نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. آبان 1399 - 10:21
ادامه مطالبه گری بسیج دانشجویی گچساران:
خطری جدی که مردم "دژسلیمان" را تهدید می کند!+سند
کارشناسان آبفای گچساران نسبت به خطرات کدورت بالای آب شرب روستای دژسلیمان هشدار داده و معتقدند نوشیدن آب با کدورت بالا می تواند مشکلاتی همچون ابتلا به بیماری های گوارشی ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد مجتبوی ، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گچساران در گفت گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص ادامه مطالبه گری رفع مشکلات آب شرب روستای دژسلیمان گفت: باید توجه کرد در ادامه پیگیری های جهادگران بسیج دانشجویی این شهرستان جهت به ثمر رسیدن پروژه آب رسانی روستای دژ‌سلیمان، به انجام آزمایشات علمی و تخصصی در این زمینه پرداختیم.

وی اظهار کرد:بنابراین نمونه ای از آب شرب روستای دژسلیمان را به آزمایشگاه های تخصصی تصفیه آب، و  نیزکارشناسان مجرب این رشته واگذار کردیم که نتایج حاصله را جهت شفافیت اذهان عمومی بیان می کنیم.

مجتبوی در ادامه تصریح کرد:به هرحال کارشناسان آبفای شهری پس از مشاهده آزمایش نمونه آب روستای دژسلیمان به سختی و کدورت بالای آب و نیز بالا بودن مقدار پتاسیم آن اشاره کردند،کدورت آب بر واحد NTU محاسبه می شود که کدورت مجاز آب کمتر از " 5 NTU " است که آب با کدورت بالای   5NTU معمولا برای مصرف شرب مناسب نیست که در آزمایش آب روستای دژ سلیمان این عدد"7 NTU" نشان داده شد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گچساران ادامه داد:هرچند سختی آب روستای دژسلیمان دراین آزمایش 700 است که در مصارف خانگی باید این سختی بسیار پایین تر از این عدد باشد.

وی افزود:بنابراین کارشناسان  آبفا نسبت به خطرات کدورت بالای این آب هشدار دادند و بیان کردند که کدورت این آب به دلیل وجود مواد معلق یا کلوئیدی در آب آشامیدنی است و نوشیدن آب با کدورت بالا می تواند مشکلاتی را از جمله ابتلا به بیماری های گوارشی ایجاد کند و در کنار آن هم می تواند بیماری در افراد مبتلا به بیماری های گوارشی را تشدید کند.

مجتبوی در ادامه گفت:با توجه به اظهارات کارشناسان ،ویروس و باکتری های موجود در آب کدر، به ذرات معلق چسبیده و اثربخشی مواد ضدعفونی کننده مانند کلر و یا اشعه ماوراء بنفش را نیز حتی کاهش می دهد، بنابراین حذف این آلاینده ها از آب نیز اهمیت بسیار زیادی را دارد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گچساران افزود:این درحالی است که بازهم کارشناسان معتقدند شست‌وشوی مداوم لباس‌ها با آب باسختی بالا می‌تواند منجر به از بین رفتن بافت پارچه لباس‌ها شده و عمر مفید لباس‌ها را تا ٪۴۰ کاهش دهد و حتی استحمام مکرر با آب با این سختی را هم مضر می دانند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها