نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. آذر 1399 - 15:36
فرماندار گچساران گفت: هم اکنون میزان مراجعه و بستری بیماران کرونا در شهرستان کاهش یافته و انتظار می رود شهروندان برای تداوم این روند همراهی و همکاری خوبی در پرهیز از دورهمی های یلدا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی خوان پایه،فرماندار گچساران در نشست ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان گفت: تاکنون 3 هزارو ۵۷۹ نفر در این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۲ هزارو 7 نفر مردهستند.

وی افزود: تاکنون ۸۴ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند درحالی که سه هزارو ۲۴۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ساکن شهر هستند.

فرماندار گچساران در ادامه تصریح کرد: در هفته گذشته ۲۶۵ مورد نمونه گیری کرونا در این شهرستان انجام شد که تست ۸۵ نفر از آنها مثبت بوده است وهم اکنون ۲۲ نفر در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت این شهرستان بستری است.

خوان پایه گفت: هم اکنون میزان مراجعه و بستری بیماران کرونا در شهرستان کاهش یافته و انتظار می رود شهروندان برای تداوم این روند همراهی و همکاری خوبی در پرهیز از دورهمی های یلدا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز داشته باشند،چرا که اگر این موارد کنترل نشود به روند بحرانی قبل بازخواهیم گشت.

فرماندار گچساران اظهارکرد:برای کمک به جامعه و کادر درمان از شهروندان انتظار می رود از شرکت در مراسمات سوگواری و جشن و نیز دورهمی ها به خصوص در شب یلدا خودداری کرده تا در ادامه محدودیت ها هم کمتر شود.

معاون اجتماعی فرماندار گچساران در ادامه نیز گفت: از ابتدای زمان انتشار ویروس کرونا تاکنون ۶۲ نشست درباره بیماری کرونا در این شهرستان با بیش از ۵۰۰ مصوبه برگزار شده که بخش عمده ای از این مصوبات اجرایی شده است.

 مرتضی سجادپور افزود:استفاده از تمام ظرفیت ها برای پایش مداوم بازار، اصناف پرخطر و اعمال محدودیت ها برای خلوت کردن مکان های عمومی این شهرستان از مهمترین مصوبات این جلسات بود.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح کنترل محله محور ویروس کرونا کمیته‌های پنج گانه ای شامل کمیته حمایت و قرنطینه خانگی و غیرخانگی، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت و عملیاتی محله یا منطقه تشکیل شد.

سجاپور گفت: طرح محله محور مقابله با کرونا یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری و کاهش آمار مبتلایان بستری و فوتی ناشی از ویروس کرونا ست که برای اجرای این طرح شهرستان گچساران به 19 منطقه عملیاتی جهت مقابله و پیشگیری از کرونا تقسیم شده که ۱۳ مورد در سطح شهر و مابقی در روستاهاست.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها