار اهل بیت علیهم السلام را شاهد هستیم.

ساخت درب باب المهدی(عج) در استان

حکمتیان افزود:برخی از پروژه ها هم در استان ها پیگیری شده و به حول و قوه الهی و دعای خیرمردم ساخت درب باب المهدی حرمین عسکرین علیهما السلام در شهر سامرا به استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد و انشاءالله گارگاهی نیز در مرکز استان تجهیز که در استان به عنوان قطب فرهنگی و زیارتگاه خواهد شد و شاهد یک تحول عظیم فرهنگی خواهیم بود که بعد هم طبق آیینی از همه شهرستان ها می گذرد بعد به استان های همسایه و بعد هم وارد عراق خواهد شد.

فرماند تیپ 48سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:این موضوع برای اولین بار در سطح استان اتفاق می افتد ،خود ستاد بازسازی ،سازمانی مردم نهاد است و این 65پروژه نیز اعتبار نیاز دارد و همه از سایر کشورهای دیگر هم کمک می کنند،اما پروژه هایی هم هستند که بخشی به کشورمان محول شده است.

وی افزود:اعتباراتی که مورد نیاز است هم تقسیم بندی شده است و مشخص شده که هر فرد ایرانی در طول سال فقط 5هزار تومان تقبل کند، سهم ایران در ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور محقق خواهد شد و این موضوع نیز بومی سازی شده و به استان ها و شهرستان ها و ...به تعداد جمعیت نیز ابلاغ شده است.

زمینه جذب و مشارکت مردم

حکمتیان در ادمه اظهارکرد:به هرحال استان شیعه و محب اهل بیت علیهم السلام که رتبه اول ایثارگری ،مشارکت انتخابات، همدلی  و مواسات را دارد نیز این انتظار هم می رود که در این راستا هم همت جدی شود،باید به عنوان متولیان امر زمینه جذب و مشارکت مردم را فراهم کنیم.

امام جمعه گچساران در ادامه گفت:جای افتخار است که هرکجایی در سطح کشور مشکلی بوجود می آید سپاه پاسداران وارد میدان می شود و آن نقیصه را مرتفع می کند و بازهم خدا را شاکریم که در سطح کشور ، منطقه و جهان هرکجا نقصانی است سپاه حضور پیدا می کند رفع نقص می کند.

مردم پای کارند

حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود:مردم استان و شهرستان ما همه ولایی و عاشق اهل بیت علیهم السلام هستند و در همه موارد ملی نسبت به جمعیت هم اول هستند، هم در بحث ایثارگری و هم در دیگر عرصه ها،مردم قطعا و یقینا برای کمک به بازسازی عتبات و عالیات هم پای کارند.

وی تصریح کرد:بنابراین باید توجه داشت که هیچ راهی نجاتی برای بشیریت غیر از حب اهل بیت علیهم السلام هم وجود ندارد،در بحث بازسازی عتبات و عالیات هم باید به نوعی این موضوع به درستی تبیین شود و مردم استانمان و بویژه مردم گچساران در کمک های مردمی حرف ها دارند بنابراین وقتی راهکار به مردم داده شود خود مردم حتما پای کار هم خواهند آمد.

خدمات ارزشمند موکب ها

حجازی گفت:همین موکب مردمی طریق الکربلا خدمات بسیار ارزشمندی هم در بحث اربعین،سیل،مقابله با کرونا و ...داشته است ،به هر حال برای ورود به این کار باید آبرو گرو گذاشت و مدیریت کرد،هرچند هم می توان از ظرفیت پرسنل نفت هم در این امر مهم بهره برد.

ماموریت ستاد بازسازی

محمد رمضانی،مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در گچساران گفت:بحث ستاد بازسازی عتبات عالیات خودش چند ماموریت دارد یکی بازسازی عتبات است که حقیقتا نه تنها امسال بلکه سالهای قبل هم در استانمان کار نشد اتفاقا مردم استان ما دست شان با جیبشان برای انجام این امورات آشناست .

گچساران مهد موکب ها

وی افزود: وقتی که سیل پلدختر اتفاق افتاد 12کامیون از موکب گچساران راهی پلدختر شد،هرجایی که جلسه موکبی در کشورمان برگزار می شود، از گچساران دعوت می شود که در جلسه حضور پیدا کند چرا که گچساران مهد موکب هاست ،شهرستانی که حدود 12موکب دارد.

رمضانی تصریح کرد:بنابراین در گچساران ظرفیت بسیار بالاست هرچند هر مسئله ای نیازمند ساختاری است و ابتدا باید مکانی برای ستاد بازسازی عتبات عالیات در این شهرستان پیش بینی شود،در بحث کمک های مومنانه موکب ها هم در سطح شهرستان فعال هستند و یاری گر محرومین و نیازمندان خواهند بود.

استفاده از ظرفیت بازار

فرماندار گچساران در ادامه نشست هم گفت:مهم این است که در بحث بازسازی عتبات عالیات اهدافی که داریم تحقق پیدا کند و راه را پیدا کنیم تا منتج به نتیجه شود،در این امر بایستی از طریق بخش خصوصی و مردم اقدام کنیم هرچند ادارات دولتی خود بخشی از مردم هستند.

خوانپایه افزود:در این خصوص باید رابطه هایی در ادارات مختلف مشخص کنیم و سرجمع کمک هایی که باید انجام شود را پیگیری کنیم،بحث دیگر همان استفاده از ظرفیت بازار است و بخش بعدی نیز استفاده از شرکت های بزرگی همچون پتروشیمی،سد چمشیر ،لرزه نگاری و...در این شهرستان  است که در این شهرستان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد:در حوزه روستاها هم می شود از خود پایگاه های مقاومت بسیج و هم دهیاری ها و...بهره برد، این امر هم در فرمانداری گچساران به زودی عملیاتی خواهد شد و در این جهت هم کمک های لازم را خواهیم داشت و اطلاع رسانی هم از طریق شورای اداری انجام و جلساتی هم با اصناف برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست نیز در دفتر امام جمعه گچساران جلسه هماهنگی دیگری با فعالان عرصه موکب و اعضا ستاد عتبات عالیات شهرستان با حضور سردارحکمتیان برگزار شد که فرمانده تیپ 48سپاه فتح استان به فعالیت های موکب ها در این شهرستان اشاره و از حضور گرم و پشتیبانی مردم این شهرستان در عرصه های مختلف نیز تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

  

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها