نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. آبان 1399 - 16:52
متاسفانه برخی‌ها هم موضوع بیماری کرونا را آنچنان جدی نمی‌گیرند و همچنان به نوعی این بیماری را انکار می‌کنند و این ضرب‌المثل قدیمی را باور دارند که مرگ تنها برای همسایه است که این عدم باور نیز بسیار خطرناک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نزدیک به ۹ ماه است که کرونا میهمان ناخواند مردم ایران و جهان شده، میهمانی که این روزها امیدی هم به رفتنش نیست و باید با این شرایط کرونایی سوخت و ساخت،هرچند با وجود سخت تر شدن محدودیت های کرونایی اعم از بسته بودن کامل مشاغل به غیر از شغل های گروه یک، همچنان روند شیوع بیماری کرونا در بسیاری از استان ها ادامه دارد که این امر نشان می دهد که یا تدابیر اثرگذار نیست و یا این محدودیت ها به طور کامل اعمال نشده است.

با همه محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی، بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته جان ۴۸۶ نفر از هموطنان را گرفت و شمار جانباختگان قطعی بیماری کرونا در کشور به ۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

با این حال،سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص  آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفته است در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و 3 هزار و ۱۳۳ نفر بستری شدند که با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹در کشور به ۷۷۵ هزار و ۱۲۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت نیز ادامه داده که خوشبختانه تاکنون ۵۶۴ هزار و ۶۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند وهمچنین۵۶۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۵۴۵ هزار و ۴۴۴آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته وی استان ها تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

بر این اساس مدیر کل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در بازار استان خبرداده و گفته است در این طرح جدید اهرم‌های نظارتی و قانونی تازه‌ای برای برخورد با متخلفان پیش بینی شده است.

براتعلی صالحی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی موظف به اجرای دقیق مقررات ابلاغی جدید محدودیت‌های کرونایی در واحد‌های صنفی هستند نیز بیان کرده که در این طرح جدید مقررات محدودیت ساعت کار برای برخی اصناف اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه این ممنوعیت‌ها مشمول صنوفی که مایحتاج ضروری مردم از جمله مواد غذایی، دارویی و بهداشتی را تامین میکنند نمی‌شود اضافه کرده که در گشت‌های مشترک بازرسان تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و صمت استان ضمن نظارت مسمتر بر بازار متخلفان شناسایی و با آنان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان درادامه هم گفته است که دراین طرح که در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شده با هماهنگی اتاق اصناف فعالیت کسبه و بازار از ساعت ۱۸ به بعد که ازدحام جمعیت بیشتر می‌شود تعطیل است.

صالحی ادامه داده که با توجه به نظارت مسمتر مدیران و ناظران تعزیرات حکومتی بر بازار تا کنون ۵ نفر از روسای شعب تعربرات حکومتی در شهرستانهای استان به کرونا مبتلا شده اند و این امر حاکی ازدغددغه کارکنان تعزیرات در بحث پیشگیری از شیوع این بیماری است.

هرچند روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ استان به ۲۶۲ نفر خبر داده و گفته بود: متاسفانه سه هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند،هم اکنون ۴۲۳ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۱ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۲ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ هزار و ۲۵۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است ،شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد همچنان در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

یزدان پناه بیان کرده بود که وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون بحرانی است، اما هر لحظه ممکن است با طغیان این ویروس که مرداد و شهریور با آن مواجه بودیم باز هم مواجه شویم.کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی است که هر چه جلوتر می‌رویم، علائم جدیدی از آن شناسایی می‌شود و اگر مداخله جدی انجام نشود، مشکلات عدیده‌ای را پدید خواهد آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با زهم تاکید کرده بود که تا زمانی که واکسن قطعی و اثربخشی برای بیماری تولید نشود، راه‌های موجود شامل رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری است.

براین اساس باید توجه داشت این روزها بیماری کرونا، با استفاده از غفلت و بی‌توجهی برخی از افراد بیش از گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد می تازد و رخ می‌نماید، آمارهای روزانه مبتلایان و  افزایش شمار فوتی ها ناشی از این ویروس منحوس نیز گواه بر این موضوع است که این بیماری هزار چهره بدون توجه به قوم،سن و جنس افراد تنها بدنبال فرصتی است تا با تهدید سلامت نیز قصد جانشان را کند.

متاسفانه این روزها هم برخی‌ها از شهروندان موضوع بیماری کویید19را آنچنان جدی نمی‌گیرند و همچنان به نوعی این بیماری را انکار می‌کنند و این ضرب‌المثل قدیمی را باور دارند که "مرگ تنها برای همسایه است" که این عدم باور نیز در نوع خودش بسیار خطرناک است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها