نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. آبان 1399 - 21:49
اگرچه با وجود بغرنج‌تر شدن شیوع کویید 19 در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هنوز هم متولیان امر در ستاد ملی مبارزه با کرونا زیر بار اعمال محدودیت‌های سنگین جهت کنترل رفت‌وآمدها و منع عبورومرورها در این استان گردش پذیر نرفته اند، یا همچنان خود را در برابر مردم این استان محروم مسئول نمی‌دانند؟.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا عصر یکشنبه ۱۱ آبان ماه، به ریاست "حسین ذوالفقاری" معاون وزیر کشور و دبیر این کمیته برگزار شد،در این نشست با اشاره به شیوع فزاینده ویروس کرونا در کشور در هفته های اخیر و مصوبه ابلاغی از سوی از سوی ستاد ملی کرونا در خصوص اعمال محدودیت در شهرهای با وضعیت قرمز، درخصوص اعمال محدودیت تردد در روزهای آینده بررسی و تصمیم گیری شد.

 اعمال محدودیت در25مرکز استان

در این نشست، مقرر شد در ۲۵ شهر مرکز استان که وضعیت قرمز داشته و پیش از این محدودیت هایی از سوی ستاد ملی کرونا در این شهرها اعمال شده است، خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای غیربومی ممنوع باشد که این محدودیت ها شامل موارد ضروری، کالاهای مایحتاج مردم و موارد اضطراری نیز نمی شود.
  جریمه 500هزارتومان برای متخلفین

براساس مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا، از ۱۲ ظهر فردا دوشنبه ۱۲ آبان ماه این محدودیت ها در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مراکز استان و مجموعه استان تهران و البرز اعمال خواهد شد و همچنین محدودیتها تا ۱۲ شب روز جمعه ۱۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت که در صورت عدم توجه به محدودیت تردد و اخطار پلیس، متخلفین ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.


 
بنابراین  مراکز استان‌های دارای ممنوعیت شامل تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان هستند.

اوج گیری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

با این تفاسیر؛ اعمال منع عبور و مرور در 25 شهر مرکز استان که وضعیت قرمز دارند ،موضوع مهمی بود که عصر امروز در نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مطرح شد، اما مشخص نیست که چرا متولیان امر در این نشست استان کهگیلویه و بویراحمد و به تبع پایتخت طبیعت ایران را به‌عنوان استانی مسافر پذیر و بحرانی در شیوع کویید 19، را در این لیست جای نداده اند.

کهگیلویه و بویراحمد از همان روزهای اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا به خاطر وجود مکان های متعدد گردشگری، چندین و چند بار از حیث شیوع بیماری کرونا به مرحله قرمز و بحرانی رسیده است، که متاسفانه با این وجود بازهم هزاران مسافر در تعطیلات وارد این استان می شوند که تاکنون اقدامات موثری جهت اجرای محدودیت های منع رفت و آمدها اعمال نشده است و خیلی از متولیان امر نسبت به این موضوعات نیز بی توجهی می کنند.

تعداد 134 بیمار کرونایی قطعی

این در حالی است که پرویز یزدان‌پناه،رئیس دانشگاه علوم پزشگی یاسوج درباره آخرین وضعیت کرونا در این استان می گوید:هم اکنون 377 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 134 بیمار کرونایی قطعی بوده و ١٨ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند که از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار و 138 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی در ادامه می افزاید: امروز ٢٨٣ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران ،کهگیلویه  و لنده  می باشند و بقیه موارد مثبت در سایر شهرستان های استان هستند.

لزوم همدلی و همکاری مردم

یزدان پناه ادامه می دهد: همکاری مردم موجب تداوم سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ در استان می شود و از مردم می خواهیم همچنان دستورالعمل های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک را رعایت نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان می کند: در این مدت مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا در استان داشته اند و از این پس نیز مهار کووید ۱۹ تنها با همراهی و همکاری مردم امکان پذیر است که به نظر می رسد بیشترین موارد ابتلا به ویروس خانوادگی می باشد که یک فرد ناقل می تواند بقیه اعضا خانواده را درگیر کرونا نماید.

وی در ادامه می گوید: لازم است همه مردم ماسک بزنند، رعایت فاصله فیزیکی را بنمایند، رعایت بهداشت فردی و عدم حضور در هرگونه تجمعی حتی خانوادگی، پرهیز از سفر و رفتن به مراکز آلوده و شلوغ مانند بیمارستانها، موسسات پزشکی، مطب ها، پاساژها و .... را رعایت نمایند.

وضعیت بغرنج کرونا دراستان

اگرچه با وجود بغرنج ‌تر شدن شیوع کویید 19 در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هنوز هم متولیان امر در ستاد ملی مبارزه با کرونا زیر بار اعمال محدودیت‌های سنگین جهت کنترل رفت‌وآمدها و منع عبورومرورها در این استان گردش پذیر نرفته اند، یا همچنان خود را در برابر مردم این استان محروم مسئول نمی‌دانند؟.

کارخانه ای جهت تولید کرونا

بنابراین مظلومیت این استان بیش از پیش در این موضوعات مشهود است،هرچند مشخص نیست چه ‌کسی باید به داد مردم کهگیلویه و بویراحمدبرسد،چرا که اگر وضعیت شیوع کرونا به همین منوال پیش برود این استان به کارخانه ای جهت تولید کرونا در آینده ای نزدیک نیز تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها