نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. آذر 1399 - 15:13
دهیار باباکلان:ولی الان پنج سال است که از این پروژه می گذرد و مردم ما با مشکلات زیادی تا به امروز دسته پنجه نرم کرده اند لذا درخواست داریم هرچه سریعتر تکلیف را برای مردم روشن کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،طرح بزرگ راهسازی جاده دوگنبدان _باباکلان به بی بی حکیمه با 76 کیلومتر جاده اصلی در حال ساخت است که توسعه صنعت گردشگری با احداث جاده استاندارد به بارگاه بی بی حکیمه سلام الله علیها و خارج شدن تعداد زیادی روستا از بن بست ارتباطی، آسان شدن حمل و نقل تولیدات کشاورزی و کاهش خسارت‌های سوانح جاده‌ای مزایای اجرای این طرح بزرگ است.

بهسازی جاده گچساران - باباکلان- بی‌بی حکیمه

عملیات تعریض و بهسازی جاده گچساران - باباکلان- بی‌بی حکیمه(س) در بهمن ماه96 وباهدف استاندارد سازی این جاده کلنگ‌زنی شد که با احداث وبهسازی  این پروژه طول مسیر گچساران به حرم بی بی حکیمه(س) کمتر از یک ساعت خواهد شد.

اگرچه این جاده یکی ازمحورهای قدیمی است که راه فرعی درجه سه محسوب می شد که با بهسازی و تعریض این جاده به 50 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند،سرعت مجاز در این جاده 45 کیلومتر در ساعت بود که با انجام این پروژه به 90 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

معارضات و کمبود اعتبار

هرچند تاجگردون نماینده سابق گچساران و باشت؛اردیبهشت ماه 98 در بازدید از محور دوگنبدان به باباکلان و بی بی حکیمه گفته بود که به دلیل برخی معارضات و کمبود اعتبار روند ساخت این محور به کندی پیش می رفت که با رفع معارضات و تخصیص اعتبار کار ساخت شتاب خواهد گرفت.

بنابراین فرماندارگچساران نیز در بازدیدی که اواسط مردادماه 98 از این طرح داشت، گفته بود که بازدید از روند اجرائی پروژه راهسازی دوگنبدان _باباکلان خوشبختانه علیرغم مشکلات از پیشرفت خوبی برخوردار است،قطعات یک و سه که سخت ترین قسمت کار پروژه هستند، انشاءالله تا پایان فصل پاییز 98به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری قبل از آبگیری چمشیر

علی خوانپایه نیز در بازدیدی که مجددا در آبان ماه 99 از این طرح داشت،گفته بود:با توجه به آب گیری سد چم شیردر فروردین ماه سال آینده و قطع راه دسترسی ونیز لزوم تسریع در بهره برداری از قطعات یک و دو که خوشبختانه بخشی به اتمام رسیده ،بخشی هم در حال آسفالت و بخش های دیگر در حال تکمیل ابنیه فنی و آماده سازی جهت آسفالت است که انشاءالله در موعد مقرر آماده بهره برداری خواهد شد و مردم به سهولت تردد ایمن خواهند کرد.

با این تفاسیر،مهرناز بهزادی دهیار باباکلان در صفحه مجازی اش نسبت به مشکلات تردد در جاده قدیمی باباکلان واکنش نشان داده و نوشته است: تریلی حمل لوله از انبار اکتشافات کوار برای دکل 40 در نزدیکی باباکلان با شرایط اسفناک جاده باباکلان و بدون در نظر گرفتن حق عموم مردم دهستان راهی باباکلان می شود اما در مسیر "تنگ دربه" تریلی بصورت کامل جاده را بخاطر شرایط لغزنده ، مسدود می‌کند.

وی ادامه داد:بخشدار محترم و راهداری از جاده سرکشی ودیدن کردند ...در ادامه بخشدار برای روشن شدن وضعیت تریلی به دکل حفاری می رود و ظاهرا دکل حفاری 40 از تریلی بی اطلاعی می کند شرکت نفت و حفاری در این بین با پیگیری های که به عمل آمده هیچ یک قبول مسئولیت این تریلی را نمی کنند و به هر نحوی از گردن گرفتن مسئولیت خودداری می‌کنند و هیچ اقدامی برای باز کردن جاده نمی کنند.

مسئولینی که زورشان به نفت نمی رسد

بهزادی افزود:تأمین بودجه جاده از دو طریق تامین می شود یکی اوراق و دیگری نفت که در زمان نماینده سابق 6 میلیارد بودجه برای تعمیر و آسفالت جاده اختصاص داده شده و این پول درحساب شرکت نفت است که باید آزاد شود اما مسئله اینجاست که این مبلغ را شرکت نفت بخاطر گردن کُلفتی آزاد نمی کند و نه فرماندار و نه بخشدار زورش به شرکت نمی رسد.

خرید 6 میلیارد قیر

دهیار باباکلان توضیح داد:آقای خادمی پیمانکار مربوطه در رابطه با آسفالت کردن جاده گفتند که نیاز به خرید 6 میلیارد قیر است که باید شرکت نفت این مبلغ پول را آزاد کنند که آقای عسکری منابع مالی شرکت نفت این مبلغ پول را آزاد نمی کنند و در ادامه آقای خادمی پیمانکار مربوطه گفتند هر طوری شده هفته آینده با مطالباتی که وصول خواهند کرد بخاطر مردم دهستان جاده را آسفالت خواهند کرد.

تکلیف را برای مردم روشن کنید

وی بازهم نوشته است:با پیگری های فرماندار محترم از شرکت نفت تا بعداز ظهر (12آذرماه) جاده تنگ دربه را بطور حتم باز خواهند کرد،ولی عاجزانه استدعا داریم هفته آینده جاده اصلی را باز کنند به تمام شرایط اوضاع کشور واقف هستیم و می دانیم در شرایط بحرانی کشور پروژه جاده باباکلان فعال بود و خاک برداری عظیمی صورت گرفت ولی الان پنج سال است که از این پروژه می گذرد و مردم ما با مشکلات زیادی تا به امروز دسته پنجه نرم کردند لذا درخواست داریم هرچه سریعتر تکلیف را برای مردم روشن کنند.

بهزادی نیز در در مطلب دیگری در همین خصوص هم نوشته است:واقعا حرفی برا گفتن نمیمونه مردم حق دارند هرچیزی بگن،جاده دسترسی دهستان بی بی حکیمه که ۱۵۰حلقه چاه نفتی محاصرش کرده،جاده دسترسی چهارمین حرم اهل بیت علیه السلام،جاده دسترسی قریب به ۲۰۰۰نفر و... .

حالا بدتر از همه چیز لازمه تریلی دکل حفاری که هیچ سودی برای مردم مظلوم و البته خویشتن دار و متین این منطقه نداشته بیاد از این جاده که اوضاعش اینقدر خرابه تردد کنه که بخاد مسیر رو قیچی کنه،مردم بدونند منم دلم میسوزه ،این دهستان بجز باباکلان دو تا روستا دیگه هم داره ،سرجمع ۶تا شورا و یک دهیار دیگه هم داره اما درد و دل ها مردم با ما،گلایه هاشون ،تشرهاشون،تخلیه ناراحتیشون... .

تحت فشار روحی

از طرفی خوشحالم حداقل مردم برای هرچیزی تو این دهستان بنده را مسئولش می دونند ولی از طرفی هم شرمنده می شم که نمی تونم کاری انجام بدم ،حالا اینکه  یه سری ها خواسته یا ناخوسته گاهی تهمت و گرایش سیاسی رو چاشنی انجام وظیفه بنده می کنند،خدا میدونه این روزها با دیدن شبکه داخلی آب ،جاده و ...چقدر تحت فشار روحی قرار می گیرم و چقدر عذاب می کشم که فریادها تماس های ثانیه به ثانیم بی نتیجه میمونه و واقعا حرفی برا گفتن برام نمیمونه... باید گریست.

این درحالی است که به دلیل گردشگری و توریستی بودن این منطقه تعریض و بهسازی این جاده می تواند در رفاه حال مسافران تاثیرگذار شود و با توجه به تشرف بیش از یک میلیون نفر زائر به بارگاه امامزاده بی بی حکیمه (س) در طول سال(پیش از شیوع کرونا)؛ این طرح زمینه تبدیل این بارگاه نورانی را به یک قطب گردشگری در جنوب کشور و امکان ایجاد شغل برای اهالی منطقه را نیز فراهم خواهد کرد.

گفتنی است محور دوگنبدان به باباکلان و بی بی حکیمه بخشی از محور گچساران به دیلم است که محور دهدشت به پاتاوه را به بنادر جنوبی متصل می‌کند.

 

انتهایر پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها