نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. آذر 1399 - 13:28
بودجه سال ۹۹ استان کهگیلویه و بویر احمد در رتبه ۱۸ و در سال ۱۴۰۰ در رتبه ۱۶ قرار دارد ،یعنی دو رتبه صعود کرده است یعنی نسبت به سال ۹۹، در مقایسه با سایر استانها مورد توجه بیشتری قرار گرفته و گویا نبود "تاجگردون" سبب خیر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد قاضی نیا،مدرس دانشگاه در مطلبی در خوصوص تغییرات بودجه کهگیلویه و بویراحمد نوشت:باید توجه داشت که داستان بودجه خود جداول، مباجث، توضیحات ، تجزیه و تحلیل های متفاوت و مفصلی دارد.

بر اساس جداولی که برخی رسانه های اجاره ای تاجگردون از بودجه ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰با هدف ادامه فریب افکار عمومی و قهرمان سالاری منتشر کردند نکاتی ست که باید یادآوری کرد یا سوادی در این زمینه ندارند یا مردم را بی سواد فرض کرده اند ،هرچند همانند دفعات قبل  یک گل به خودی زدید. 

۱.در تصویر بودجه سال ۹۹ استان کهگیلویه و بویر احمد در رتبه ۱۸ و در سال ۱۴۰۰ در رتبه ۱۶ قرار دارد ،یعنی دو رتبه صعود کرده است یعنی نسبت به سال ۹۹، در مقایسه با سایر استانها مورد توجه بیشتری قرار گرفته و گویا نبود "تاجگردون" سبب خیر شده است.

۲. آن چیزی که مهم است این است که جایگاه استان در جدول بودجه ارتقا یابد اگه بودجه کل کشور کاهش پیدا کند طبیعی ست که اکثر استان ها کاهش پیدا می کنند، طبق دو تصویری که خود رسانه های اجاره ای منتشر کرده اند.

 بودجه ۱۳۹۹ کل استان ها ۲۸۳۹۴ میلیارد تومان بوده است که سهم استان کهگیلویه و بویر احمد ۲.۲ درصد کل بودجه بوده است.

در سال ۱۴۰۰ کل بودجه استان ها با وجود مشکلات مالی در کشور ۱۸۰۴۴ میلیارد تومان بوده که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۲.۲۹ درصد از کل بودجه بوده و نشان می دهد که نسبت به کل بودجه کشور نگاه ویژه تری به استان کهگیلویه و بویراحمد شده است و سهم این استان نزدیک به ۳دهم درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش یافته است.

۳. از طرفی اگر نگاهی به دو نمودار بیندازیم می بینم که مثلا آخرین عدد در نمودار سال ۹۹ برابر با ۴۵۴ میلیارد تومان مربوط به سمنان است ولی در سال ۱۴۰۰ آخرین عدد روی نمودار ۲۰۳ مربوط به سمنان است و در کل ترتیب اعداد نشان از تخصیص کمتری به اکثر استان ها در سال ۱۴۰۰ دارد.

۴. بودجه استان تهران با ۱۲ میلیون جمعیت از ۱۹۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۸۳۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است(یعنی بیش از ۱۰۰ درصد کاهش یافته است).

البته به منظور جلوگیری از فزیب مردم این تحلیل دقیقا و فقط بر اساس دو نموداری که رسانه های اجاره دانسته یا ندانسته با افتخار از آنها استفاده کرده اند ارائه شده است تا مردم بدانند مدعیان القابی مثل معمار اقتصاد چگونه تجزیه و تحلیل می کرده اند که مملکت به این وضعیت گرفتار شده است، ولی سعی می شود به زودی اصل مسائل مربوط به بودجه در سال های گذشته تا کنون بر اساس سایر  جداول و جزییات  در رسانه ها ارائه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

رسانه های وابسته به تاجگردون همچنان در پی فریب افکار عمومی هستند و مردم رو بازیچه بازی رسانه ای کرده اند ولی دیگر بازی تمام شده و شما بازی رو باخته و حمایتهای شما دیگر رنگی نداره...

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها